Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 v imetys

Vierailija
29.01.2011 |

En tiedä viittasiko Herkkis tuolla 10-vuotiaan imetyksellä vähän aikaa sitten tulleeseen 4D-dokumenttiin "Ikuisesti imettävät" (Extraordinary Breastfeeding). Mutta ainakin siinä tämä 8-vuotias Elizaa imettänyt äiti imetti samaan aikaan myös miestään. Kun toisessa tississä on mies ja toisessa tyttö, niin mielestäni vielä sairaampaa. Ja tuo 8-vuotiaan imetys lähentelee kyllä jo insestiä ja varmaan onkin sitä. 8-vuotias ei tarvitse rintamaitoa, WHO suosittelee imetystä 2 ikävuoteen asti, mutta imetyssuositus on maailmanlaajuinen ja laadittu lähinnä kehitysmaiden näkökulmasta. Siellähän ei välttämättä ole terveellistä tai puhdasta ravintoa riittävästi tarjolla, jolloin on parempi imettää lapsia pidempään. Mutta siis täällä länsimaissa imetystä ei mielestäni ole tarpeellista jatkaa edes 2 vuoteen asti. Tietenkin jokainen päättää nämä asiat itse, mutta kyllä 2-vuotiaan imetyskin on jollain tapaa jo outoa ainakin minun mielestä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä, että kehitysmaissa puhtaan nesteensaannin turvaamiseksi voi imettää 2 vuotiaaksi, mutta meillä siinä on kyse jostain ihan muusta, eikä ainakaan lapsen tarpeista. Se on jo mielestäni lapsen riistoa, kun äiti ylläpitää vauvaikäisen symbioosia joka lähtenee äidin omista intresseistä. 2 vuotiaan kehitys- ja perustarpeita voi ja tulee täyttää muilla keinoilla kuin työntämällä tissi suuhun. Samoin yleisellä paikalla imettäminen ylipäätään voidaan tehdä joko tekemällä siitä äidin narsismia tukeva performanssi (tunkeileva) tai sen voi tehdä nätisti, hiukan syrjässä huomioita herättämättä, kohteliaasti ja vauvan rauhan tarvettakin kunnioittaen. Ja ihoa sekä tissiäkin voi suojata huivilla tai sideharsolla. Se on vain kunnioitusta, hienotunteisuutta, arvostusta. Naiset, lisää toisten ihmisten ja etenkin lasten todellisten tarpeiden kunnioitusta!

Vierailija
2/3 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään epäselvää että tuossa 8 vuotiaan jutussa on kyse vakavasta vääristymästä ja lapsen hyväksiköytöstä. Tehkööt aikuiset keskenään mitä lystää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ja lapsi haluavat". Ja imetyssuositus on tosiaan maailmanlaajuinen ja koskee myös länsimaita. Miksi länsimaiden lasten pitäisi tyytyä vähempään kuin kehitysmaiden lasten?

Ei ehkä kannata pillastua noista sensaationhakuisista dokkareista. Eivät kaikki pitkään imettävät ole aikeissa imettää 8-vuotiasta tai miestään;)

Pitkät imetykset yleistyvät pikkuhiljaa, joten siihen on vaan ympäristön tottuminen. Mä olen imettänyt kuopustani 2-vuotiaaksi, ja se oli ihan tarpeellinen juttu hänelle, usko pois. Sinänsä mua ei kyllä kiinnosta, onko se jonkun mielestä outoa vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi