Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko näitä superpihejä perheitä, jotka käkkivät rumissa kodeissaan

Vierailija
30.01.2011 |

rumien huonekalujen keskellä ja aikovat remontoida vasta, kun "velat on maksettu"? Taudin kuvaan kuuluu, ettei olla edes itse raaskittu rakentaa tai ostaa muuten uutta, vaan on hankittu kämäinen kämppä, joka hampaat irvellä yritetään saada velattomaksi. Eikä tietysti koskaan esim. matkustella mihinkään... Uskomatontonta, että näitä riittää matalien korkojen aikanakin vielä! Ja haloo paljonko nyt kuluisi pieneen pintremonttiin?! Luulen, että ainakin isommat lapset näissä perheissä häpeävät kotejaan.

t: rumassa kodissa vieraillut - itsellä uusi 200 neiöinen talo (ja about sama tulotaso kuin ruman kodin väellä)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun mulle on sattumoisin aivan samantekevää millaisissa asunnoissa ystäväni asuvat. Kaikkien luota on löytynyt istumapaikka, kuppi kahvia ja hyvää seuraa!

Vierailija
2/11 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin helppoa arvottaa toisten elämää ulkoa päim. Itselläni on tavaraa, taloa ja mökkiä, ja remppaakin on tehty. Velat on kyllä maksettu, mutta nyt kun olen hieman elänyt pienemmällä haaskauksella, niin on käynyt mielessä että jossain kohtaa olisi voinut olla vaatimattomampikin linja. Tällä hetkellä ainakin minulla on jopa motivaatiota säästää ja kyllä olen käyttänyt rahoja, kun tullut kerralla enemmän, siihen että olen saanut esim ok-talon velattomaksi. On muuten ihan kiva elää velattomassa talossa. En nyt mitään kitkuttamista ymmärrä, mutta kun ei aina tiedä toisten ihmisten elämän tilanteita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestään kauniissa mutta melko "kompaktissa" kodissa asuva. (5 hlö / 132m2)

Niin ja sisustaminen (tekstiilit, viime silaukset) meillä on kyllä yhä 3v. rakentamisesta kesken. Kun maksellaan sitä asuntolainaa eikä oikein vaan raski.. :(

Vierailija
4/11 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin meidät. Remonttia olemme kyllä tehneet ja matkustelemme monta kertaa vuodessa, mutta huonekaluja ja muuta sisustusjuttua olemme tosi huonoja ostamaan "kun vanhat ovat vielä ihan ehjiä".

Käyttökuntoisen tavaran poislaittaminen on vaan niin vaikeaa. Pahoittelen.

Vierailija
5/11 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nykyään monella työpaikat epävarmoja, niin että vastuullisesti yrittävät päästä ensin varmalle pohjalle ennen kuin alkavat tuhlata turhuuksiin.

Turhuuksiin siis siinä mielessä, että vaikka kaunis koti on jees, niin tärkeämpää kuitenkin on se koti itsessään, oma katto pään päällä.

Vierailija
6/11 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti meillä toisen työtilanne on jatkuvasti epävarma, mitä ei ehkä ulkoapäin arvaisi, joten emme uskalla ryhtyä esim. remontoimaan. Jos meillä vierailee, pitää vain kestää menneiden vuosikymmenten yksityiskohtia. Jos ei kelpaa, voi aina vierailla muualla!

Vierailija
7/11 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat laittaneet kotinsa edes jotenkin mieleisekseen. Ihan kaikki.

Vierailija
8/11 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudin kuvaan kuuluu, ettei olla edes itse raaskittu rakentaa tai ostaa muuten uutta

koskaan juolahtanut mieleen, että jotkut haluavat vanhan talon?

Meille on ollut koko ajan selvää, että ikinä ei rakenneta, eikä kumpikaan halua uutta taloa. MEillä on 50-luvun talo, olisimme halunneet vanhemmankin, mutta tähän nyt päädyttiin. Ja remontteja tehdään pikkuhiljaa, koska haluamme tehdä muutakin kuin töitä. Huonekalut on kirpparilta ja sukulaisten vanhoja, mutta mä tykkäänkin vanhoista huonekaluista.

Vierailija
9/11 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me! Asutaan kyllä kauniissa isossa uudessa talossa, mutta huonekalut on ikivanhoja, ei ole uusinta tekniikkaa eikä mitään luksusta. Vaatteisiinkaan ei törsäillä. Ollaan ihan römppäisiä.

En oikein jaksa sisustaa, tykkään kun on "avaraa" ja voi olla rennosti:D

Ulkoapäin näyttäis että ollaan tosi pihejä ja köyhiä, mutta ei, meillä on omaisuutta, jonka voi myöhemmin muuttaa rahaksi.

(esim. tontit, mökit, asunnot...)

Kauhistelen sitä miestä joka myi omaisuutensa huutonetissä, kuinka jollain voi olla niin paljon kaikkea, ahdistuisin itekkin ja möisin kaiken pois :D

Vierailija
10/11 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se välttämättä ole rahasta kiinni.

a. Kaikkia ei sisustaminen yms. turhanpäiväinen soopa kiinnosta, elämässä on tärkeämpiäkin asioita

b. Välttämättä voimavarat eivät riitä sisustelun miettimiseen vaikka fyffe riittäisikin.

c. Jotkut ovat niin ekologisia elämäntavoiltaan, että eivät halua laittaa kaatopaikalle käyttökelpoista tavaraa, viis ulkonäöstä.

Minusta tyhmät ja tyhjäpäiset pitävät sisustamista liki tärkeimpänä asiana elämässään, kun ei siellä päässä muutakaan liiku. Ja varsinkin arvostelevat muiden koteja.

Vierailija
11/11 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis missä näkyy asukkaiden elämä, on parasta. Kerralla-kaupasta-kaikki on ankeaa ja säälittävää.Niin sielutonta!

En lainkaan arvosta myöskään uusia taloja. Toki on kiva jos tekniikka pelaa ja lämpö pysyy, mutta minulle kelpaa vuosikymmeniä vanhakin. Itseasiassa "vanhat" asuinalueet ovat suloisimpia, ja esim. pihan viihtyisyys tärkeämpää kuin sisustaminen.

Mutta törsään kyllä rahani reissuihin, mieluummin en lainkaan sisutukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän