Hey karppaajat/vhh/laihduttajat neuvoja kaivataan!
Olen ollut nyt reilu 3 vkoa ns.vhh eli olen jättänyt ruuasta pois hiilarin,tosin syön 2 ruisleipää päivässä.Eli en syö enää pastaa,valmisruokia,perunaa,riisiä.....nyt olen sen lisäksi n. 2 vkoa vähentänyt myös kaloreita.Eli normaalisti saisin syödä reilut 1600Kcal/pvä mutta nyt syön 1100-1400 Kcal/päivä.(tarve laskettu laskurilla jonka mukaan painon pitäisi tippua juuri tuolla välillä)
Mutta....paino ei ole tippunut PÄTKÄÄKÄÄN!?WTF mä teen väärin????????
Kommentit (12)
eli kokeile 1200 / pvä, ehkä elimistösi sitten tajuaa, että tää on tässä :)
rasvaa pitää saara riittävästi jotta elimistön rasvanpoltto käy kunnolla
Tässä nyt esimerkkinä eilinen ruoka ->
2x tee + makeutusaine 1/kuppi
2x ruisleipä (ravintokuitua 12g/100g)+ Oivariini
2x meetwursti
2x kevyt juustosiivu
2x kalkkunaleikkele
ja lisäksi molemissa leivissä salaatinlehtiä ja kurkkua
Kanafile Kananmuna
Koskenlaskijaa pari siivua
ripaus juustoraastetta
Saalaatia kurkkua tomaattia
Alle puol purkkia raejuustoa
Ripaus öljyä salaatinkastikkeena
uunissä tehtyjä juureksia(lanttu,punajuuri,porkkana)
Illalla vielä Hesburgerin kanasalaatti ja ne krutongit.
Koko pvän kalorimäärä oli siis n.1200 ja yhtään enempää ei ois jaksanutkaan syödä.
Joinain päivinä kalorit on jäänyt alle tonnin ja joskus ne on 1300.
Opettele juomaan teesi ilman makeutusainetta, vaihda esim. tummasta teestä yrttiteehen tms. Pieni juttu, mutta jos läträät keinomakeutuksilla haluat todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin "oikeata" makeaa.
Jätä ruisleipä. Syö rehut vaikka salaatin muodossa. Vaihda kevytjuustot tavalliseen rasvaiseen. Tarvitset rasvaa! Kalkkunaleikkeleenkin voi surutta vaihtaa kinkkuun.
Ota listalle enempi maitotuotteita, turkkilaista tai luonnonjogurttia, aitoa kermaa, voita jne. Ne ovat puhtaampia raaka-aineita kuin kaikenmaailman margariinit ja ruokakermat. Makuakin saa niillä ruokaan enempi. Koskenlaskija on hyvä juttu!
Krutongitkin voi jättää pois, turhaa höttöä.
laihdutuksen jälkeen, mutta et sillä laihdu.
Jätä joko hiilarit tai rasvat minimiin, vain sillä voit laihtua.
Opettele juomaan teesi ilman makeutusainetta, vaihda esim. tummasta teestä yrttiteehen tms. Pieni juttu, mutta jos läträät keinomakeutuksilla haluat todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin "oikeata" makeaa.
Jätä ruisleipä. Syö rehut vaikka salaatin muodossa. Vaihda kevytjuustot tavalliseen rasvaiseen. Tarvitset rasvaa! Kalkkunaleikkeleenkin voi surutta vaihtaa kinkkuun.
Ota listalle enempi maitotuotteita, turkkilaista tai luonnonjogurttia, aitoa kermaa, voita jne. Ne ovat puhtaampia raaka-aineita kuin kaikenmaailman margariinit ja ruokakermat. Makuakin saa niillä ruokaan enempi. Koskenlaskija on hyvä juttu!
Krutongitkin voi jättää pois, turhaa höttöä.
Juu kiitos!
Normaalisti käytän teen kanssa hunajaa tai en mitään,jostain syystä ostin nyt makeutusainetta jota olen n.vkon käyttänyt.Välillä laitan sokeria,välillä hunajaa,riippuu miten sattuu mitäkin olemaan saatavilla.
Juustot mitä leivän päällä syön on normaalisti sellasta 10-20 %.Sen lisäksi käytän aurajuustoa ja koskenlaskijaa ruoanlaitossa.Kalkkunaleikkelettä syön koska tykkään siitä.Jos kaapista löytyy meerwurstia,laitan sitäkin leivänpäälle.Samoin pekonia käytän ruoan kanssa sillon tällöin.
Tuo ruokaesimerkki oli sellaselta pvältä että olin töissä 9h(istumatyö) ja eväät mukana.
Unohtu mainita että juon päivittäin vissyä ja vettä,iltaruoan kanssa välillä myös maitoa.
Ehkä mä olen nyt vaan niin malttamaton,mutta oletin että paino olis jo tässä ajassa nitkahtanut alaspäin........
Oletin että mulla on hiilarit aikas minimissä....ei kait sitten.Hassua vaan että jos ennen on syönyt melkeimpä joka pvä perunaa,pastaa,riisiä ja sit jättää ne pois kokonaan ja jäljelle jää 2 ruisleipäviipaletta päivässä ni se ei näy missään.
Tai sit tosiaan mun vaaka on rikki! :D
Voe tätä elämän ihanuutta!
Kiitos kaikille asiallisista kommenteista!
:)
päivän ruuat yhteen ja niiden kalorit, eli paljonko vähemmän nyt syöt kuin ennen...
sillä että jätät ne pois. Nyt et enää sit vaan liho, mutta laihtuaksesi kyllä ne kalorit pitää saada miinukselle (eli kuluttaa enemmän kuin syö). Ja tuo on aika iso määrä ruokaa kyllä vielä mitä laitoit.
Eli älä laske kaloreita vaan hiilareita.