Taloyhtiössäni kaikilla lukot postilaatikoissa PAITSI MULLA. Enkä kuulema saa siihen lukkoa.
Kolme vuotta olen asiaa pyörittänyt. On se kumma, että yhtä uutta lukkoa ei löydy. Nyt siinä on vaan lukon aukko.
Kuka vaan voi käydä laittamassa vaikka pommin mun postilaatikkoon.
Eilen joku teki musta ilmoituksen poliisille, että asunnosta kuuluu huutoa ja poliisi tuli katsomaan. Mitään identiteettipapereita niillä ei ollut näyttää eivätkä laittaneet nimikirjoitustaan paperille, vaikka pyysin.
Joku oli taas tehnyt perättömän ilmiannon. Hupaisaa jutussa on se, että mun seinänaapuri on kuuluisa muusikko. Se käyttää musatavaravaunulleen mun autopaikkaa, joten me ollaan enemmän kuin hyvänpäiväntuttuja. Jos mun asunnosta kuuluisi huutoa niin se tulisi katsomaan eikä soittaisi minnekään hätänumeroon.
Yläpuolellani asuu vanha eläkeläinen mies, joka luo lumet pyytämättäni oveni edestä. Jos yläkerran pariskunta kuulisi huutoa asunnostani niin ne tulisivat kyllä katsomaan. Ihan Ufo juttu.
Poliisien nimet olivat Oksanen ja Korhonen. Etunimiä niillä ei ollut. Partio oli nro 528.
Mitä tekisit sijassani? Pitäisikö tehdä rikostutkintapyyntö vääristä ilmiannoista hätänumeroon? Minne siinä tapauksessa? Mulla siis ei edes ole mitään naapureita, jotka voisivat kuulla jotain huutoa täältä. Pyysin poliisit sisälle, mutta eivät tulleet.
Huh, huh...
Kommentit (21)
Poliisi ja ambulanssi tilataan samasta numerosta
vaadi postilaatikko yhdenvertaisuulain nojalla jokaista yhtiön jäsentä tulee kohdella samalla lailla oikeudenmukaisesti
Valitkaa nyt sitten ainakin joku sellainen laki jota sovelletaan tällaiseen, älkääkä jotain sellaista millä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Yhdenvertaisuus ja osakkaiden tasapuolinen kohtelu on ihan riittävän lähellä. Samat ajatukset molempien taustalla, eikä jokaisen av:läisen voi edellyttää tuntevan yksityiskohtia niin tarkasti. Selvää on, että taloyhtiö kustantaa, jos se on kustantanut toisillekin, vaikka kaupasta olisi tietty lukkomalli loppunut kesken.
Itse varmistaisin, kuka on kustantanut lukot. Jos isännöitsijä on saamaton, soittaisin lukkosepälle ja laittaisin laskun yhtiölle. Vaikka osaisin itsekin kiinnittää sen. Eiköhän seuraavalla kerralla isännöintifirma miettisi huolella olisiko se asentamisen tuntilasku kannattanut kuitenkin ottaa kotiin.
Ja vielä yhdenvertaisuuslaista. Kyllähän se lukko siinä postilaatikossa rajoittaa yhteiskunnallista vaikuttamista, jos vaikka kuuluu kansalaisjärjestöön, ja posti viedään, kun naapuri saa saman järjestöpostin. Jos postin viejä on vielä kunnan viranomainen, silloin se on päivän selvää, että kyse on yhdenvertaisuudesta.
Taloyhtiön homma ja taloyhtiö kieltäytyy laittamasta.
Asumisoikeusasuntohan on puoliksi asukkaiden oma. Eli taloyhtiössä vaikutetaan käsittääkseni osakkaina. Silloin se, mikä on muille tilattu taloyhtiön varoista, kuuluu kaikille, vaikka isännöitsijä ei haluaisi budjetistaan tai aikataulustaan jotain lukko asennusta raapia. Eli itse voi tilata sen lukkosepän.
Eipä niillä ole oikeutta kotietsintää tehdä ilman lupia.
Suomen laki ei tunne käsitettä kotietsintälupa. Suomen poliisi ei tarvitse kotietsintälupaa, vaan riittävän syyn epäillä rikosta, jonka minimituomio on 6kk vankeutta.
Katso vähemmän jenkkisarjoja.
jokaista yhtiön jäsentä tulee kohdella samalla lailla oikeudenmukaisesti
Otat yhteyttä sinua hoitavaan lääkäriin ja keskustelet lääkityksen tarkistamisesta.
ja pyydä rahat kuittia vastaan
ps soita kuluttajasiamiehelle, valtakunnallinen poalvelunumero, jos ei homma toimi
oletko nyt aivan varma, että se ei ollut perätön? Mikset laita munalukkoa lootaasi?
itse hankin lukollisen ison postilaatikon rivitalossa ja loput hankkivat sitten monta vuotta myöhemmin samanlaiset.
Toiseen juttuun en ota kantaa.
vaadi postilaatikko yhdenvertaisuulain nojalla jokaista yhtiön jäsentä tulee kohdella samalla lailla oikeudenmukaisesti
Valitkaa nyt sitten ainakin joku sellainen laki jota sovelletaan tällaiseen, älkääkä jotain sellaista millä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
että kyllä niillä aina on virkamerkit mukana. Eivät vaan ilmeisesti, syystä tai toisesta, halunneet niitä ap:lle näyttää. Tekstin perusteella en välttämättä olisi kyllä itsekään näyttänyt.
vaikka sinä olisit estellyt.
-pollarin tyttis
Taloyhtiön homma ja taloyhtiö kieltäytyy laittamasta.
Sanonkin että poliisit ja ambulanssimiehet voivat olla mitä räkänokkia tahansa ja viedä ihan minne vain!
T. Kovia kokenut
Joku henkilääkäri se olla pitää. Opettajillakin on JOISSAKIN - SIIS VAIN JOISSAKIN - kouluissa henkilöstötodistukset vaatteissaan, esim. Kallion alakoulussa.
Otat yhteyttä sinua hoitavaan lääkäriin ja keskustelet lääkityksen tarkistamisesta.
että kyllä niillä aina on virkamerkit mukana. Eivät vaan ilmeisesti, syystä tai toisesta, halunneet niitä ap:lle näyttää. Tekstin perusteella en välttämättä olisi kyllä itsekään näyttänyt.
tahdosta kiinni. Jokaisella kansalaisella on oikeus tietää kenen poliisin kanssa asioi. Poliisista voi tehdä valituksen, saa huomautuksen siitä ettei ole hommaansa hoitanut kunnolla ja ehkä oppii seuraavan kerran näyttämään sen virkakortin.
Oikea poliisi olisi tsekannut koko asunnon, vaikka sinä olisit estellyt.
-pollarin tyttis
Kysy vaikka siltä pollariltas. Säännöt ne on poliiseillakin.
hommaa itte lukkoseppä paikalle ja asennuta lukko.. toisekseen käyhän lekurissa tai herää!
ja ehkä sun pitäisi puhua lekurisi kanssa tuosta pommipelosta ja siitä, että miksiköhän poliisit kävivät turhan takia ovellasi. Oletko yksin kotona? Pärjäätkö hyvin, jaksatko hoitaa päivittäiset kotiaskareet, laittaa ruokaa ja hoitaa hygieniaasi? Ei millään pahalla, mutta hieman huolissani. Pärjäile ja otathan heti huomenna yhteyttä hoitavaan tahoosi?