Mikä on se kaloiraja ettei kroppa ala käymään "säästöliekillä"?
Oon joululta laihduttanut ja kiloja on lähtenyt mukavasti (4kg) ja vyötäröltäkin on muutama sentti kadonnut. Olen tarkasti merkannut syömiseni ylös, mutta tänään oli tullut +500g viime viikosta. Urheilen säännöllisesti, enkä herkuttele.
Nyt tosin oli menkat tällä viikolla, mutta herkutteluun en sortunut. Mietinkin vaan että oonko syönyt liian vähän, koska treenaankin aika paljon? Vai vaihteleeko se ihan muista syistä ettei joka viikko paino tipukkaan?
Kommentit (24)
ellei ravinnon kulutus olisi ollut säästöliekillä.
Ei olisi juutalaiset keskitysleirissä selvinneet vuosia, ellei ravinnon kulutus olisi ollut säästöliekillä.
nää ikuiset keskitysleirivertaukset pois, kun puhutaan semmoisista ihmisistä, jotka eivät joudu olosuhteiden pakosta näkemään nälkää?
ja laihdun koko ajan...kesällä kyllä pidin taukoa.
aina kun olen syönyt vähän, olen myös laihtunut. Ja olen hoikka.
Uskon kyllä siihen, että aineenvaihduntaan pystyy vaikuttamaan. Eli ei tuo säästöliekki täyttää huuhaata varmaan ole.
Mutta se, joka kirjoitti syöneensä puoli vuotta 1000-1100 kaloria päivässä, harrastavansa säännöllistä liikuntaa ja painavansa 105kg, on kyllä uskomatonta! Johtuu varmasti noista sairauksista, muuten ei mitenkään mahdollista, minkään teorian (edes säästöliekki) mukaan.
Ja vaikka elimistö menisi säästöliekille, ei sitä kuitenkaan liho. Muttei laihdu niin nopeasti.