Onko Espoon keskus mainettaan pahempi vai parempi? Kaikenlaisia kokemuksia kaipailisin.
Kommentit (17)
mutta käyn kaupassa yms. asioilla siellä. ihan rauhallista aina on, en ole koskaan huomannut mtn häiriöitä.
Enkä laskisi lapsiani sinne seudulle.
Ruma alue ja kaukana.
Joskus olen liikkunut yksin ja joutunut ahdistelluksi, mutta kerkesin juosta karkuun.
Sen jälkeen kuljin taksilla/omalla autolla aina.
Taksikuskit eivät päästä koskaan autosta pois ennenkuin ollaan ihan ovella asti, ja odottavat että pääsen sisälle turvallisesti, tietävät alueen maineen.
Värikästä väkeä näkee ja sillä tarkoitan juoppoja, narkkeja, ja muita sossuelättejä. Lapset on heitteillä pihalla pienestä ja oppivat kiroilemaan, varastamaan, tekemään tihutöitä.
Auton vakuutukset kannattaa olla kunnossa. Pyörää ei kannata jättää pihalle.
Että sellaista aluetta. En muuttaisi takaisin.
Ruma paikka ensinnäkin. Ihme porukkaa, meidänkin talossa asui ties mitä kulkijaa, raput oli monissa taloissa tosi huonossa kunnossa ja jotku naapurit suunnilleen pelas jalkapalloa keskellä yötä kolinasta pätellen. Iltaisin/öisin kuului meille ihme rähinä lähi pubista, joskus pihalla huusi joku äijä tunti kaupalla ja joskus parvekkeelta näin kun skinit juoksi joidenkin maahanmuuttajien perässä jotkut kepit kädessä. Viikonloppuisin mua suorastaan pelotti kävellä junalta kotiin kun siel matkal oikeesti oli ihan ihme hörhöjä. Mä en ainakaan viihtynyt, en tipan tippaa.
Keskustassa kaikki palvelut ovat viimeisen päälle uusia; jotkut laadukkaita. Puitteet olisivat kunnossa. Ja ympärillä edullisia, lapsiystävällisiä, rauhallisia pientaloalueita.
Ympäristö voisi olla ihan varteenotettavaa asuinaluetta?
Ap.
Hieman kauempana lännessä on Kauklahti, radan varressa sekin. Jos olisi lapsia, mieluummin Kauklahti kuin Espoon keskus. Ehkä huonommat palvelut mutta paljon rauhallisempaa.
Mutta, joo, alkuperäiseen kysymykseen, en Espoon keskusta kyllä suosittele. PElottava paikka, lasinsiruja pyöräteillä (kokemusta on) ja ties mitä hörhöjä.
Sorry to say, Espoossa syntynyt ja Espoossa asuva.
Espoon keskustassa asuva voin kertoa, että taloyhtiöni on suht rauhallinen, mukavia naapureita, yhteishenki pelaa. Perheeseeni kuuluu kolme lasta, joista kaksi jo yläkouluikäisiä ja loistavalla koulumenestyksellä ja yksi alakoulussa, jonka koulu sujuu myös täysin ongelmitta. Kavereita on.
Ja se asuinalueen kauneus ehkä puuttuu, mutta kauas ei tarvitse mennä kun löytyy metsämaastoa. Ja palvelut todellakin on kotinurkilla. Minulla ei ole vuosien aikana sattunut minkäänlaisia ongelmia, ahdisteluja, uhkailuja...tässä ympäristössä, ei päivällä eikä yömyöhäänkään. Minusta meidän perhe voi ainakin täällä hyvin.
asutaan espoon keskustan liepeillä Kaupunginkalliossa eli meiltä vaja kilsa espoon keskukseen. Aivan mahtavaa ja kaunista luontomaisemaa sekä rauhallista. Pientalo aluetta tämäkin. Hyvät kulkuyhteydet selloon ja omenaan jos tosta keskuksesta ei löydy tarvittava.
En muuta koskaan pois jos ei aivan pakko ole.
No ei mun mielestä ihan noi karsee kun jotkut antoivat ymmärtää. Rumahan se on kun perkele, mutta ihan rauhassa mä olen saanut siellä kulkea ihan milloin vain. No en ehkä rumuuden takia muuttaisi sinne.
aika karmeaa aluetta vaan ei ole enää. On tehty todella paljon töitä alueen parantamiseksi. On tullut uusi pieni kauppakeskus Entresse, vanha räkäinen Espoontori on kunnostettu hienoksi ja aseman seutua remontoidaan parhaillaan. Eli todella paljon on tehty alueen parantamiseksi ja myös onnistuttu siinä. Ns. hörhöläiset eivät enää majaile alueella, koska vartiointia on tehostettu todella paljon. Ja puhun nyt itse kokemaani faktaa, koska olen alueella töissä ja olen kulkenut päivittäin Espoon keskuksessa jo vuosia ja nähnyt kehityskaaren.
Espoon keskuksen alueella on myös upea keskiaikainen kirkko, hieno lukio ja uimahalli, rauhallisia pientaloalueita kuten Tuomarila, Suna, Kaupunginkallio ja Muurala. Ja keskuspuiston upea luonto ihan vieressä.
Kirstinmäellä on huono maine, mutta se ei ole todellakaan koko Espoon keskus.
Espoon keskuksen maine olisi jo aika puhdistaa!
viime aikoina. Paljon on tehty töitä ja se todella näkyy, Espoon asema ei ole enää yhtään kauhea. Ja alueella on tosiaan rauhallisia ja nättejä pientaloalueita ja kulttuurimaisemaa.
Helsingissä esim. Malmin aseman seutu on nykyään potenssiin miljoona ankeampi ja kamalampi kuin Espoon keskus.
Vastaat seitsemän vuoden jälkeen........
Voin komppaa Kaupunginkallion aluetta. Lapsuuteni siellä vietettynä, sanoisin täydellinen kasvuympäristö. Kaunista luontoa, ystävällisiä ihmisiä, mukavat naapurit, paljon kavereita, oma rauha.
Tosi kiva!
Herskaa saa vähän huonommin kuin Kontulassa, mutta sitten toisaalta pollea on paljon, eikä maksa paljon mitään.
Yksi niistä alueista, jonne en ikinä muuttaisi...