Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi jää asuntoon?

Vierailija
29.01.2011 |

Avoliitto purkautumassa. Minä vuokrasin asunnon vuosi sitten lapsen kanssa ja mies muutti tähän. Lapsen koulu lähellä. Nyt mies ei suostu lähtemään tästä. Mitä tehdä???

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin jäätte. Onko vuokrasopimus molempien vai vain sinun nimissä? Jos vain sinun niin ei miehellä ole edes mitään sanomista siihen.

Vierailija
2/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä laske enää sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimissä. Mitä voin tehdä kun mies sanoo ettei lähde?

se on sinun nimissä, poliisit antaa kyllä virka-apua jos se ei lähde.

Vierailija
4/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tarvittaessa kantavat miehen pihalle, samalla pakkaatte sen tavaroita nippuun ja kysytte mitä ottaa mukaan.. Ja jos myöhemmin on tulossa tavaroita hakemaan, niin pyydä joku ronskimpi henkilö vartioimaan tilannetta.

Ei miehellä ole mitään oikeutta siihen jäädä, jos ette ole käynyt lisäämässä häntä vuokralaiseksi. Jos vuokrapapereissa on vain sinun nimi, niin ei sen auta pullikoida.

Vierailija
5/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodistaan.

Minulla oli vastava tilanne mutta omistin asunnon ja avopuoliso muutti siihen.

Poliisi ei voi asialle mitään.

Vierailija
6/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodistaan.

Minulla oli vastava tilanne mutta omistin asunnon ja avopuoliso muutti siihen.

Poliisi ei voi asialle mitään.

Vierailija
7/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodistaan. Minulla oli vastava tilanne mutta omistin asunnon ja avopuoliso muutti siihen. Poliisi ei voi asialle mitään.

Ja siis minä OMISTIN asunnon.

Vierailija
8/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä voit tehdä asialle. Poliisin tehtävä on ainakin neuvoa sua ja kertoa, miten sun tulisi toimia. Ja vastaushan voi hyvinkin olla, että ne tulee tarkistamaan, että mies lähtee.

Kannattaa siis mennä tiedon alkulähteille eikä uskoa AV-raadin enemmistöä ;-)

Kurja tilanne, voimia siihen!

Vierailija
9/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ei voi häätää entistä avopuolisoa

Julkaistu: 29.3.2009 lehdessä osastolla Asuminen

A A HS

Olen asunut avoliitossa. Kuukausi sitten päätimme erota. Asumme yhä omistamassani asunnossa, eikä avopuoliso suostu muuttamaan pois heikon rahatilanteensa takia. Hän ei suostu maksamaan mitään asumisesta ja ruoasta. Millä saan hänet ulos? Voinko pyytää poliisilta apua? Kun satunnainen seurustelu vakiintuu ja henkilöt muuttavat asumaan yhteen tarkoituksenaan muodostaa perhe, toisen seurustelukumppanin asuntoon muuttanut ei ole vuokrasuhteessa asunnon omistajan kanssa. Ei oleteta, että hänen on maksettava vuokraa asumisestaan, sanoo siviilioikeuden professori Urpo Kangas. Viimeistään kun asuntoon muuttanut on tehnyt muuttoilmoituksen ja ilmoittanut kumppaninsa asunnon asuinpaikakseen, häntä ei enää noin vain saa sieltä ulos.

Asunnon omistajan on nostettava häätökanne yleisessä alioikeudessa ja vaadittava päätöstä siitä, että entinen avopuoliso pitää asunnon osaa oikeudettomasti hallinnassaan.

Kun häätöä haetaan avosuhteen päättymisen perusteella, tuomioistuin joutuu ensin ratkaisemaan, onko tämä peruste olemassa.

Käytännössä näytöksi riittää asunnon omistajan yksipuolinen ilmoitus suhteen päättymisestä, Kangas sanoo.

Kun häätötuomio on annettu, asunnon omistajan on pyydettävä ulosottomieheltä päätöksen täytäntöönpanoa.

"Poliisin puoleen asunnon omistaja voi kääntyä vain silloin, jos satunnainen yökissa ei aamulla ymmärrä kerätä kamppeitaan ja hipsiä porttarista ulos", Kangas täsmentää.

Oletus on, että satunnaiselle yövieraalle tarjoilu on ilmaista, mutta entinen avopuoliso on velvollinen korvaamaan, jos hän vastoin kieltoa syö ex-avopuolisonsa jääkaapin tyhjäksi.

Avopuolisoiden riitojen ainoa ratkaisumekanismi on tuomioistuin. Siksi vahingonkorvausta on vaadittava kanteella alioikeudessa.

Jos ex-avopuoliso muuttuu väkivaltaiseksi ja asunnon omistaja kokee tilanteen uhkaavaksi, hän voi hakea toiselle lähestymiskieltoa.

Vierailija
10/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä jotain miespuolista ystävää "uudeksi poikaystäväksi" ja tapailette teillä. Kuinkahan kauan mahtaisi jaksaa katsella. Jos ryhtyisi uhkailemaan/väkivaltaiseksi, niin eiköhän poliisillakin alkaisi pikkuhiljaa olemaan jotain sanomista asiaan.

Vierailija
11/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllhähän sen nyt järkikin sanoo että sinä ja tyttäresi siihen jäätte asumaan, älä edes mieti muuta. Pakaa herran tavarat ja sanot että nyt lähdet, katso että sinulla on sillä hetkellä seuraa, jotta hän myös lähtee, eikä tule yllätyksiä :) Tsemppiä, voin kuvitella että tilanne on inottava. Olisihan se kiva että saisitte ihan sovussa sovittua että mies muuttaa pois.

Vierailija
12/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se äijä voi siihen jäädä noin vaan yksin asumaan jos muutatte pois, sehän on sinun vuokraamasi se asunto.

Vierailija
13/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllhähän sen nyt järkikin sanoo että sinä ja tyttäresi siihen jäätte asumaan, älä edes mieti muuta. Pakaa herran tavarat ja sanot että nyt lähdet, katso että sinulla on sillä hetkellä seuraa, jotta hän myös lähtee, eikä tule yllätyksiä :) Tsemppiä, voin kuvitella että tilanne on inottava. Olisihan se kiva että saisitte ihan sovussa sovittua että mies muuttaa pois.

Vierailija
14/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaseenko hänet nyt sitten heitetään päättyneen suhteen jälkeen? Olisiko kohtuullista , että hän saisi ensin hommattua asunnon (joka ei kylläkään välttämättä ole helppo ja nopea juttu), johon sitten lumihangen sijasta jokseenkin kivampi lähteä.

Vierailija
15/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluisko tossa tapauksessa sen VUOKRANANTAJAN antaa häätö? eikös sitä pysty tekemään? ja sit jos ei häivy, niin vuokranantaja jotenkin häätää pois.

Vierailija
16/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluisko tossa tapauksessa sen VUOKRANANTAJAN antaa häätö? eikös sitä pysty tekemään? ja sit jos ei häivy, niin vuokranantaja jotenkin häätää pois.

Itse ratkaisin ongelman: boy-toy oli valehdellut mulle ja näiden valheiden johdosta syyllistyin ajoneuvon luovuttamiseen ajo-oikeudettomalle (onneksi en jäänyt kiinni), kun totuus paljastui mulle, sarjoitin lukon ja vein ex-avokin tavarat alakerran porrastasanteelle

Vierailija
17/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päädyin lopulta irtisanomaan asuntoni ja vuokrasin toisen asunnon, jonne muutin lasteni kanssa. Kyllä vitutti lähteä tarkoin valitusta kodista ihan koulun vierestä, mutta ei ex-avokkia saanut millään ulos. Uskomatonta, mutta valitettavasti totta!

Olishan mun duunikaverit ja broidi olleet halukkaat heittään sen vaikka parvekkeen kautta pihalle, mutta siitä olis seurannut hankaluuksia vain heille itselleen :(.

Yks päivä ex avon ollessa töissä otettiin mun muuttokuorma ja lähdettiin. Vuokranantaja sitten hoiti häädön, en tiedä, enkä haluakaan tietää miten. Mutta eiköhän sitten poliisistakin ollut apua, kun vapautuneeksi luullussa asunnossa asuukin yhä joku ?!?!?.

Vierailija
18/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä avaa enään ovea.. Pitäisi auttaa. Toi toisen "kundikaverin" ottaminen tuntuisi toimivan myös :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi