Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä jää vähemmän rahaa kuin tt-tuki asiakkaalla vaikka HYVÄtuloisia

Vierailija
27.01.2011 |

Katsoinpas tuolta tt-tukirajoista.

Meidän perheellä pitäisi asumis- (sähkö, vakuutus, asuminen) ja pv-hoitokulujen JÄLKEEN jäädä rahaa käyttöön 1722,54 euroa kuussa!!

Tämän lisäksi vielä mahdolliset tarveharkintaiset lisämenot tms., mihin sossuasiakas voi keksiä pyytää rahaa (uusi pesukone, lapsen harrastus jne.)

No eipä todella jää!! Miehen palkka on kylä 4800 eur kuussa, mutta maksamme siitä lainat ja muut.

Ottakaa nyt se lapsilisäkin vielä meiltä pois.

Tilanteemme ei paljon parane kun palaan töihin, sillä verotus pitää siitä huolen sekä päivähoitomaksut (ylimmässä luokassa totta kai).

Oikeasti veetuttaa, kun tietää että voisin olla kotona ja saisimme tuon verran käyttörahaa JOKA kuukausi, sossusta vaan.

Asuisimme vähän huonommin kuin nyt, mutta huolettomasti kylläkin - kaupungin jossain rivarissa, huoltoyhtiö tekisi lumityöt, ja jos ois pienikin ongelma asunnossa niin soittaisi vaan huoltoon, ei tarttisi itse ihmetellä.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et voi laskea asuntolainan lyhennyksiä asumiskuluiksi. Niin typerää kuin se onkin että vuokralla asuja saa vaikka koko vuokran toimeentulotukena, niin omistusasuja ei saa senttiäkään tukea, vaikka lainanlyhennykset ja korot ovat monesti pienemmät kuin vuokrakulut olisivat.

Vai ei saa omistusasuja senttiäkään tukea, kuule KAIKKI omistusasujat saavat tukea asuntolainan korkojen verovähennysten muodossa, ihan tuloihin katsomatta.

Että kyllä tuetaan oikein roppakaupalla tätä omistusasumista :DD

Juuri tuolla pienuudella on perusteltu koko korkovähennyksen poistamista, kolmen vuoden päästä ei siis tueta edes tuota satasta vuodessa. Olkaa vain kateellisia omistuasujien ISOSTA tuesta!

Laskepa uudelleen jos osaat, itse olen asunnonostoaikeissa nyt kun saanut säästettyä pesämunaa, ja laskin, että asuntolainan korkovähennyksen ansiosta veroprosenttini laskee useamman prosenttiyksikön, käytännössä tarkoittaa mulle pari sataa enemmän käteen joka kuu.

Jos saat satasen vuodessa, niin eipä sulla paljoa ole lainaakaan, tai sitten et osaa laskea.

Vierailija
22/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis väitätkö että teillä menee kuukaudessa 3000e asumiskuluihin??

ja neljän lapsen lapsilisät päälle ja kait itsekin saat jotain rahaa jostain? Niin kuinka teille ei jää se 1700e asumiskulujen jälkeen?

Ehkä meillä just tuo 1700 jää, asumiskulut vähän häilyy kun on niin monta tekijää (vakuutukset, sähkö...). Itse siis saan vain kodinhoitotuen ihan sen perusosan. ap

¨

Miehen palkka nettona vajaa 3000 josta menee en tiedä ehkä n. 2000 asumiseen kokonaisuudessaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti veetuttaa, kun tietää että voisin olla kotona ja saisimme tuon verran käyttörahaa JOKA kuukausi, sossusta vaan.

Asuisimme vähän huonommin kuin nyt, mutta huolettomasti kylläkin - kaupungin jossain rivarissa, huoltoyhtiö tekisi lumityöt, ja jos ois pienikin ongelma asunnossa niin soittaisi vaan huoltoon, ei tarttisi itse ihmetellä.

No herrajestas, älä sitten mene töihin jos kerta "voisit" olla kotonakin! Yleensä ihmiset käyvät töissä muutenkin kuin siksi etteivät halua saada toimeentulotukea.

Ja luuletko oikeesti, että saisitte asunnon "kaupungin rivarista" ihan tosta noin vaan, ja että huoltoyhtiöiden toiminnasta kellään koskaan ole mitään valittamista?

Kaikkein surullisinta maailmassa on hyväosaisten valitus huonommin pärjäävien saamista tuista.

Vierailija
24/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähänbkin aloitukseen.

Täällä 3lapsen yh äiti.

Olen hoitoalalla täyspäiväisesti,tuntipalkka n.11e.Brutto palkka lomarahojen ja tilien mukaan n.2600 kk;dessa,eli käteen jää n.1400-1700kk:dessa,yh lapsilisät ja minimi elatustuki lisä tulona.Täytyy sanoa että kusessa ollaan lähes joka kuukaus rahallisesti.Tietenkin kun on velkoja joita joutuu lyhentämään on osa syy(n.450-600kk,sis.lainat,autonlyh. ja osamaksut).Mutta kun ei ole säästöjä niin pakko ollut ostaa velaksi osittain.Meillä ei juoda eikä käydä ravintoloissa tms.." 2teini-ikäistä ja 4vpoika kuuluvat minun lisäkseni perheeseeni.Mielestäni en saa liikoja tukia,koska en edes asumistukea saa kun olen muka hyvä tuloinen.Sittenhän se helpoittaisi jos ei olisi noita velkoja,sitten elettäis herroiksi

Vierailija
25/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti veetuttaa, kun tietää että voisin olla kotona ja saisimme tuon verran käyttörahaa JOKA kuukausi, sossusta vaan. Asuisimme vähän huonommin kuin nyt, mutta huolettomasti kylläkin - kaupungin jossain rivarissa, huoltoyhtiö tekisi lumityöt, ja jos ois pienikin ongelma asunnossa niin soittaisi vaan huoltoon, ei tarttisi itse ihmetellä.

No herrajestas, älä sitten mene töihin jos kerta "voisit" olla kotonakin! Yleensä ihmiset käyvät töissä muutenkin kuin siksi etteivät halua saada toimeentulotukea. Ja luuletko oikeesti, että saisitte asunnon "kaupungin rivarista" ihan tosta noin vaan, ja että huoltoyhtiöiden toiminnasta kellään koskaan ole mitään valittamista? Kaikkein surullisinta maailmassa on hyväosaisten valitus huonommin pärjäävien saamista tuista.

tai että sitä joku saa, mutta se että lapsilisätkin on muka TURHIA meillä - se risoo!

ap

Vierailija
26/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveästi asumiseen. Eihän sihen sais mennä enempää kuin 25%, korkeintaan kolmannes tuloista. Milalinen asunto ja laina teillä oikein on?

Vierailija
27/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä vain jäät pois töistä ja lähdet työkkäriin, Kelaan ja sossuun nostamaan rahaa. On helppoa ja kun sinulla on jo laskelmatkin valmiina niin rahat on jo huomenna tilillä. Todella helppoa, ja kannattaa! Ei tarvitse tehdä töitä, voi lojua vain himassa ja automaattisesti kopsahtaa joka kuukausi pari tonnia verovapaata fyffeä tilille sen lisäksi että sossu maksaa sähkölaskut ja kodinkonehankinnat.

Vierailija
28/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakollisten menojen jälkeen jää rahaa alle sen tietyn määrän, niin on mahdollista saada toimeentulotukea, vaikka olisikin töissä käyvä.

Vierailija
29/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herrajestas, älä sitten mene töihin jos kerta "voisit" olla kotonakin! Yleensä ihmiset käyvät töissä muutenkin kuin siksi etteivät halua saada toimeentulotukea.

Ja luuletko oikeesti, että saisitte asunnon "kaupungin rivarista" ihan tosta noin vaan, ja että huoltoyhtiöiden toiminnasta kellään koskaan ole mitään valittamista?

Kaikkein surullisinta maailmassa on hyväosaisten valitus huonommin pärjäävien saamista tuista.

Hahaa, itse asiassa et voisi mitenkään vaihtaa osia näiden onnekkaiden toimeentulotukiasiakkaiden kanssa, sillä kun myisitte asuntonne, saisitte sievoisen summan rahaa, eikä teillä olisi mitään asiaa toimeentukiluukulle, ennen kuin jokainen penni olisi käytetty elämiseen. Mietipä sitä ja kiehu katkerissa liemissäs! Elämä on niin epäoikeudenmukaista.

Vierailija
30/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähänbkin aloitukseen. Täällä 3lapsen yh äiti. Olen hoitoalalla täyspäiväisesti,tuntipalkka n.11e.Brutto palkka lomarahojen ja tilien mukaan n.2600 kk;dessa,eli käteen jää n.1400-1700kk:dessa,yh lapsilisät ja minimi elatustuki lisä tulona.Täytyy sanoa että kusessa ollaan lähes joka kuukaus rahallisesti.Tietenkin kun on velkoja joita joutuu lyhentämään on osa syy(n.450-600kk,sis.lainat,autonlyh. ja osamaksut).Mutta kun ei ole säästöjä niin pakko ollut ostaa velaksi osittain.Meillä ei juoda eikä käydä ravintoloissa tms.." 2teini-ikäistä ja 4vpoika kuuluvat minun lisäkseni perheeseeni.Mielestäni en saa liikoja tukia,koska en edes asumistukea saa kun olen muka hyvä tuloinen.Sittenhän se helpoittaisi jos ei olisi noita velkoja,sitten elettäis herroiksi

jos asuisit jossain käly-vuokralla :(.

Saisit perusosaa teidän porukalla 1200 eur kuussa ja siihen asumisen päälle.

(autoa ja osamaksuja sossu ei huomioi, saattaisivat käskeä myymään auton).

Paljonko nyt maksat lainan korkoja + sähkö + vakuutus yms.?? Jos ne + tuo 1200 menevät yli sun nettotulon (palkka+lapsilisät+elari), niin saisit varmaan tt-tukea.

Mutta luultavasti ongelma on juurikin nuo auto- ym. lainat.

Onneksi meilä ei sentään ole autosta velkaa (vanha ostettu siksi, tosin huoltoon menee rahaa), ja jos jotain tarvitaan niin yritetään säästää ensin.

ap

Vierailija
31/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti veetuttaa, kun tietää että voisin olla kotona ja saisimme tuon verran käyttörahaa JOKA kuukausi, sossusta vaan. Asuisimme vähän huonommin kuin nyt, mutta huolettomasti kylläkin - kaupungin jossain rivarissa, huoltoyhtiö tekisi lumityöt, ja jos ois pienikin ongelma asunnossa niin soittaisi vaan huoltoon, ei tarttisi itse ihmetellä.

No herrajestas, älä sitten mene töihin jos kerta "voisit" olla kotonakin! Yleensä ihmiset käyvät töissä muutenkin kuin siksi etteivät halua saada toimeentulotukea. Ja luuletko oikeesti, että saisitte asunnon "kaupungin rivarista" ihan tosta noin vaan, ja että huoltoyhtiöiden toiminnasta kellään koskaan ole mitään valittamista? Kaikkein surullisinta maailmassa on hyväosaisten valitus huonommin pärjäävien saamista tuista.

tai että sitä joku saa, mutta se että lapsilisätkin on muka TURHIA meillä - se risoo!

ap

Aika hyvin oli tuo lapsilisien poistosta älähtäminen piilotettu avaukseen - sitä siellä ei nimittäin ollut ollenkaan. Oli vain pelkää mussutusta siitä kuin HYVÄ se toimeentulotuki voisi olla JOKA kuukausi, ja kuinka se risoo kun oletta vielä HYVÄtuloisiakin.

Vierailija
32/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveästi asumiseen. Eihän sihen sais mennä enempää kuin 25%, korkeintaan kolmannes tuloista. Milalinen asunto ja laina teillä oikein on?

ne on tietty laskettu sen mukaan että mäkin olen töissä.

Mutta onpahan tullut lapsia lisää tässä välillä, ja en ole varma miten tuon työkuvion kanssa... töihin se on pakko palata tiety, mutta oishan se kiva tehdä lyhyempää päivää.

ap

Vierailija
33/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te voitte ihan vapaasti pienentää lainan kuukausilyhennystä. Se on oma valinta. Mekin otetaan välillä lyhennysvapaata pari kuukautta, jos halutaan/pitää ostaa jotain isompaa. Lainan lyhennys ei mielestäni ole mikään kiveen hakattu asumiskulu, vaan voihan sen lyhennyssumman aika vapaasti valikoida (alarajan ehkä määrittelee pankki, mutta kyllä monet ehkä tarkoituksella maksavat lyhennystä "liikaa" ja sitten valitetaan kun on tiukkaa isoilla tuloilla!)

Vierailija
34/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai että sitä joku saa, mutta se että lapsilisätkin on muka TURHIA meillä - se risoo! ap

Aika hyvin oli tuo lapsilisien poistosta älähtäminen piilotettu avaukseen - sitä siellä ei nimittäin ollut ollenkaan. Oli vain pelkää mussutusta siitä kuin HYVÄ se toimeentulotuki voisi olla JOKA kuukausi, ja kuinka se risoo kun oletta vielä HYVÄtuloisiakin.

että "ottakaa nyt ne lapsilisätkin vielä pois".

Halusinpas nyt vaan vähän herätellä, että

1) ei se tt-tuki niin kauhean pieni ole mitä täällä annetaan ymmärtää (eli monikaan perhe ei käytännössä käytä sen eenmpää rahaa, tosin heillä vaan on valintana sitten että maksavat omaa asuntoa - joka tosin ei välttämättä paljon vuokra-asuntoa kummempi)

2) "hyvä"tuloinen ei aina ole välttämättä niin kulutuskykyinen juurikin jos iso perhe ja siitä syystä isompi asunto = enemmän myös lainaa

ap

Vierailija
35/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni perhe, joka on siis sossun asiakas, puksuttelee lapsia maailmaan koko ajan (valtio maksaa) mutta me joudumme laskemaan tosissaan, riittävätkö rahat, sillä olemme "hyvätuloisia", ja maksamme puolet palkasta veroina ja sen lisäksi korkeimman luokan maksut kaikesta, eikä tietenkään mitään tukia.

Vierailija
36/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, itse asiassa et voisi mitenkään vaihtaa osia näiden onnekkaiden toimeentulotukiasiakkaiden kanssa, sillä kun myisitte asuntonne, saisitte sievoisen summan rahaa, eikä teillä olisi mitään asiaa toimeentukiluukulle, ennen kuin jokainen penni olisi käytetty elämiseen. Mietipä sitä ja kiehu katkerissa liemissäs! Elämä on niin epäoikeudenmukaista.

tt-asiakkaille, (paitsi niille jotka oikeasti laiskuuttaan ei halua mennä töihin, niitäkin varmasti on).

Mua vaan ärsyttää nää av-köyhät täällä jotka koko ajan haukkuu meitä enemmän tienaavia, että me muka säästetään lapsilisät jollain tileillä yms. p..skaa.

ap

Vierailija
37/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra-asunnossa asunkin.YH:ksi jäin marraskuussa ja kaikkki velka minun nimissä ja mä joudun ne myös maksamaan.ja en ole todellakaan tt-Tuella kun rajat ylittyy,onneks sentään hieman hoitomaksu pieneni,enää vaan 100e.

Vierailija
38/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et voi laskea asuntolainan lyhennyksiä asumiskuluiksi. Niin typerää kuin se onkin että vuokralla asuja saa vaikka koko vuokran toimeentulotukena, niin omistusasuja ei saa senttiäkään tukea, vaikka lainanlyhennykset ja korot ovat monesti pienemmät kuin vuokrakulut olisivat.

Ei siihen kuulu saadakaan minkäänlaista tukea. Se vielä puuttuisi että valtio alkaisi maksaa omistusasujien asunnot! Jos pelkää liian isoja kuluja omistusasumisesta, jättää asunnon hankkimatta. Yksinkertaista.

Vierailija
39/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ilmeisesti liian suuret lainat tuloihinne nähden.

Onneksi tt-tukea saaville ei olisi tuloihin ja varoin liian suurta asuntolainaa myönnetty.

Vierailija
40/71 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusinpas nyt vaan vähän herätellä, että

1) ei se tt-tuki niin kauhean pieni ole mitä täällä annetaan ymmärtää (eli monikaan perhe ei käytännössä käytä sen eenmpää rahaa, tosin heillä vaan on valintana sitten että maksavat omaa asuntoa - joka tosin ei välttämättä paljon vuokra-asuntoa kummempi)

2) "hyvä"tuloinen ei aina ole välttämättä niin kulutuskykyinen juurikin jos iso perhe ja siitä syystä isompi asunto = enemmän myös lainaa

ap

[/quote]

Että hyväosaiseksi voi tulla myös tyhmät ihmiset. Asuntovelallinen kartuttaa koko ajan omaisuuttaan, ymmärrätkö? Tilanne ei ole koskaan verrattavissa toimeentulotukiasiakkaan tilanteeseen. Lisäksi olet niin hyväosainen, että sulla on varaa olla kotiäiti. Oma valinta sekin, vai mitä? Siis yhden ihmisen palkkatuloillakin teillä jää noin paljon, että koko perhe pystyy sillä elämään.

Et ymmärrä, että aito köyhyys on vankila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi