Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako vuorokautta olit synnärillä synnytyksen jälkeen?

Vierailija
29.01.2011 |

Itse ensisynnyttäjänä mietin kuinka nopeasti pääsen vauvan kanssa kotia jos kaikki on hyvin vauvalla ja minulla.

Ja mielenkiinolla kuinka nopeasti toisen lapsen saaneet ovat kotiutuneet?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektion jälkeen.

Vierailija
2/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. vähän alle 3 vrk

2. vähän alle 2 vrk

3. viikon (vauva ennenaikainen ja kellastui)

4. 3 vrk (sokereita seurattiin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali alatiesynnytys, ei komplikaatioita. Näin siis 20 vuotta sitten : )

Vierailija
4/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksen aikaan 2vrk.

Aikaisemminkin olisin lähtenyt toisen aikaan, mutta päätin siellä odotella vauvan lääkärin tarkastuksen jonka hän tekee n. 2vrk ikäisille vauvoille.

Vierailija
5/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pääsin sairaalasta n. 48 h synnytyksen jälkeen. Kaikki oli ok, paitsi bilirubiiniarvot joiden takia käytiin viikko sairaalassa kontrollissa.

Vierailija
6/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jouduttiin antamaan lisäverta ja olen vähän huonossa kunnossa. Vauva ok.

2. 3 vrk. Oltaisiin päästy 2 vrk:n jälkeen pois, mutta koska laittoivat veripaikan 2 vrk synnytyksen jälkeen (epiduraalista tuli spinaali pääsärky), niin piti vielä olla liikkumatta (no vessassa sai käydä, mutta ei nostella vauvaa tms) 24 h. Vauva siis tällöinkin ok.

Vierailija
7/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 3 vrk

2. 5 vrk (vauva joutui lastenosastolle infektion vuoksi)

Vierailija
8/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oli siinä kaikenlaista...

Tokan kanssa tultiin tiistaina kotiin kun vauva syntyi lauantaina. Oltaisiin maanantaina päästy, mutta seurattiin bilirubiiniarvoja (ei häikkää). Tiedän ensisynnyttäjiä, jotka ovat olleet 2vrk.

Vierailija
9/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten jotenkin avuton tapaus koska mulla einollut sielä mikään kiire kotiin...! perhehuoneessa oltiin, vauva pienikokoinen eikä imenyt kunnolla rintaa, tuttipullon kanskin oli ongelmia. Ja maito alkoi kunnolla nousta vasta neljäntenä päivänä, jolloin tuli tukoksia tiehyisin ja rinnat oli järkyttävän kipeät! eli kun vauvan paino ei lähtenyt nousuun niin jouduimme olemaan sairaalassa 5 vrk. toisaalta siellä oli hyvä olla kun oli koko ajan apua tarjolla, neuvontaa imetykseen, ruoat valmiina jne... mies kävi välillä päivisin tekemässä pakollisia työhommia ja kotona pyörähtämässä, mut oli illat ja yöt meidän kanssa.

toisen kanssa olen varmasti jo viivana tulossa kotiin, kun esikko ja mieskin on siellä!

Vierailija
10/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltaisi päästy aikaisemminkin pois, mutta olin heikossa kunnossa ja halusin jäädä vielä yhdeksi yöksi "täysihoitoon". Meillä oli perhehuone, joten mikäs siinä ollessa.

Vierailija
11/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ysiltä aamulla. Pe puolenpäivän jälkeen päästiin kotiin. Olisin halunnut lähteä jo vuorokauden jälkeen. Nyt toisen kanssa toivon, että max yksi yö sairaalassa...

Vierailija
12/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksesta lähdin seuraavana päivänä.

Vierailija
13/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten jotenkin avuton tapaus koska mulla einollut sielä mikään kiire kotiin...! perhehuoneessa oltiin, vauva pienikokoinen eikä imenyt kunnolla rintaa, tuttipullon kanskin oli ongelmia. Ja maito alkoi kunnolla nousta vasta neljäntenä päivänä, jolloin tuli tukoksia tiehyisin ja rinnat oli järkyttävän kipeät! eli kun vauvan paino ei lähtenyt nousuun niin jouduimme olemaan sairaalassa 5 vrk. toisaalta siellä oli hyvä olla kun oli koko ajan apua tarjolla, neuvontaa imetykseen, ruoat valmiina jne... mies kävi välillä päivisin tekemässä pakollisia työhommia ja kotona pyörähtämässä, mut oli illat ja yöt meidän kanssa.

toisen kanssa olen varmasti jo viivana tulossa kotiin, kun esikko ja mieskin on siellä!

Tuossahan on hyvät syyt olla pidempään :)

Saa levätä ja rauhassa odotella hyvässä paikassa maidon nousua ja vauvan painon nousua :)

Vierailija
14/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta 4vrk; syntyi 5vko ennen ja seurattiin sokereita ja painon nousua.

tokasta 2vrk

kolmannesta 1vrk

Vierailija
15/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin vähän yli 2vrk, ensisynnyttäjä ja vauva oli ok synnytyksen jälkeen.

Vierailija
16/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokalla ja kolmannella kerralla lähdin samana päivänä! EN olis kestänyt siellä yhtään enempää ja miks olis pitänyt ollakaan. Oma koti kullan kallis!

Vierailija
17/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö syntyi sektiolla pe aamuna ja maanantaina lähdettiin kotiin

Vierailija
18/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pääsin su iltapäivänä

Pitkä synnytys ja hätäsektio.

Vierailija
19/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi torstaina päivällä ja sunnuntaina päästiin kotiin. Eli 3vrk oltiin. Ei mulla ollut sinällään mikään hätä kotiin vaikka molemmat olimme kunnossa, tosin lapselta leikattiin kielijänne.. Lauantain mies oli melkein kokonaan sairaalassa.

Kuopus syntyi perjantai-iltana, maanantaina päästiin kotiin kun se 2vrk ikä tuli vasta sunnuntaina niin myöhään täyteen.. Oltais päästy aikasemmin, mut sairaalaan 40km matka niin ei sit viittiny sen lääkärin takia enää sinne ajella..

Vierailija
20/44 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kertaa 9 vrk, tokalla kertaa 10 vrk. Kukaan tuttujaan ei ole tainnut olla yhtä pitkään kun nyt mietin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi