Taloyhtiössäni kaikilla lukot postilaatikoissa PAITSI MULLA. Enkä kuulema saa siihen lukkoa.
Kolme vuotta olen asiaa pyörittänyt. On se kumma, että yhtä uutta lukkoa ei löydy. Nyt siinä on vaan lukon aukko.
Kuka vaan voi käydä laittamassa vaikka pommin mun postilaatikkoon.
Eilen joku teki musta ilmoituksen poliisille, että asunnosta kuuluu huutoa ja poliisi tuli katsomaan. Mitään identiteettipapereita niillä ei ollut näyttää eivätkä laittaneet nimikirjoitustaan paperille, vaikka pyysin.
Joku oli taas tehnyt perättömän ilmiannon. Hupaisaa jutussa on se, että mun seinänaapuri on kuuluisa muusikko. Se käyttää musatavaravaunulleen mun autopaikkaa, joten me ollaan enemmän kuin hyvänpäiväntuttuja. Jos mun asunnosta kuuluisi huutoa niin se tulisi katsomaan eikä soittaisi minnekään hätänumeroon.
Yläpuolellani asuu vanha eläkeläinen mies, joka luo lumet pyytämättäni oveni edestä. Jos yläkerran pariskunta kuulisi huutoa asunnostani niin ne tulisivat kyllä katsomaan. Ihan Ufo juttu.
Poliisien nimet olivat Oksanen ja Korhonen. Etunimiä niillä ei ollut. Partio oli nro 528.
Mitä tekisit sijassani? Pitäisikö tehdä rikostutkintapyyntö vääristä ilmiannoista hätänumeroon? Minne siinä tapauksessa? Mulla siis ei edes ole mitään naapureita, jotka voisivat kuulla jotain huutoa täältä. Pyysin poliisit sisälle, mutta eivät tulleet.
Huh, huh...
Muutaman euron juttu.