Verenpaineen mittaus? Auttakaa.
Miksi verenpainemittari mittaa hetken ja alkaa taas jurruttamaan uudelleen? Tekee tätä muutaman kerran ja antaa sitten vasta tuloksen?? Joka oli tosi korkea.
Kommentit (15)
Se menee tietyn määrän painetta yli verenpaineestasi se mansetti, ja jos sulla on kova paine, se huruttaa lisää painetta, ennen kuin alkaa mittaamaan
Onko mansetti kunnolla paikallaan ja patterit vaihdettu?
Mittari puristaa ensin paineen suurin piirtein edellisen mittaustuloksen lukemiin.
Jos paineesi on suurempi, mittari nostaa "jurruttaa" lukemaa asteittain korkeammalle. Tunnet puristuksen kovenevan käsivarressasi.
Vierailija kirjoitti:
Mittari puristaa ensin paineen suurin piirtein edellisen mittaustuloksen lukemiin.
Jos paineesi on suurempi, mittari nostaa "jurruttaa" lukemaa asteittain korkeammalle. Tunnet puristuksen kovenevan käsivarressasi.
+ tämä voi säikäyttää ja nostaa painetta entisestään,
joten perään toinen mittaus
rauhallisesti
Tekee vain minun kohdalla niin. Muilla toimii. Outoa.
180/90. Pitäisi varmaan huolestua. Huomenna varmaan hyvä mennä lääkäriin.
Aika usein jurruttaminen kertoo juuri korkeasta verenpaineesta. ja jännittämisestä.
Meidän mittari tekee noin jos on lisälyöntiä. Noi sun lukemat on sellaiset et tilaisin lekurin.
Vierailija kirjoitti:
180/90. Pitäisi varmaan huolestua. Huomenna varmaan hyvä mennä lääkäriin.
Lääkäri haluaa joka tapauksessa useamman päivän seurannan, joten voit tehdä sen jo ennen käyntiä.
Mulla on jo verenpainelääkitys. Ollut vuosikausia. Ihmettelen nyt näitä oudon korkeita lukemia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo verenpainelääkitys. Ollut vuosikausia. Ihmettelen nyt näitä oudon korkeita lukemia.
Onko niitä ollut jo useamman kerran? Jos on, niin sitten kyllä lääkäriaikaa varaamaan.
Tarkista patterit ja että maksetti on oikein paikoillaan. Jos lukemat ovat edelleen korkeat, pikaisesti päivystykseen. Siellä mittaavat myös ja jos on tarvetta pääset osastolle seurantaan.
Nyt oli 158/85. Soitan aamulla terveysasemalle. Onneksi laski.
Mansetti ei oo kunnolla?