Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toipua hoitovirheestä?

Vierailija
29.01.2011 |

Minulle tapahtui paha hoitovirhe. En ole sen jälkeen kyennyt suhtautumaan oikein mitenkään lääkäreihin. Näen jokaisessa vain ammattitaidottoman tunarin. En siis luota enää pätkääkään.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi puhu häntä hoitaneen psykiatrin kanssa ihan kasvotusten, mutta haluaa myös tehdä tiettäväksi "ylemmälle tasolle" miten hän kohteli potilasta...

Oikean ratkaisun psykiatri teki, mutta sen esille tuonti ja toimintatapa oli aivan käsittämätön.

2

Vierailija
62/67 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä luet tätä, niin älä välitä. Taisit saada kannoillesi palstan riesan, the jankkaajan. Ainakin argumentointi on hyvin samantyyppistä kuin monessa muussakin ketjussa, hyvin agressiivisella tavalla vaan vängätään ja vängätään.

Olen iloinen, että olet lääkäri. Sain sen vaikutelman, että toimit kutsumusammatissasi ja haluat kehittyä siinä jatkuvasti. Ja todella hienosti, asialinjalla pysyen, jaksoit kirjoittaa tuon jankkaajankin kanssa. Tsemppiä ja jaksamista tärkeään työhösi! Omassa kirjoituksessani ei ollut tarkoitus kritisoida teitä hyviä sairaalalääkäreitä, ennemminkin erikoissairaanhoidon organisointia yleensä sekä niitä muutamaa ikävää leipiintynyttä lääkäriä, jotka ovat tulleet vastaan.

-se yksityislääkäreistä kirjoittanut

AP ei valitettavasti enää tullut jatkamaan keskustelua, joka sitten osin allekirjoittaneenkin takia luisui sivuraiteille.

Olen kuitenkin sekä henkilökohtaisesti että ammatillisesti kiinnostunut potilaiden suhtautumisesta lääkäriin, suhtautumisen muutoksista viime vuosikymmeniin nähden sekä hoitovirheiden läpikäymisesti ja niistä selviytymisestä.

Kuka tahansa haluaa jatkaa keskustelua kanssani, osoite on hanneleliinalaine@hotmail.com

(Ja ei, julki-Terhikistä minua ei löydä tuolla nimellä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asiaa viedään eteenpäin... näin oman lapsen kohdalla ainakin oli. Potilasvahinkovakuutuksesta korvauksia saadakseen on aika selkeä tapaus oltava. On vain "inhimillistä", jos lapsen reisiluiden sijoiltaan oloa ei huomata... vaikka ne olisivat olleet sijoiltaan vuosia.

Vierailija
64/67 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myöskin niille kaiken maailman hoitajille!

Toivon tosin, että "lähäreiden" joukossa aivot pysyisivät tärkeimpänä kriteerinä koulutukseen pääsylle!

Olen nimiitäin kuullut lähärikoulutuksen sisäpiiristä, että esim. matikan kursseja on koulutuksessa karsittu minimiin! Siis juuri niitä kurssejam, joilla opitaan laskemaan lääkeaineiden suhteita, liuosten prosentteja ym ym!

Vaan minä, eli ihan uusi kirjoittaja tässä ketjussa!

Vierailija
65/67 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtökohtaisesti vakavasti, asiallisesti ja siten, että kukaan ei tule huvikseen vaivojaan valittamaan lääkäriin. Joskus toki ilmenee "asiattomia" kävijöitä, mutta vain yhden kerran olen jättänyt potilaan tutkimatta - koska hän alkoi haistatella ja uhkailla kesken vastaanottotilanteen.

Kaikkien lääkäreiden yleistäminen ylimielisiksi, aivojaan käyttämättömiksi ja osaamattomiksi ei oikein ole omiaan lisäämään motivaatiotani jatkaa edelleen ystävällistä ja potilaan huomioivaa työtapaani. Mutta jatkan sitä silti.

Huomatkaa: olen saanut osakseni todella törkeää käytöstä potilaiden ja etenkin heidän omaistensa kanssa. Silti ei tulisi mieleenikään yleistää, että "potilaat nyt ovat tuollaista tympeää paskasakkia."

Lääkäreitä saa solvata, haukkua, kadehtia ja kyseenalaistaa. Heitä saa uhkailla, panetella ja pistää heidän kuviaan lehtiin syytettynä hoitovirheestä. No, itsepä olen ammattini valinnut ja jopa niin perverssi että pidän siitä ;)

Se lääkäri, joka kirjoitti viestin 3 ja pari muutakin

Vierailija
66/67 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää noita lohtuviestejä nyt käydä itselleen rustaamassa.

Vierailija
67/67 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt oikeasti voisi pysyä asiassa, hoitovirheistä olisi kiinnostava kuulla lisää: miten ne on todettu, miten lääkäri tai muu sairaalan tms. henkilökunta on asiaan reagoinut ym.

"Lääkärivihaaja" voisi nyt olla hiljaa.