G: perheenne lainat?
Kommentit (38)
ei ole. Hankinnat tehdään ilman lainaa, koska ei ole tarvetta ostaa mitään velaksi. Ellei sitten velkavivun käyttöön olisi jokin erityinen (verotuksellinen tai muu) syy.
omakotitalon tuosta vaan käteisellä, onnea tilanteesi johdosta. Anteeksi täytyy pyytää meidän kaikkien onnettomien puolesta, jotka eivät ole saaneet säästettyä 300 000€:a talon ostoa varten.
Sulla on hyvin pullat uunissa jos voit ostaa omakotitalon tuosta vaan käteisellä, onnea tilanteesi johdosta. Anteeksi täytyy pyytää meidän kaikkien onnettomien puolesta, jotka eivät ole saaneet säästettyä 300 000€:a talon ostoa varten.
On asiat ihan kivasti ja tiedän sen itsekin ja tuskin olen ainoa. Eikä tarvitse pyydellä anteeksi, vaikka ostaisit itse kaiken lainalla. Ei se minulta ole pois. Kun täällä kerran kysellään raha-asioita koko ajan niin kai muutkin kuin ne, joilla on taloudellisia vaikeuksia, saavat vastata?
Ei autoa, eli ei lainaa, eikä onneksi auton kauheita kuluja!
Näin autollisena voin kompata että autosta tulee ihan helposti 400-500e/kk kulut, vaikka ei olisi lainaakaan. Arvon aleneminen, huollot, kuluvat osat (mm. renkaat), polttoaine, verot, katsastukset yms tekevät nopeasti pitkän pennin. Ei kannata ostaa jos suinkin pystyy elämään ilman.
tulisi kalliimmaksi jos kaikki reissut pitäisi julkisilla kulkea. Onneksi huollot ja korjaukset ei maksa mitään.
Sulla on hyvin pullat uunissa jos voit ostaa omakotitalon tuosta vaan käteisellä, onnea tilanteesi johdosta. Anteeksi täytyy pyytää meidän kaikkien onnettomien puolesta, jotka eivät ole saaneet säästettyä 300 000€:a talon ostoa varten.
On asiat ihan kivasti ja tiedän sen itsekin ja tuskin olen ainoa. Eikä tarvitse pyydellä anteeksi, vaikka ostaisit itse kaiken lainalla. Ei se minulta ole pois. Kun täällä kerran kysellään raha-asioita koko ajan niin kai muutkin kuin ne, joilla on taloudellisia vaikeuksia, saavat vastata?
et taida olla järin fiksu
et taida olla järin fiksu
täällä av:ssa aina riemastuttavasti menevät. Mutta sitähän tämän kaltaisilla aloituksilla luultavasti ajetaan takaakin.
HAh, ai susta on taloudellisia ongelmia, jos joutuu ottamaan asuntolainaa?
aika pitkälti siitä paljonko lainaa on suhteessa muuhun varallisuuteen ja mikä on vaihtoehtokustannus lainalle?
t. ei järin fiksu
Ei muita lainoja, opintolainat on maksettu pois ja autoa ei ole.
jäljellä 28 000 euroa. Muita lainoja ei ole.
asuntolainaa jäljellä 35000e ja miehellä 12000e. Ei muita lainoja.
jäljellä n.15 000 €. Eli reilu vuosi maksettavana.
Ihanaa!
Sen jälkeen emme aio ottaa enää lainoja. Ostamme mitä ostamme, mutta ensin säästetään siihen raha!
opintolaina 9000
autolaina 6000
joustoluotto 15000
ellos 3000
33 000 yhteensä, viiden vuoden päästä olen velaton. Enkä aio enää koskaan lainoja ottaa.
asuntolainaa on n. 80 000€ ja mökkilainaa 25 000€
Kunhan tässä valmistun opinnoistani ja työllistyn, aiotaan ostaa talo, tulevan lainan määräksi ollaan arvioitu 200 000-250 000€.
aso-asunnon lainaa n. 30.000e
autolainaa n. 19.000
kaksi luottokorttia, yht. n. 8.000e
opintolainaa n. 1.500e
Ja voi jipii kun olen saanut nuo luottokortit maksettua tyhjäksi niin en koskaan, ikinä enää osta niille mitään. Enkä siis nyt silläkään välin kun maksan niitä pois. Elämäni typerin tempaus.
Asuntolainaa: 133 000e
Tällähetkellä lyhennämme 600€/kk
Minä kotona, mies töissä 1800€/kk palkalla. 2 pientä lasta. Hyvin pärjäämme eikä meille ole tiukkaa.
Ja aion ostaa seuraavan asunnonkin käteisellä.
Meillä on asuntolainaa 244 000e, ei muita lainoja.
ei ole. Hankinnat tehdään ilman lainaa, koska ei ole tarvetta ostaa mitään velaksi. Ellei sitten velkavivun käyttöön olisi jokin erityinen (verotuksellinen tai muu) syy.