Teinien, tyttö ja poikaystävien yökyläilyistä.
Meillä vanhin poika 17v ja tyttöystävä 16v ja ovat nyt vuoro vkl toistensa luona yökylässä pe-ma, nyt alkoi tuntumaan siltä, ettei tämä ehkä toimi näin, koska 17 vuotiaan kanssa huoneen jakaa 14v poika myös ja häntä nyppii pahasti, kun isoveljellä on joka toinen vkl tyttöystävä siellä samassa huoneessa.
Mietin myös sitä, että onko se ihan aiheellista edes sittenkään yökyläillä jatkuvasti toistensa luona tossa iässä, tuntuu siltä, että hankkikoot sitten oman asunnon.
Miten teillä muilla? Millaiset säännöt yms?
Kommentit (33)
että teini saisi rauhassa kutea tyttöystävänsä kanssa :)
Aika huono tilanne, että tuonikäisillä ei ole omaa huonetta.
että omaa huonetta ei tarvita, ikinä koskaan milloinkaan. Lähes jokainen palstamamma on elänyt lapsuutensa kaksiossa ja jakanut huoneen kahden muun sisaruksen kanssa. Läksyt on tehty keittiönpöydällä. Itse olen sitä mieltä, että nuorella tulee olla mahdollisuus yksityisyyteen omassa kodissaan.
Ehkä juuri siksi kun ei ollut omia huoneita.
että teinit eivät saa omia huoneita. Perheen pojat siis. Kyllä se 14vuotiaskin tarvitsee jo omaa yksityisyyttä. Ihan oikeasti. Jos asutte kaksiossa, niin että vanhemmat valmiiksi nukkuvat olkkarissa, niin sitten oikeasti muutto isompaan ja vaikka kauemmas keskustasta. Jos kolmiosta kyse, niin vanhemmat olkkarin puolelle ja pojille omat huoneet.
Saat kyllä poikasi vihat niskoillesi, jos jatkuneen yökyläilyn jälkeen kiellätkin sen. Itse en ainakaan olisi tuon ikäisenä sulattanut sitä, että yökyläilyt eivät ole sallittuja(kun oikeasta seurustelusta kyse). Teinienkin rakkaussuhteet ovat tärkeitä ja oikeita, vaikka ne vanhemmista lapsellisemmilta tuntuisivatkin. Tilanne kuitenkin on hyvällä mallilla, kun viettävät öitä toistensa luona vain viikonloppuisin.
Sanoit tuosta omasta asunnosta? Ei siitä tarvitse vittuilla, 17vuotias poikasi voi muuttaa yksin asumaan jo jos siltä kerran tuntuu. Luulen että hän mielellään muuttaisikin, jos olet yhtäkkiä kieltämässä tyttöystävän tulon, tai et jousta asumisratkaisuissa.
mistä Helsingistä löytyy asunto jossa oma huone kaikille?
tyttöjä ovat ja ikäeroa vajaa 3 vuotta. Kielsin vanhemmalta tytöltä poikakaverin yökylään tuonnin sillä, että pikkusiskolla on oikeus omaan rauhaan. Tyttökavereita saivat tuoda yökyläänkin, silloin nukkuivat joko lattialla patjalla, olohuoneessa levitettävällä sohvalla tai muutaman kerran mun huoneessa, jolloin nukuin itse sohvalla.
Esikoinen ei koskaan kyseenalaistanut poikien yökyläilyä, eikä edes kysynyt (onneksi) ettenkö voisi itse nukkua sohvalla silloin ja hän saisi käyttöönsä mun huoneen.
Meillä on siis vuokrakolmio. En itsekkäästi halunnut muuttaa olohuoneeseen, koska mielestäni minulla (talouden ainoana täysi-ikäisenä) oli oikeus jonkinlaiseen seksuaaliseenkin elämään, ja se olisi ollut mahdotonta olohuoneessa.
Kun esikoinen muutti omilleen, varmasti osittain tuon yhteisen huoneenkin vuoksi, jäimme asumaan kolmioon, jotta edes kuopuksella olisi oma huone. Olen edelleenkin tiukkapipoinen, eikä poikia tuoda yökylään ennen täysi-ikäistymistä.
Ise asuin lapsuuteni ahtaasti, huone ja keittiö ja viisi perheenjäsentä. Mieluusti olisin suonut lapsilleni pienestä pitäen omat huoneet, mutta yh:n tuloilla se ei onnistunut. Oman huoneen puute ei mielestäni ole pätevä syy lapsen antamiseen sijaiskotiin, tiedoksi av-mammoille. En myöskään halunnut itse elää selibaatissa n. kahtakymmentä vuotta. Ja niitä miesystäviä on ollut tasan yksi tänä yh-aikana.
jos ap nyt muuttaa jo tavallaan hyväksytyn käytännön, se kannattaa tosiaankin perustella hyvin sillä nuoremman rauhantarpeella. Ja tehdä selväksi, että tämä on vanhempien mielipide, eikä varsinaisesti pikkuveljestä lähtöisin.
Hänellä on oikeus olla omassa huoneessaan.
Isoveli ja tyttöystävä saavat olla muualla. Missä, se on heidän asiansa, mutta 14v:llä oikeus omaan rauhaan.
Koska tytön koti on omakotitalo ja meillä vain 4 h kerrostalossa, menee yleensä niin, että poika on tyttöystävän luona. Perjantaina lähti ja nyt on matkalla kotiin, arkipäivinä saattavat nukkua 2 - 3 yötä omissa kodeissaan (ja yksin).
Mä olen ajatellut tämän niin, että mikä sopii tytön vanhemmille, sopii myös mulle.
eli ei kai teinien yökyläily tarkoita sitä, että nukutaan samassa huoneessa? teillä on teidän säännöt eli sinne vaan, lastenhuoneeseen tms. nukkumaan. Kyllä teinit sen kestää.
Kiva kuunnella viikonloput läpeensä toisten naimista. Aivan ehdottomasti teini tyttöystävineen samasta huoneesta 14-veen kanssa! Alunperinkään hommaa ei olisi pitänyt järjestää näin.
eli jos mieheni veli tulee meille kylään, en todellakaan luovuta hänelle vuodettani, vaikka mies ja veljensä kakaroina samassa huoneessa nukkuivat. Sama pätee lasten kavereihin eli vierashuoneeseen nukkumaan, tai olohuoneeseen vuodesohvalle.
jos vieras ei nukkuisi jossain muualla. Vaikka olohuoneessa tai perheen tyttöjen kanssa samassa. Ei kai nyt kenenkään 14-vuotiaan pojan tarvitse huonettaan jakaa vieraan teinitytön kanssa?? Aivan älytön ajatuskin. Vaikka vaan nukkuisivat nätisti. Oikeus on 14-vuotiaalla omaan rauhaan ja yksityisyyteen omassa kodissa.
että omaa huonetta ei tarvita, ikinä koskaan milloinkaan. Lähes jokainen palstamamma on elänyt lapsuutensa kaksiossa ja jakanut huoneen kahden muun sisaruksen kanssa. Läksyt on tehty keittiönpöydällä.
Itse olen sitä mieltä, että nuorella tulee olla mahdollisuus yksityisyyteen omassa kodissaan.