Voi ei! Olen raskaana ja join kolme päivää sitten yhden siiderin ja puolikkaan viinipullon!
Minun ei todellakaan pitäisi olla raskaana. Yritettiin lasta kaksi vuotta ja sitten päätettiin puoli vuotta sitten jättää projekti oman onnensa ojaan ilman stressiä.
Viime ovulaation aikaan ei edes tehty mitään, vasta kaksi vuorokautta sen jälkeen.
Nyt kuukautiset olivat päivän myöhässä (mulla todella säännölliset), tein raskaustestin ja olen raskaana.
Olen äärimmäisen onnellinen, mutta olenko voinut tuhota tämän ainutlaatuisen ihmeen???
Itkettää.
Kommentit (31)
se kakara on nyt pilalla. tee abortti ja tehkää uusi, mutta ÄLÄ JUO silloin!!
Mulle kävi niin, että luulin kuukautisten alkaneen, koska tuli ihan punaista vuotoa. Toki niukkaa, mutta niin mulla yleensäkin kierron ekana päivänä. Sattui olemaan firman pikkujoulut. No, siellä sitten kiskoin 5 alkoholiannosta varmana siitä, ettei taaskaan ollut tärpännyt. Vauvaa oli yritetty jo yli vuoden. Arvata saattaa, että vuoto loppuikin seuraavana päivänä... Testasin pari päivää myöhemmin ja plussahan testitikkuun napsahti. Kiva morkkis iski! Tuo juominen tapahtui kuitenkin niin alkuvaiheessa, ettei alkiolle käynyt kuinkaan - aivan kuten mun lohduteltiin. Nyt lapsi on 7-vuotias, kaikin puolin normaali tytöntyllerö :)
Joit melko vähän kuitenkin, koita rentoutua.
Mä join ennen menkkojen luultua alkamista 15 Bacardi Breezeriä illan aikana, eikä ongelmia siitä koitunut.
Miksi tämä vanha ketju on kaivettu esiin?
Älä murehdi vaan nauti raskaudesta.
No, nyt saat varmaan kaksipäisen ja nelikätisen hirviö-vauvan. Ois kantsinu vähän miettii mitä tekee!
niin tutustuppa sikiön kasvuun alkuvaiheessa. et oo saanu mitään vahinkoa aikaan, etkä tod ole eka joka kännänny ja sitte saanu tietää olevansa raskaana
Mutta tuo "kak päivää ovulaatiosta" ei oo mikään varsinainen ehkäisymenetelmä, ne siittiöt kun säilyy ihan useammankin päivän eikä hedelmöittyminen tapahdu läheskään aina JUST ovispäivänä.
Mutta onnea vauvasta!
aivan raskauden alussa.Mutta harvoin sitä kuitenkaan tulee.
alkoholi ilmeisesti aiheuttaa niin suuria vaurioita, että menee kesken tai sitten sikiö jatkaa normaalia kasvua.
Mulle on käynyt ihan samoin ja terve vauva syntyi. Ymmärrän siis miten syyllinen olo voi olla, mutta et tosiaan voinut tietää.
Ymmärtääkseni riskit tässä vaiheessa ovat pienet, vaikka tietenkään ei asiaa voida varmuudella tietää. Neuvolasta sanottiin aikanaan, että ennen kuukautisten alkamisajankohtaa juoduista juomisista ei kannata murehtia. Eihän kukaan voi taata, etteikö se nyt jollain tasolla olisi vaikuttanut mutta ilmeisesti hyvin pienellä todennäköisyydellä.
vauva elää tuossa vaiheessa vielä erillään äidin verenkierrosta, niin sanotussa ruskuaispussissa tai jotain vastaavaa. Googleta.
Ei ole käynyt mitään vahinkoa.
Ruskuaispussilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
alkio ei todellakaan ole vielä yhteydessä verenkiertoosi. Minä vedin perseet olalle rv5+0, kun en tiennyt raskaudesta. Ei ongelmia, muksu jo koululainen ja hyvä sellainen :)
Istukka alkaa kehittyä heti ja sen kautta alkio saa ravintonsa. Ei ole olemassa mitään irti äidistä vaihetta.
Se vain ei ole 2,5 vuoteen onnistunut. Tästä syystä ajattelin, ettei kaksi päivää ovulaation jälkeenkään onnistuisi. Munasolu on hedelmöittymiskykyinen noin vuorokauden, eivätkä siittiötkään ihan salamana munasolun luona ole. Meni varmaan kolmannen päivän puolelle ovulaatiosta.
Yritin googlettaa, mutta kovin erilaisia vastauksia tuli. Kuten täältä.
ap
Teratologinen tietopalvelu
Teratologinen tietopalvelu
Avoinna arkisin klo 9-12
puh: (09) 4717 6500
(normaalihintainen puhelu)
Teratologinen tietopalvelu on valtakunnallinen puhelinpalvelu, joka antaa tietoa teratogeeneistä.
Teratogeeneillä tarkoitetaan ulkoisia tekijöitä, joilla on haitallisia vaikutuksia hedelmällisyyteen tai kehittyvään sikiöön. Tällaisia voivat olla äidin tai isän käyttämät lääkkeet, äidin infektiot, sekä erilaiset kemialliset tai fysikaaliset ympäristöaltistukset.
Teratologinen tietopalvelu vastaa myös imetyksen aikaista altistumista koskeviin kyselyihin.
Teratologiseen tietopalveluun voivat ottaa yhteyttä raskautta suunnittelevat, tai jo lasta odottavat äidit ja isät, terveydenhuollon ammattihenkilöt, apteekit ja viranomaiset sekä tiedotusvälineet. Palvelu ei puutu äidin, raskauden tai lapsen hoitoon, eikä määrää lääkkeitä.
Palvelun ollessa suljettuna ota yhteys omaan neuvolaan tai äitiyspoliklinikkaan.
Teratologisen tietopalvelun toimialaan eivät kuulu:
Palvelu ei puutu äidin, raskauden tai lapsen hoitoon, eikä määrää lääkkeitä.
Työolosuhteiden turvallisuuden arviointi
Työssä tapahtuvaan altistumiseen liittyvät riskit kuuluvat ensisijaisesti omaan työterveyshuoltoon.
Yleinen raskauden ja imetyksen aikainen ravitsemusneuvonta
Yleinen lääkeneuvonta (esim. lääkkeiden yhteis- ja haittavaikutukset)
Olet idiootti. Etkö osaa vittuilla ihmisille päin naamaa kun tuntemattomille pitää päätä aukoa? Luultavasti myös asiasta josta et mitään tiedä..