Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jaksatte lenkkeillä koirien kanssa näillä ilmoilla?

Vierailija
27.01.2011 |

Kesällä koiran kanssa on ihan kivakin kävellä ja lenkkeillä, mutta näillä pakkasilla... Naama jäätyy, vaikka kaulaliina on käytössä. Paljon jos laittaa vaatteita, tulee kuuma, liian vähän ja palelee. Tuntuu, että koko pää on jäässä, vaikka pipo onkin päässä. Karvahattuako sitä tarvitaan. Eikä se mitään, jos mun koiralle riittäisi korttelikierros, mutta se tarvii vähintään tunnin lenkin, että saa energiaa purettua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pärjää lyhyillä pissalenkeillä.

anna juosta vapaana (asutaan maalla!) peltotiellä että pysyy lämpösenä, mun kävelyvauhdissa koirasta tulee kolmijalkainen :) olen viimeisilläni raskaana ja taaperran todella hitaasti..

Vierailija
2/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisin pitää koiraa vapaana. Koira juoksee kuin gepardi =) kun päästää vapaaksi, ei tosin karkaa, tulee aina takaisin, mutta lähistöllä sen verran asutusta etten viitsi ottaa riskiä, että jää auton alle tai lähtee moikkaamaan ihmisiä tassut pystyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira joka tarvitsee tunnin lenkkejä. Kyllä vaan jaksaa, laittaa pipon päähän ja hanskat käteen jotta koira pysyy onnellisena eikä vingu ulos.

Vierailija
4/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mikään este, sen sijaan lumi on. Meillä ei ole täällä pyöräteitä, joten jos haluaa lenkkeillä tiellä, pitää kulkea autotien reunaa. Siitä emme pidä pidä minä eikä myöskään koira. Käytän koiraa pääasiassa lenkillä pellolla ja metsässä, mutta nyt lenkit ovat jääneet lyhyeen, koska lunta on satanut koko ajan, eikä pellolla pysty enää kävellä. Tosin nyt on tullut taas onneksi hyviä moottorikelkkauria, joita pitkin pystyy kävellä uppoamatta.

Vierailija
5/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pukeutua mieluummin liian vähän... Kuumalla on TOSI epämiellyttävää, mutta "liian vähän" (kuitenkin lämpimästi!) pukeutuessa voi aina tuottaa itse vähän lisää lämpöä, kun ripeyttää askelia.

Ei munkaan koirani ihan vähään tyydy, joten tarvottava vaan on. :) En yleensä antaudu ollenkaan ajattelemaan, kuinka vastenmielistä lenkkeily tällä erää taas on; se kun on vaan pakollista, kun on noita huollettavia ottanut, niin siinähän kävelen sitten. :)

Vierailija
6/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja energia puretaan muulla tavoin. Nimittäin koira rakastaa kolapenkkojen kaivamista, ja piilotetaan palloa syvälle penkkaan ja koira kaivaa, saattaa tunninkin jaksaa putkeen ja on ihan puhki sen jälkeen. Lisäksi vedätetään lapsia pulkassa tai käyn vetohiihtämässä. Koira nauttii näistä talvipuuhista kovasti, kun ne ovat yleensä tällaista yhteistä tekemistä ja leikkimistä.

Eli koira saa purkaa energiaansa vähintään tunnin noitten pissalenkkien lisäksi, ja väittäisin, että tuo muu tekeminen on paljon raskaampaa kuin pelkkä tietä pitkin kävely.

Otahan itsekin koira ulos kun lapset leikkivät, ja keksi aktiviteettia!

Vierailija
7/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei tosin kylmä haittaa, koska kunnollisella pukeutumisella saa olla tosi kova pakkanen että olo tuntuis hankalalta. Tietenkin sitten kasvojen paleltumista pitää varoa.

Vierailija
8/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pipo päähän ja menoksi... hanskojen ja namipalojen kanssa on tietysti vaikeaa, nameja on vaikea poimia taskusta hanskat kädessä.

Vierailija
9/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihana ilma lenkkeilä kun ei pahemmin tuule, ei sada ja lumi on kovaa eikä mitään loskaa joka tarttuu koiraan kiinni.

Lämpimästi vaan päälle ja kyllä se siitä. Mä jaksaisin paremmin kuin koira, mutta koiran takia kovilla pakkasilla ei pitkiä lenkkejä tehdä. Eikä toi pihallakaan näillä pakkasilla kauan viihdy.

Vierailija
10/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koirakaan ei halua. meillä on 25 astetta ulkona ja koira nostelee tassuja ja vetää kotiin päin... eli kovilla pakkasilla ei lenkkeillä, paremmalla ilmalla sitten enemmän.

ei se koira siihen kuole tai mene pilalle ;-9 uskokaa pois

Vierailija
11/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se koira siihen kuole tai mene pilalle ;-9 uskokaa pois

mutta kyllä meidän koirasta huomaa, jos ei ole saanut tarpeeksi aktiviteettia.

Vierailija
12/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävelee tarpeeksi reipasta tahtia, se lämmittää myös naamaa. Liikkuessa saa ja pitääkin tulla hiki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi