Poliisipomo plagioi lisensiaatintyönsä. Keskustelu Iltalehti 27.01.2011.
Poliisipomo plagioi lisensiaatintyönsä. Iltalehti 27.01.2011.
Minulla on epäilyksiä, että eräs työni on plagioitu. Se oli aikoja, jolloin netti ei ollut näin - jos oikeastaan ollenkaan - toimiva. Tämä kyllä tapahtui ulkomailla. Ensimmäisestä työstäni sain kiitettävän. Mutta toinen työ ei mennyt ollenkaan läpi, vaikka olin esittänyt heille tasokkaan työn. Sitten myöhemmin nettiin on ilmestynyt asiaa koskevaa materiaalia pilvin pimein.
Tämäkin ulkomailla. Kun tein liiketaloustieteestä lopputyöni, niin minulta kysyttiin, että missä olen oppinut kirjoittamaan? Työtäni, josta en vielä tiennyt arvosanaa, käytettiin yliopistokurssilla opetusmateriaalina, koska se vaan oli niin hyvä. Kun sitten oli arvosanan saannin aika niin minulle sanottiin, että aihe on liian poikkitieteellinen - liiketaloustiede ja taidetiede olivat kyseessä - jotta voisin saada kiitettävän arvosanan.
Jos tutustutte siihen mitä netistä nyt löytyy, niin siellä on pilvin pimein tehty tutkimuksia suuryritysten vuosikertomuksista. Minä olin tutkinut 10 suuren yrityksen vuosikertomusten kuvamateriaalin kymmeneltä vuodelta.