Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noniin! Nyt on ostettu uusi Steinwayn konserttimalli flyygeli!

Vierailija
29.01.2011 |

Hintaa oli vajaat 105 000 euroa :) On hintansa väärti.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

p.s. siisti böönä! Kukas toi olikaan, en meinaa tuntea?

Höh, hämääkö nuo aurinkolasit niin paljon, ettet tunne minua?

Oothan sä aina ollut tosi vetävä nainen, mutta tuossa kuvassa pääset todella oikeuksiin. Vuodet kohtelevat sua todella hellästi! Onks teillä vielä se 4 hehtaarin uima-allas mökillä?

Vierailija
22/50 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oothan sä aina ollut tosi vetävä nainen, mutta tuossa kuvassa pääset todella oikeuksiin. Vuodet kohtelevat sua todella hellästi! Onks teillä vielä se 4 hehtaarin uima-allas mökillä?

No se on kyllä oikeasti pieni järvi, johon on lisätty lämmitys ja katos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on kyllä oikeasti pieni järvi, johon on lisätty lämmitys ja katos.

Voitas piipahtaa vaimon kanssa kylässä kesällä, jos ette koko kesää oo siellä Monacon kämpillä. Siis tän mun uusimman vaimon kanssa. Se edellinen lihoi jo 45 kiloiseksi valaaksi, kun tykkäsi liikaa tryffeleistä ja hanhenmaksasta. Vaihdoin toiseen mallitytöön eli järjestyksessään kuudenteen vaimoon.

Vierailija
24/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisen Steinwayn konserttimallin (D-malli) uutena hinta F-musiikissa on hiuka alle 130 tonnia. Noin satasella lähtee pienempiin konserttitiloihin ja kirkkoihin yms tarkoitettu C-malli. D-mallia köäytetään lähinnä Helsingin musiikkitalon ja Finlandia talon kokoisissa saleissa, C-malli toimii ihan hyvin jopa 500 kuulijan pienemmissä konserttisaleissa.

Kumpikin ovat niin isoja sekä kooltaan että ennen muuta ääneltään, että eivät ole oikein kotisoittimia edes ammattipianistien käytössä.

Meillä on itsellä käytettynä ostettu ja F-musiikin täysin kunnostama Steinwayn A-malli, pituus 188 cm, eli aika iso sekin kotisoittimeksi sekä kooltaan että ääneltään, vaikka meidän olohuoneen koko on 5,5 m x 7 m ja korkeutta yli 3,5 m. Varsinkin kansi auki on ääni sanalla sanoen aika "tykki". Eipä sillä, hieno ääni siinä Steinwayssä on, ihan oikeasti. Bassot ovat syviä ja selvästi erottuvia (ääni ei "puuroudu"), keskialue laulaa ja yläalue soi kirkkaasti.

Itse asiassa, elle mun mieheni olisi ammattimuusikko, ei meillä olisi sellaista soitinta kotona. Parilla mun miehen tuttavilla, molemmat ammattimuusikoilla, on kotona Steinwayn B-malli, joka on kooltaan ja ääneltään jonkun verran A-mallia isompi. Aika harvalla on flyygeli kerrostalossa, mutta joitain muusikkotuttuja tunnen, joilla sekin on.

Vierailija
25/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Steinarihan on ihan onneton pssska!

Kuka huijari sen teille myi?

Voi voi voiiii....

Ottakaapa selvää tästä Yamahan uudesta mallista.

No, ehkä on japanilainen, mutta kyllä on hienostuneet äänet...

"105 000 euroa"....no saahan sitä pankkilainalla...

Kirpputorilta voitte ostaa tuolin: 30 e.

Vierailija
26/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutakin kuin ukko-nooaa.

Onhan se tietty sievä ihan koristeenakin. Ja kannen päälle saa kivasti kaikkia iittalan kivituikkuja. Ja toki sen kannen päällä voi tehdä iltahämärissä muutakin...

Vierailija
27/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuleeko se samasta tehtaasta kuin Bechstain

Vierailija
28/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olen niin köyhä ja tietämätön, että noi kaikki jutut menee ihan ohi

ehkä se on niin, että kannattaa kehuskella vertaistensa parissa muuten menee hukkaan

Vierailija
29/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan piano, ja olen aina haaveillut, että kun olis tarpeeksi tilaa, haluaisin pikkuflyygelin ruokailuhuoneeseen.

Antoisia soittohetkiä!

Vierailija
30/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisen Steinwayn konserttimallin (D-malli) uutena hinta F-musiikissa on hiuka alle 130 tonnia. Noin satasella lähtee pienempiin konserttitiloihin ja kirkkoihin yms tarkoitettu C-malli. D-mallia köäytetään lähinnä Helsingin musiikkitalon ja Finlandia talon kokoisissa saleissa, C-malli toimii ihan hyvin jopa 500 kuulijan pienemmissä konserttisaleissa. Kumpikin ovat niin isoja sekä kooltaan että ennen muuta ääneltään, että eivät ole oikein kotisoittimia edes ammattipianistien käytössä. Meillä on itsellä käytettynä ostettu ja F-musiikin täysin kunnostama Steinwayn A-malli, pituus 188 cm, eli aika iso sekin kotisoittimeksi sekä kooltaan että ääneltään, vaikka meidän olohuoneen koko on 5,5 m x 7 m ja korkeutta yli 3,5 m. Varsinkin kansi auki on ääni sanalla sanoen aika "tykki". Eipä sillä, hieno ääni siinä Steinwayssä on, ihan oikeasti. Bassot ovat syviä ja selvästi erottuvia (ääni ei "puuroudu"), keskialue laulaa ja yläalue soi kirkkaasti. Itse asiassa, elle mun mieheni olisi ammattimuusikko, ei meillä olisi sellaista soitinta kotona. Parilla mun miehen tuttavilla, molemmat ammattimuusikoilla, on kotona Steinwayn B-malli, joka on kooltaan ja ääneltään jonkun verran A-mallia isompi. Aika harvalla on flyygeli kerrostalossa, mutta joitain muusikkotuttuja tunnen, joilla sekin on.

kiinosta, kun itseki flyygeliä katselemme

entä tiedätkö niistä lyhyistä pikku flyygelestä ?

Vierailija
31/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saanko arvata, et ole ammattimuusikko.

Minä olen, eikä olisi koskaan tuohon varaa.

Voi vittu. Anna se mulle

Vierailija
32/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidetään sitä esillä Sotkan lastulevykirjahyllyssä Tallinnasta haettujen viinapullojen vieressä.

Jouduttiin siirtää tätä sijoituspaikkaa, koska tarvittiin Lindorffin posteille oma hylly käyttöön.

Vierailija
33/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu. Anna se mulle

Tässä oli haisevan suoraa palautetta!

Hähähää! Milloin riviammattimuusikolla olisi varaa flyygeliin? Leifit on erikseen.

Vierailija
34/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin edullisesti, että kannattaa kuljetuttaa. Etenkin, jos tietää jonkun, joka osaa korjata ja huoltaa flyygelin. Erittäin harvinainen ammattitaito. Minä tiedän, mutta en kerro.

Vierailija
35/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu. Anna se mulle

Tässä oli haisevan suoraa palautetta!

Hähähää! Milloin riviammattimuusikolla olisi varaa flyygeliin? Leifit on erikseen.

no ei oo varaa ei...

pitää vana päivästä toiseen av-mamman sydänkäpysiä opettaa, jotka ei jaksa edes harjotella. Voi vittu. Tehkää mamamt palvelus. äLKÄÄ TUOKA NIITÄ PENTUJANNE PIANOTUNNILLE JOS NIILLÄ EI OLE MOTIVAATIOTA!

Vierailija
36/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teidän perheessä ammattipianisti?

Vierailija
37/50 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisen Steinwayn konserttimallin (D-malli) uutena hinta F-musiikissa on hiuka alle 130 tonnia. Noin satasella lähtee pienempiin konserttitiloihin ja kirkkoihin yms tarkoitettu C-malli. D-mallia köäytetään lähinnä Helsingin musiikkitalon ja Finlandia talon kokoisissa saleissa, C-malli toimii ihan hyvin jopa 500 kuulijan pienemmissä konserttisaleissa. Kumpikin ovat niin isoja sekä kooltaan että ennen muuta ääneltään, että eivät ole oikein kotisoittimia edes ammattipianistien käytössä. Meillä on itsellä käytettynä ostettu ja F-musiikin täysin kunnostama Steinwayn A-malli, pituus 188 cm, eli aika iso sekin kotisoittimeksi sekä kooltaan että ääneltään, vaikka meidän olohuoneen koko on 5,5 m x 7 m ja korkeutta yli 3,5 m. Varsinkin kansi auki on ääni sanalla sanoen aika "tykki". Eipä sillä, hieno ääni siinä Steinwayssä on, ihan oikeasti. Bassot ovat syviä ja selvästi erottuvia (ääni ei "puuroudu"), keskialue laulaa ja yläalue soi kirkkaasti. Itse asiassa, elle mun mieheni olisi ammattimuusikko, ei meillä olisi sellaista soitinta kotona. Parilla mun miehen tuttavilla, molemmat ammattimuusikoilla, on kotona Steinwayn B-malli, joka on kooltaan ja ääneltään jonkun verran A-mallia isompi. Aika harvalla on flyygeli kerrostalossa, mutta joitain muusikkotuttuja tunnen, joilla sekin on.

kiinosta, kun itseki flyygeliä katselemme

entä tiedätkö niistä lyhyistä pikku flyygelestä ?

Pienin S-mallin Steinway maksaa uutena about 55 tuhatta F-Musiikissa. Ne miniflyygelit - merkistä riippumatta - on tosin niin lyhyitä, että bassot eivät ole sen parempia kuin erittäin hyvissä pystypianossa. Tosin niissä pienimmissäkin flyygeleissä on flyygelin konesito, joka mahdollistaa huomattavasti pystypianoa nopeamman repetition plus on oikea una corda (pystypianoissa "feikki una corda", jossa vasarat tuodaan lähemmäs kieliä) ja sostenuto pedaali (yleensä ei ollenkaan pystypianoissa). Kannattaa kuitenkin muistaa, että hyvä pystypiano voittaa huonon flyygelin.

Me maksettiin siitä meidän käytetystä ja kunnostetusta Steiway A-188 mallista about 30 tuhatta € about 5 vuotta sitten.

Käytettyjä ja hyvässä kunnossa olevia laatuflyygeleitä on aika huonosti Suomen markkinoilla, ja ulkomaita tuominen taas on sekä hintavaa (erikoiskuljetus) että riskialtista. Jos kuulee jossain olevan myynnisssä hyvä käytetty laatuflyygeli, kannattaa ottaa mukaan ko merkin tunteva pianonvirittäjä, joka osaa katsdoa tekniset ongelmat ja remonttitarpeet. Jos et ole itse ammattipianisti, ota mukaan arviointiin myös sellainen - ja usko kaikki virittäjän ja pianistin varoitukset. Flyygelin "iso remppa" on nimittäin pahimmillaan about 20 tuhatta, siis jos suunnilleen kaikki joudutaan tekemään uusiksi.

Me etsittiin useampi vuosi kunnollista käytettyä (so ei niin kallista kuin uusi) flyygeliä ja voin kertoa, että useita soittimia kokeiltiin, ennen kuin nykyinen löydettiiin. Virittäjästä oli korvaamaton apu itse hankintaprosessissa.

Mun (muusikko-)miehen mielestä hyviä flyygelimerkkeijä ovat "ykkösketjussa" Steinway & Sons, Bösendorfer, Fazioli ja Steingramer & Sönhe. "Kakkosketjussa", jonka merkit myös erinomaisia soittimia, ovat Schimmel (Konzert-sarja), C. Bechstein (huom: Bechstein Academy -sarja ei yhtä hyvä) ja Grotrian Steinweg. "Kolmosketjussa" saa hinta-laatu suhteeltaan erinomaisia soittimia, joita ovat ainakin Bechstein Academy, Schimmel Classic, Yamaha (Japanissa tehdyt mallit, Indonesialaiset voi unohtaa) ja Kawai (yksilökohtaiset erot tosin aika isoja).

Vierailija
38/50 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuleeko se samasta tehtaasta kuin Bechstain

C. Bechstein ja Steinway & Sons ovat molemmat erinomaisia flyygeleitä - mutta toistensa kilpailijoita, eli eivät tule samasta tehtaasta.

Vierailija
39/50 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ... jos muuten hankit flyygelin, vaikkapa sellaisen pikkuflyygelinkin, mikä on käytettynäkin aika iso investointi, niin siihen kannattaa Suomen ilmastossa ehdottomasti laittaa Piano Life Saver (hintaa about 600 € asennettuna. Se PLS on flyygelin oma kosteutus ja ilmastointiratkaisu, joka pitää flyygelin sisällä ilman kosteuden aina 40%:ssa. Varsinkin suomen talvi, kun ilma on kuivaa ja huoneita lämmitetään, muuten helposti saa aikaan kaikupohjan halkeamisen - minkä korjauttaminen nielee useita tuhansia.

Vierailija
40/50 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska poikansa eivät aikoinaan suostuneet soittamaan pianoa. Tottakai anoppi sai tehdä pianollaan mitä haluasi, mutta olisi se ollut vähän toista poikamme ja minun soitella Steinwaylla kuin käytetyllä 70-luvun Fazer-pianolla :D (jos siis anoppi olisi yhä ollut niin antelias jälkeen kun minä tapasin mieheni).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä