Ostaako kaikki tosiaan vain naudan PAISTIjauhelihaa?
Minä en osta koskaan, sillä mielestäni paljon mehevämmät murekkeet ja pihvit/pullat saa sika-nautajauhelihasta, jossa kuitenkin on vähän enemmän rasvaa. Hinnasta se siis ei ole kiinni (vaikka mukavahan se on jossain säästää), aiemmin ostin useinkin paistijauhelihaa, mutta kyllä sika-nauta on paljon mehevämpää!
Kommentit (56)
naudan (ei paisti) jauhelihaa, koska sitä näyttää kaupoissa olevan tarjolla...
Itse ostan vain naudan paistijauhelihaa.
ITse hlökohtaisesti ostan aina kaupan tiskimyynnistä (ei-valmiiksipakattua) naudan jauhelihaa - sitä kalleinta.
Näin tiedän varmasti mitä siinä on :) Se mitä jauhelihaa meillä sitten syödään, riippuu paljon mitä on ollut kaupassa tarjouksessa ja mitä siitä on tarkoitus tehdä. Käytän siis molempia, nautaa ja sikaa.
Jännää, että sika käy kyllä paloina, muttei jauhelihassa
on esim. possun filettä, jota meillä syödään.
yleensä kyllä paistijauhelihaa. Esim. lihapullista se rasva sulaa pellille uunissa jos jauheliha on liian rasvaista, ja sitten ne pullat lilluvat rasvalammikossa, mistä en pidä.
Sikanautaa en ole ostanut koskaan elämässäni, jo sen hajukin inhottaa.
ja sikanautaa, joka on hyvää. Naudan liha on ihan paskaa, ainakin Atrian, härskille maistaa.
tekemistä terveellisyyden tai epäterveellisyyden kanssa. Rasvaistakin lihaa voi ihminen hyvin syödä, kun ei syö liian paljon.
Sika-nauta haisee mielestäni iljettävältä ja maistuu tunkkaiselta, siksi en osta sitä.
Jos meillä syödään jauhelihaa, on se hallissa jauhettua naudan sisäfilettä ;)
Ei vaan kyllä syödään myös sika-nautaa, mutta 90% hirveä.
sikanaudan kanssa, kun joka ikinen kerta kun oon ostanut niitä, niin ne on olleet tosi jänteisiä ja ällöjä sattumia täynnä. Täällä ei kuitenkaan kukaan muu tunnu valittavan tästä?
Tuo on ainoa syy miksi ostan pelkästään naudan paistia, siitä ei ole vielä kertaakaan sattunut mitään iljettävää suuhun.
Se on pahan makuista. En muutenkaan syö sianlihaa lihan bakteeripitoisuuden takia.
sen rasva on epäterveellisempää kuin sianrasva, eikä makukaan ole yhtä hyvä.
Ostan viljasian jauhelihaa suoraan tilalta, parasta jauhelihaa mitä voi olla! Näin on sanoneet myös monet nautaa syövät :)
Meillä syödään rottaa itsejauhettuna, voi että maistuu sika jauhelihakin hyvälle noiden jänteiden jälkeen. Huhhuh.
Sitten on nämä jotka ei vät kehtaa ostaa muutakuin paistijauhelihaa, koska nauta-sikahan on köyhille :D
Tuossa tunnustavat vaan, etteivät tiedä mitään ruoanlaitosta, koska noille eri jauhelihoille on kyllä hyvin pitkälle myös omat paikkansa. Naudan paistijauhelihaa käytän kyllä hampurilaispihveihin, suolaa ja pippuria vaan sekaan ja 5 minuuttia vaivausta ja sitten "taikina" osiin ja taputtelee niistä sopivan monta ohutta pihviä. Taas mureketta en tekisi pelkästään paistista jauhetusta koska se on ikävän kuivaa, ja jos tekisin niin siankylkeä ohuina siivuina päälle latoisin.
Tuo rotta juttu oli sitten pelkkä vitsi, että ei tarvi tanttojen tulla kylään.
JAUHELIHASSA ON PAISTI! Eihän nyt mitään sikaa voi suuhunsa pistää.
Joskus harvoin saatan lihapulliin ostaa nautasikaa, mutta koskaan en sikanautaa. En pidä sen hajusta enkä mausta. Sianlihaa syödään kyllä muussa muodossa.