Montako vuorokautta olit synnärillä synnytyksen jälkeen?
Itse ensisynnyttäjänä mietin kuinka nopeasti pääsen vauvan kanssa kotia jos kaikki on hyvin vauvalla ja minulla.
Ja mielenkiinolla kuinka nopeasti toisen lapsen saaneet ovat kotiutuneet?
Kommentit (44)
1. vähän alle 3 vrk
2. vähän alle 2 vrk
3. viikon (vauva ennenaikainen ja kellastui)
4. 3 vrk (sokereita seurattiin)
Normaali alatiesynnytys, ei komplikaatioita. Näin siis 20 vuotta sitten : )
kuopuksen aikaan 2vrk.
Aikaisemminkin olisin lähtenyt toisen aikaan, mutta päätin siellä odotella vauvan lääkärin tarkastuksen jonka hän tekee n. 2vrk ikäisille vauvoille.
ja pääsin sairaalasta n. 48 h synnytyksen jälkeen. Kaikki oli ok, paitsi bilirubiiniarvot joiden takia käytiin viikko sairaalassa kontrollissa.
Minulle jouduttiin antamaan lisäverta ja olen vähän huonossa kunnossa. Vauva ok.
2. 3 vrk. Oltaisiin päästy 2 vrk:n jälkeen pois, mutta koska laittoivat veripaikan 2 vrk synnytyksen jälkeen (epiduraalista tuli spinaali pääsärky), niin piti vielä olla liikkumatta (no vessassa sai käydä, mutta ei nostella vauvaa tms) 24 h. Vauva siis tällöinkin ok.
1. 3 vrk
2. 5 vrk (vauva joutui lastenosastolle infektion vuoksi)
Mutta oli siinä kaikenlaista...
Tokan kanssa tultiin tiistaina kotiin kun vauva syntyi lauantaina. Oltaisiin maanantaina päästy, mutta seurattiin bilirubiiniarvoja (ei häikkää). Tiedän ensisynnyttäjiä, jotka ovat olleet 2vrk.
Varmaan sitten jotenkin avuton tapaus koska mulla einollut sielä mikään kiire kotiin...! perhehuoneessa oltiin, vauva pienikokoinen eikä imenyt kunnolla rintaa, tuttipullon kanskin oli ongelmia. Ja maito alkoi kunnolla nousta vasta neljäntenä päivänä, jolloin tuli tukoksia tiehyisin ja rinnat oli järkyttävän kipeät! eli kun vauvan paino ei lähtenyt nousuun niin jouduimme olemaan sairaalassa 5 vrk. toisaalta siellä oli hyvä olla kun oli koko ajan apua tarjolla, neuvontaa imetykseen, ruoat valmiina jne... mies kävi välillä päivisin tekemässä pakollisia työhommia ja kotona pyörähtämässä, mut oli illat ja yöt meidän kanssa.
toisen kanssa olen varmasti jo viivana tulossa kotiin, kun esikko ja mieskin on siellä!
oltaisi päästy aikaisemminkin pois, mutta olin heikossa kunnossa ja halusin jäädä vielä yhdeksi yöksi "täysihoitoon". Meillä oli perhehuone, joten mikäs siinä ollessa.
joskus ysiltä aamulla. Pe puolenpäivän jälkeen päästiin kotiin. Olisin halunnut lähteä jo vuorokauden jälkeen. Nyt toisen kanssa toivon, että max yksi yö sairaalassa...
kuopuksesta lähdin seuraavana päivänä.
Varmaan sitten jotenkin avuton tapaus koska mulla einollut sielä mikään kiire kotiin...! perhehuoneessa oltiin, vauva pienikokoinen eikä imenyt kunnolla rintaa, tuttipullon kanskin oli ongelmia. Ja maito alkoi kunnolla nousta vasta neljäntenä päivänä, jolloin tuli tukoksia tiehyisin ja rinnat oli järkyttävän kipeät! eli kun vauvan paino ei lähtenyt nousuun niin jouduimme olemaan sairaalassa 5 vrk. toisaalta siellä oli hyvä olla kun oli koko ajan apua tarjolla, neuvontaa imetykseen, ruoat valmiina jne... mies kävi välillä päivisin tekemässä pakollisia työhommia ja kotona pyörähtämässä, mut oli illat ja yöt meidän kanssa.
toisen kanssa olen varmasti jo viivana tulossa kotiin, kun esikko ja mieskin on siellä!
Tuossahan on hyvät syyt olla pidempään :)
Saa levätä ja rauhassa odotella hyvässä paikassa maidon nousua ja vauvan painon nousua :)
ekasta 4vrk; syntyi 5vko ennen ja seurattiin sokereita ja painon nousua.
tokasta 2vrk
kolmannesta 1vrk
olin vähän yli 2vrk, ensisynnyttäjä ja vauva oli ok synnytyksen jälkeen.
Tokalla ja kolmannella kerralla lähdin samana päivänä! EN olis kestänyt siellä yhtään enempää ja miks olis pitänyt ollakaan. Oma koti kullan kallis!
tyttö syntyi sektiolla pe aamuna ja maanantaina lähdettiin kotiin
ja pääsin su iltapäivänä
Pitkä synnytys ja hätäsektio.
syntyi torstaina päivällä ja sunnuntaina päästiin kotiin. Eli 3vrk oltiin. Ei mulla ollut sinällään mikään hätä kotiin vaikka molemmat olimme kunnossa, tosin lapselta leikattiin kielijänne.. Lauantain mies oli melkein kokonaan sairaalassa.
Kuopus syntyi perjantai-iltana, maanantaina päästiin kotiin kun se 2vrk ikä tuli vasta sunnuntaina niin myöhään täyteen.. Oltais päästy aikasemmin, mut sairaalaan 40km matka niin ei sit viittiny sen lääkärin takia enää sinne ajella..
Ekalla kertaa 9 vrk, tokalla kertaa 10 vrk. Kukaan tuttujaan ei ole tainnut olla yhtä pitkään kun nyt mietin.
sektion jälkeen.