Montako vuorokautta olit synnärillä synnytyksen jälkeen?
Itse ensisynnyttäjänä mietin kuinka nopeasti pääsen vauvan kanssa kotia jos kaikki on hyvin vauvalla ja minulla.
Ja mielenkiinolla kuinka nopeasti toisen lapsen saaneet ovat kotiutuneet?
Kommentit (44)
Toisen kanssa hieman vajaa 2 vrk.
Lks:ssä ei yleensä vastasyntyneitä päästetä kotiin ennen kuin 2vrk syntymästä tulee täyteen,ihan sama kuinka mones. Lääkäri kun tekee kotiinlähtötarkastuksen pääsääntöisesti vasta 2 vrk täyttäneille.
Toisella kertaa hoitaja ujutti meijät tarkastuslistalle ko poika oli 3 tuntia vaille 2vrk,halusin niin kovasti kotiin 1,5 vuotiaan luo ja maito oli noussut. Lupa lähteä kotiin saatiin,mutta lääkäri hieman murahteli hoitajalle kun huomasi että oltiin etultu.. :D
Ensimmäinen synnytys oli 2 viikkoa yliaikainen ja käynnistetty. Toinenkin melkein saman yli,mutta synnytys käynnistyi itestään. Kolmas syntyy toukokuussa,katotaans kuinka nyt käy.. Aikomus on kotiutua pikaisesti,en yksinkertaisesti viihdy sairaalassa enkä saanut siellä kolmen hengen huoneessa nukuttua,kun omat vauvani nukkuivat mutta huonetovereiden eivät :/
kiireellisellä sektiolla, osastolla 3vrk.
Olisi pitänyt olla 5vrk, mutta halusin lähteä aiemmin, kun oma vointi tuntui vaan huononevan osastolla. Oli 4 hengen huone ja jatkuva härdelli ja trafiikki. Unesta ja lepäämisestä ei tietoakaan :(
Toka syntyi alateitse, oltiin toivottu poliklinista synnytystä, mutta koska lapsivesi oli vihreää, niin jouduimme jäämään osastolle.
2vrk oltiin. Lapsen tulehdusarvot kohosivat lievästi, joten suosittelivat vuorokauden jälkeen jäämään vielä yhdeksi yöksi ja toki suostuimme, kun oli lapsen terveydestä kyse.
Onneksi oli perhehuone, niin oli ihan ok olla osastolla.
Synnytin esikoiseni viime keväänä. Olen sitä mieltä, että hyväkuntoiset äidit ja vauvat voisivat kotiutua aivan hyvin viimeistään vuorokauden kuluttua. Paljon mukavampi olla kotona, se sairaalan muovitettu sänky on karsea, kun muutenkin hikoillutti!
Kävimme sitten kolmantena päivänä lastenpolilla tarkistuksessa, kun vauvan sydämestä kuului ensimmäisenä päivänä vielä sivuääni.
Nyt odotan toista vauvaa ja haaveilen polikliinisesta synnytyksestä. En ymmärrä, miksi hyvinvoivat ihmiset haluavat viettää sairaalassa päiväkausia.
monilapsisen perheen äidille ainut mahdollisuus saada kunnolla levätä.
Sen tietää mikä rumba kotona odottaa.
sisään menin torstaina, lapsi syntyi perjantaina ja kotiin päästiin seuraavan viikon perjantaina.
lapsella tuli keltaisuutta, jonka vuoksi olimme sairaalaassa pari lisäpäivää.
toisen kanssa jouduttiin olemaan torstaista (syntyi) maanantaihin, itse olisin halunnut lähteä jo perjantaina.
odotan kolmatta, enkä aio jäädä kovin moneksi päiväksi sairaalaan jos vauva on terve.
synnytyksestä (hus/nkl) mutta uskalsin lähteä vasta 36 tunnin kuluttua, kun lääkäri oli tarkastanut vauvan. Ehdotus johtui siitä, että synnytys oli helppo ja vauva osasi syödä ja paino oli mennyt jo 15 tuntisena yli syntymäpainon.
monilapsisen perheen äidille ainut mahdollisuus saada kunnolla levätä. Sen tietää mikä rumba kotona odottaa.
Ei mulla ainakaan mitään rumbaa ollut kotona silloinkaan kun neljännen kanssa kotiuduin. Palvelu pelas paremmin kuin sairaalassa...
1. 5 vrk
2. 2 vrk
3. 7 vrk (vauva teholla)
1. 6vrk sektion jälkeen
2. 3vrk alatien jälkeen
3. 2vrk alatien jälkeen
3. 3vrk alatien ja 3,5 litran verenhukan jälkeen
6 vrk - kiireellinen sektio
Toisen kanssa 3 vrk, syntyi alateitse,
kolmannen kanssa tasan vuorokauden - se oli minimi, että kotiin pääsi;-o.
Kaksi ensimmäistä syntyivät samassa sairaalassa, kolmas eri paikassa. Lääkäriä odotellessa se eka päivä kului..tunneilla ei niin ollut väliä, mutta sitä kiertävää lekuria oli pakko odottaa;-o.
kanssa menin maanantai-aamuna, oli kysymyksessä siis synnytyksen käynnistys. Vauva syntyi to-illalla ja pois pääsin maanantaina.
Tokan kanssa oltiin tarkalleen vuorokausi.
Ekan syntymästä 36 tuntia (lapsi syntyi yöllä 11 maissa ja seuraavan yön vielä vietin sairaalassa, sitten pyysin päästä kotiin koska en saanut sairaalassa levättyä).
Tokan syntymästä olin laitoksella 18h. Lapsi syntyi taas illalla ja seuraavana iltapäivänä mies haki töiden jälkeen meidät kotiin.
Ekalla kerralla sairaalasta soiteltiin päivittäin minulle kunnes lapsi oli 6vrk ikäinen. Kuului silloiseen käytäntöön, jos lähti kotiin ennen kuin lapsi oli 4vrk ikäinen. Sitä miksi seuranta oli pidempi kuin normaali lapsivuodeaika osastolla en tiedä.
Tokalla kerralla ei soiteltu perään, mutta kun lapsi oli 3vrk ikäinen, käytiin sairaalassa lääkärintarkastuksessa ja sen jälkeen sitten virallisesti kotiutettiin.
Itse ensisynnyttäjänä mietin kuinka nopeasti pääsen vauvan kanssa kotia jos kaikki on hyvin vauvalla ja minulla.
Ja mielenkiinolla kuinka nopeasti toisen lapsen saaneet ovat kotiutuneet?
Eli sairaalassa synnytyspäivä + 2 seuraavaa
Toisen kanssa lähdettiin kotiin 7 tuntia synnytyksestä, perjantaina. Lääkärintarkastukseen maanantaina. Synnytys sujui nopeasti (tunnissa tuli), ilman komplikaatioita ja kivunlievityksiä.
Vanhempi lapsi oli sen ikäinen jo, että mielellään passasi hiukan äitiä ja pikkusiukkoa. Vaippa tuli jo ennen kuin ehdin edes pyytää ja vaatteet myös. Oli niin touhua ja tohinaa täynnä. Sitä paitsi, itse olin toisen synnytyksen jälkeen huippukunnossa. Jälkisupistukset oli inhottavia, mutta muuten olin energiaa täynnä ja kotona syöksyin heti ruokaa tekemään :-)
monilapsisen perheen äidille ainut mahdollisuus saada kunnolla levätä. Sen tietää mikä rumba kotona odottaa.
Ei mulla ainakaan mitään rumbaa ollut kotona silloinkaan kun neljännen kanssa kotiuduin. Palvelu pelas paremmin kuin sairaalassa...
7 vrk (vauva ja mä sairaita)
1 vrk (kaikki sujui hyvin)
5 vrk (vauva sairas, mä jäin seuraksi sairaalaan)
Tai esikoisen kanssa oli enemmän kiire kotiin mutta sitten kun tiesin mikä siellä odottaa niin lepäilin mielelläni seuraavien lasten kanssa sairaalassa. Meillä mies ei pidä isyyslomia joten sairaala oli sitten ainoa mahdollisuus pieneen lepoon. Kolme vrk olen ollut aina.
vauvalla oli alhainen verensokeri ja hän joutui olemaan glukoositipassa yli 3 vrk. Lisäksi bilirubiiniarvot olivat seurannassa monen päivän ajan, sinivalohoitoon vauva ei kuitenkaan joutunut.