Montako lasta teidän perheessä oli? Oliko hyvä määrä?
Meitä oli kolme, kaksi tyttöä ja suuremmalla ikäerolla vielä poika. Äiti koki keskenmenon kolmannen jälkeen eikä uutta raskautta enää suositeltu. Neljäs olisi kuitenkin ollut hyvä, sillä veli ei päässyt leikkeihimme mukaan ja jäi syrjään.
Millaisena koet oman sisarusparvesi? Entä millainen perhe sinulla on? Montako lasta haluat?
Meillä on nyt kolme tyttöä suht pienillä ikäeroilla. Neljäskin vähän kuumottaisi. Millaista oisi olla nelilapsisen perheen lapsi?
Kommentit (26)
Ainainen tappelu, nahistelu, kinastelu jne taisi käydä vanhempien hermoille....
Iteselläni on kaksi lasta joilla iso ikäero, koska en jaksaisi katsella ja kuunnella tuollaista jatkuvaa epäpuraa.
Näin on meille hyvä.
Lapsuuden perheessäni ei ollut hyvä, mielestäni minun olisi pitänyt jäädä ainoaksi lapseksi, koska toinen lapsi tehtiin väärin perustein (”no, kun kaikki muutkin sai silloin lapsen”, ”ajattelin että lapsi olisi pelastanut avioliittomme”, mitkä perustelut, hohoijaaa!).
ja rahasta oli pulaa. Siitä puhuttiin koko ajan, että kyllä se tuli selväksi lapsillekin jo nuorena. Ei voinut harrastaaa mitään maksullisia jutuja. itse olisin halunnut ratsastaa. Meillä ei ollut autoa ja vaatteita saatiin mm. vaateavustuksia anomalla.
Kolme tyttöä ja poika.Itse olin kuopus (tyttö) ja ikäeroa seuraavaan 3v. Lapsuus oli ihana, toisen siskon kanssa leikittiin paljon yhdessä, ei tapeltu juurikaan. Murrosiässä oli vaikeinta, kun isommat piti vielä ihan kakarana.
Nyt olen kahden pojan äiti, ikäeroa 1v 3kk. Lisää saa tulla, määrä jää nähtäväksi..:)
Vierailija kirjoitti:
en kokenut sitä lapsena mitenkään kamalaksi, ehkä siksi, että asuimme paritalossa ja toisella puolella asui saman ikäinen serkku, jonka kanssa olimme kuin sisarukset (ja olemme edelleen). Mutta jossain vaiheessa kadehdin kaverinin perhettä, jossa oli aina iloinen sekasorto ja 4 lasta :-). Toivoin tietenkin välillä itselle pikkusiskoa, mutta valitettavasti äitini ei enää tullut raskaaksi.
Nyt vanhempana kyllä kaipaan sisaruksia. Mietin mm. että kun vanhempani vanhenevat ja kuolevat, olen ainoa ihminen järjestämässä heidän asioitaan ja tukea on ihan erilailla, kuin jos olisi sisaruksia.
Näistä syistä minulla on 3 lasta.
Eli hankit siis 3 lasta siksi että sinua pelottaa yksin oleminen vanhana, ja tarvitset järjestelijöitä?
meitä oli kolme lasta, tyttö, poika ja tyttö (minä, iltatähti). Sisarukseni ovat minua 5 ja 7 v. vanhempia. Vaikea sanoa oliko tuo hyvä määrä, se oli se määrä joka oli. Mihin sitä pitäisi verrata, onko olemassa joku normi?
Olen sisaruksistani kauhean iloinen ja meillä on läheiset välit. Yhteistä lapsuuttahan mulla ei heidän kanssaan ole ollut, ikäeron takia. Mieheni on ainoa lapsi ja molemmille oli tärkeää, että lapsillamme on sisaruksia. Määrästä ei tehty mitään päätöstä.
Meillä on kolme lasta, tyttö ja kaksi poikaa 2 ja 3 vuoden ikäerolla. Lisää ei tule. Näin on oikein hyvä.