Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10v tytto oli viillellyt kateensa haavat!!!

Vierailija
29.01.2011 |

Eilen illalla huomattiin, oli onnistunut piilottelemaan kammenselkaansa paivan verran. Eli torstai iltana tytto oli sangyssaan viiltanyt 22 haavaa vasempaan kammenselkaan. Han yritti kovaan kiistaa etta ei ollut niita tarkoituksella tehnyt vaan etta oli ryominyt lattialla ja rikkinainen rannerengas oli ne aiheuttanut.

Lopulta myonsi tehneensa ne koska hanta suuttutti niin kauheasti, koska taman hetkinen paras kaverinsa ei halua enaa leikkia hanen kanssaan koulussa ja tama teki tyton niin akaiseksi.

Ollaan annettu oma neuvomme tytolle ja puhuttu asiasta ympari ja ampari. Mutta pitaisiko asiasta ilmoittaa tuon tyton vanhemmille tai opettajalle, koska nakevat vain lahinna koulussa?

Onko kenenkaan muiden lapset tehneet vastaavaa?

Oletko itse koskaan viillellyt itseasi?

Mina en ole koskaan ja olen aika surullinen tyttareni vuoksi...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni voi olla vain yhdet vanhemmat.

Vierailija
2/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelisin vielä tytön kanssa ja sanoisin että tuo on todella vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tyttö varastanut sulta ääkkösten pilkut?

Vierailija
4/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni voi olla vain yhdet vanhemmat.

Tarkoitti siis etta pitaisiko kertoa kaverin vanhemmille myos.

ap

Vierailija
5/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten tunteiden käsittely hankalaa - ottaisin yhteyttä perheneuvolaan varsinkin jos tuota tekee toiste.

Vierailija
6/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin hirveän huolestuttava oire.

Omasta pussista sen varmaan joutuisi maksamaan, kun lasten mielenterveyspalvelut on ajettu ilmeisesti ihan alas, mutta oman lapsen hyvinvoinnin tähden pistäisin vaikka sohvakaluston myyntiin ja panttaisin perintökorut.

Vierailija
7/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri sen takia puhuisin tytölle järkeä, kymmenen vuotta jälkeenpäin viiltelyjäljet vieläkin selvästi nähtävissä, hävettää niin pirusti... mutta itse en muista niistä ajoista mitään, pitkä masennuskausi oli silloin päällänsä...

Vierailija
8/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen taidon opettavat kyllä vanhemmat,onko teillä tapana lakaista ongelmat maton alle niiden selvittämisen sijaan?

Vierailija
9/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole missään tytön koulukavereissa, vaikka olisi mitä riitaa, ei ole normaalia reagoida viiltelemällä. Tytöllä on valmiiksi vikaa päässä, itse olen viillellyt ja minulla on persoonallisuushäiriö. Tunteidenkäsittelyongelmasta kyse, ei osaa purkaa ahdistusta muuten kuin viiltelemällä, ja se taas johtuu jostain syvemmästä ongelmasta.

Vierailija
10/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiltelin silloin kun ahdisti tai oli paha mieli ja siihenhän ei paljon tarvinnut. Kerran muistan viilleelleeni kesken mukavien bileiden, en muista mikä minut sai niin tekemään, mutta se jotenkin helpotti mieltä.

Keskustelun paikka teillä olisi. Tyttö muuttaa psyykkisen pahan olonsa fyysiseksi kivuksi, mikä on helpompi sietää.

Onko mahdollisuutta terapiaan tai lääkäriin?

Ei kannata jäädä vain odottamaan, näyttäkää tytölle, että välitätte vaikka mikä olisi. Voi kun minut joku silloin aikoinaan olisi ottanut huomaansa ja pakottanut lopettamaan.

Nyt itsellä kaikki hyvin, perhe ja lapsia..=)

Vierailija
11/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

torstai iltana ja kavin viela erityisesti juttelemassa vahan lisaa hanen kanssaan kun oli jo sangyssa. Tytto kertoi ongelmastaan kaverinsa kanssa ja neuvoin hanta etta antaa kaverillensa aikaa, ja kylla kaikki hoituu, toivotettiin hyvat yot. Sitten mies huomasi nuo villot eilen.

Aina kannustetaan puhumaan!

ap

Vierailija
12/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viiltely on kyllä todella huolestuttava oire! Hakisin tytölle apua, pian! Jos tilanteeseen ei puututa millään tavalla nyt, viiltely todennäköisesti tulee pahenemaan ja lisääntymään! Lapsellasi on selvästi hyvin huono ahdistuksen sietokyky ja keinottomuus käsitellä ikäviä tunteita. Olisiko kuntasi perheneuvola aluksi tarpeeksi neutraali paikka lähteä keskustelemaan asiasta? Osaavat siellä ohajata eteenpäin. Vakavan asian äärellä olet nyt!

Vierailija
13/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tieda sellaisista mitaan, koska ei ole ollut koskaan aiemmin tarvetta. Tytto on aina ollut tosi ihana ja kiltti ja tunnollinen. Mutta sanoisin etta nyt parin viimeisen kuukauden aikana on alkanut tulla aika arhakaksi, laitoin esiteinin oireiksi... Mutta en nyt olekaan niin varma enaa.

ap

Vierailija
14/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä miten käsiä viilellään!!! Järkyttävää. Onko lapsi jotenkin riippuvainen kavereistaan? Vaikuttaisi siltä, että ystäviä ei ole ja on yksinäinen eikä vanhemmat oikeasti ymmärrä häntä

Vierailija
15/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistoista putkahti se tunne, minkä viiltely sai aikaan. Jos olin surullinen, ahdistunut tai vihainen, tosin siellä bileissä kamalan iloinen ja riehakas, viiltely sai aikaan mahdottoman rauhallisuuden tunteen. Ehkä vähän sama, kuin ensimmäinen tupakka pitkän tauon ja hirveiden nikkisten jälkeen, otat savut, pistät silmät kiinni, nautit ja rauhoitut..

Eikö se puhu vähän sen puolesta, että silloin ei osata käsitellä voimakkaita tunteita ns. normaaliin tapaan, vaan pyritään niistä voimakkaista tunteista tasaiseen fiilikseen ja se tapahtuu viiltelemällä, kun sen pitäisi oikeasti tapahtua siellä pään sisällä..

t. 11

Vierailija
16/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan viiltelyt, olin muutaman vuoden vanhempi kuin tyttäresi. Eikä minulla siis mikään sen isommin ollut hätänä. Olen dramaattinen luonne ja pienenä olin äärettömän huomionhakuinen osin johtuen koulukiusauksesta. Viiltelin koska en osannut kertoa vanhemmilleni miksi harmitti ja siksi että pettäneille kavereille iskisi morkkis. Ja viiltely tuli vahvasti kuvioihin tuttujen kautta, ei siihen monta melankolista lasta tarvita kun soppa on jokasuuntaan valmis.

Itse tunnet lapsesi parhaiten, mutta minulle taas auttoi painottaminen siitä kuinka äärettömän tyhmää ja typerää ko toiminta on. Ja muutama vuosi tämän jälkeen voin oikeasti pahoin, joten vertailukohtaa on.

Vierailija
17/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
18/18 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni...

En tekisi tuosta nyt vielä mitään isoa numeroa. Puhuisin lapsen kanssa ja kysyisin haluaako terapiaan. Mitään iso numeroa en siitä tekisi. Saattaa mennä ohi ihan tällä yhdellä kerralla ja jos saa äidin kanssa asiat puhuttua niin olo helpottuu. En minäkään kauaa sitä jatkanut.