Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10kk:n nukkumaanmeno iltaisin yhtä hulinaa...

Vierailija
27.01.2011 |

Olemme siirtyneet yksiin päiväuniin, koska 10kk ikäinen tyttömme ei meinaa iltaisin käydä nukkumaan sitten millään, mutta eipä auta sekään. Iltaruutinit on, valoja sammutellaan hyvissä ajoin ja lapsi on selkeästi väsynyt. Mutta kun päästään sänkyyn, niin yhtäkkiä tuntuu että virkoo ja alkaa höpötellä ja unesta ei ole tietoakaan. Saattaa mennä jopa yli tunti, että nukahtaa. JOs jättää yksin makkariin alkaa sellanen huuto, että muut lapset herää, joten minä tai mieheni makaamme siellä makkarissa kunnes lapsi nukahtaa. Rasittavaa. Onko muilla ollut tällaista? Jos lapsi joskus nukahtaa heti, niin saattaa herätä tunnin kuluttua ihan virkkuna.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opeteltiin tuossa iässä nukahtamaan itsekseen lempeillä keinoilla. En nyt muista ihan tarkkaan, mutta muistaakseni ainakin sitä tuolin siirtojuttua kokeiltiin, eli olin lapsen vieressä ja joka ilta siirsin tuolia vähän kauemmaksi. Muistaakseni tassuteltiin ensin ja sitten lopulta siirryttiin lyhyen tassuttelun/silittelyn jälkeen tuohon tuolijuttuun.. Eli ei annettu lapsen jäädä yksin itkemään, mutta kannustettiin siihen yksinnukahtamiseen. Lopulta sujui niin, että rallatteli aikansa itsekseen sängyssä (saattoi mennä melkein tuntikin mutta hyväntuulisena) ja nukahti sinne. Takapakkia on sitten tullut mm. siinä vaiheessa kun siirryttiin laidattomaan sänkyyn... jne.

Vierailija
2/2 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tyttö on kyllä jo viikkoa vaille vuoden, mutta sama meno jatkuu. :( Toivottavasti kohta helpottaa... Meillä nukkuu samassa huoneessa 3v esikoisen (ja meidän vanhempienkin) kanssa, ja aina tarvii mun tai miehen maata siellä huoneessa kunnes kumpikin nukkuu. Muuten pienempi huutaa niin ettei isompi pysty nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme