Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako perheessäsi kiroilla?

Vierailija
28.01.2011 |

Eli kiroilevatko aikuiset (päivittäin, viikottain, ei juuri koskaan)?

Entä lapset, kiroilevatko ja miten suhtaudut?

Meillä aikuiset kiroilevat varmaan viikoittain, joskus päivittäin, huono tapa :( Tähän asti lapset ei ole harrastaneet mutta nyt 9v. ja 7v. ovat aloittaneet --> kielletään mutta perustelevat että äiti ja isäkin tekee tätä. Isän mielestä aikuisilla on oikeus tehdä asioita mitä lapset eivät saa, äidin mielestä aikuisten tulisi näyttää esimerkkiä tässä asiassa.

Antakaahan neuvoja, prkl. ;)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai täitä tai varsinkin sekä että. Eli noin pari kertaa vuodessa.

Vierailija
2/9 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin omat vanhempani eivät v-sanaa viljelleet koskaan, se ehkä viihtyy paremmin nuorten vanhempien suussa ja on todella rumaa jos siirtyy myös lapsille.

Meillä kiroillaan päivittäin, mutta välimerkkimäistä viljelyä yritetään välttää.

Sen verran kunnioitan vanhempiani, että heidän edessään en kiroile koskaan. Toivon että sama siirtyy omille lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai isältä saattaa päästä joskus p...le jossain remonttihommassa, mutta sitä ei yleensä ole lapset kuulemassa. Mä en koskaan ja lapset ei koskaan. Huomauttavat heti asiasta esim vaarille , joka kiroilee paljonkin.

Vierailija
4/9 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä minä eika sisarukseni kiroile, eikä meillä kotona kiroilla. Mies kiroilkoon töissä, ei kotona.

Vierailija
5/9 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti aikuiset pärskäyttävät joskus huonona hetkenä. Lapsille on opetettu, että kirosanat eivät ole asiallista käytöstä mutta ne on tarkoitettu juurikin varaventtiiliksi. Lapset eivät kiroile, mutta en menettäisi yöuniani jos joskus suutuspäissään jonkun p*skan lataisivat.

Vierailija
6/9 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei koulussa

Vierailija
7/9 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tällöin, minä en kiroile lapsen kuullen ollenkaan. Lapsi 3,5v kyllä huomauttaa heti jos isi sanoo paska-sanan ja on antamassa rangaistuksia iskälle.

Paskaa pahempia sanoja lapsi ei itse ole vielä käyttänyt, mutta ihan varmasti oppii isältään myös vitut ja saatanat. Jää vissiin mun tehtäväksi sitten kieltää käyttämästä niitä...

Vierailija
8/9 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kiroan. Melkeinpä aina suutuksissani. Tulee ihan v-sanaa ja kaikkea mehdollista. Lapset 11 ja 12 vuotiaita. Ei ne kotona kiroile, mutta varmasti kavereidensa kuulleen muualla. Kun tämä nuorimmainen tästä kasvaa, niin on pakko alkaa siivoomaan kieltä. Ihan pari vuotiaalle ei sovi kiroilu...

Vierailija
9/9 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt uudenvuoden lupaukseni olikin lopettaa moinen inhottava tapa ja hyvin on ainakin lähtenyt vuosi liikkeelle. :)

Lapset eivät kiroile, teinin kavereilta olen kuullut, ettei hän kiroile edes kaveriporukassa eli ehkäpä sitten niin.

Olen aina tehnyt lapsille selväksi, että myös aikuisten kiroilu on rumaa, tyhmää ja väärin. Vaikka äiti välillä pinnan palaessa onkin päräyttänyt (en kuitenkaan ikinä lapsille ole kiroillut).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä