Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yksinhuoltajat jaksaa?

Vierailija
26.01.2011 |

Mikäli minä olisin näiden kahden pienen lapseni kanssa yksinhuoltaja ilman hoitoapua, kuten nyt (mies vain auttaa kun ei ole töissä päivisin) ja yrittäisin samalla pitää kotini ja itseni hyvässä kunnossa niin palaisin loppuun. En mitenkään jaksaisi kaikkia tehdä kunnolla eli varmaan koti olisi rempallaan ja itsekin, energia kuluisi pelkästään lapsien hoitamiseen. Miten he jaksavat?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uusia tuttuja. Sellaisia jotka ovat päivisin kotona.

Ei se isompi todennäköisesti ole yhtään sen kummempi kuin muutkaan. Sinä vain olet tumpula.

Vierailija
2/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuttomaksi minua ei ole vielä kukaan haukkunut. Ne jotka tuntee minut pitävät ihmeenä kuinka jaksan hoitaa kaiken näin hyvin, eivät kuulemma itse jaksaisi tai viitsisi. Anoppikin pitää "ihme naisena" kuten asian ilmaisee. Hänestä ei sattuneesta syystä ole minulle apua lasten-, tai kodin hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kaksi lasta. Koti on onneksi pieni, kaksio, joten paljon siivottavaa ei ole. Tavalliset kotihommat saa hoidettua lasten ollessa hereillä, imuroinnit ja tiskaukset ja pyykinpesut. Lasten mentyä nukkumaan käyn sitten suihkussa ja nautin omasta ajasta. Kerran viikossa saan lapset tunniksi vanhemmilleni hoitoon jolloin pääsen jumppaan. Jos olisin aina vaan yksin kotona lasten kanssa niin en jaksaisi. Onneksi kavereita voi tavata lastenkin kanssa :)

t. yh

Vierailija
4/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hoitaa pienen huushollin ja kaksi lasta?

Enpä ole ennen kuullutkaan.

Vierailija
5/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olis yh, mutta onnekseen ei ole ja voi elää juuri niin vaikeasti nyt kuin haluaa.

Vierailija
6/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne saa lapsen tavarat helposti kerättyä piiloon..Kantsii hankkia sellainen.

Turhan tavaran voit myydä huutonetissä

Missä päin asut, minusta voisit saada ystävän :)Älä välitä ilkeistä viesteistä. Ymmärrän että olet väsynyt ja kotona tuntuu kaaoottiselta.

Vierailija
7/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ihmettelee miten lapselliset jaksaa, minä ihmettelen miten ystävättäreni jaksaa hoitaa akateemisen, vaativan työnsä, 3 lastansa ja kotinsa SEKÄ iäkkäät vanhemmat ja heidän kotinsa.

Minulla on tosin vain yksi lapsi ja hänkin jo aika iso. Oli kait se vaikeampaa silloin kun lapsi oli pieni erotessa, mutta isänsä on kiitettävästi lapsen elämässä mukana (koska vedin isän siihen mukaan enkä alkanut erossa tyhjästä riitelemään).

Parempi on, ettet jaksaisikaan yksinhuoltajuutta. Pysyy perhekin paremmin ehjänä ;)

Mutta tuntuu että jos teidän pitää purkaa joitain tavaroita että saa joitain tarpeellisia, niin olisiko siinä sitten seassa myös sitä tarpeetonta...

Katonrajaan voi laitta Ikean Lack -hyllyjä, siellä korkeallahan on hukkatilaa vaikka miten hirveästi esim. pehmoleluille jotka eivät juuri sillä hetkellä ole suurimmassa suosiossa.

Vierailija
8/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ihmenainen on ihminen joka hoitaa pienen huushollin ja kaksi lasta?

Enpä ole ennen kuullutkaan.

Siis joka EI pysty hoitamaan näitä yksin?!

Vierailija
9/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kahdella vanhemmalla lapsella ikäeroa 1v2kk ja asuttiin silloin 45 neliön kaksiossa, muutettiin isompaan kun pienempi oli 2v. Mies toki oli mutta paljon töissä, vuorotyötä teki. Vähän kekseliäisyyttä kehiin niin kyllä hommat hoituu, esim. vessaan kun menin niin vauva makuuhuoneeseen (kahva käännetty silleen "nurin" ettei lapsi saanut auki) ja isompi mukaan tai ainakin vessan ovi auki et kuulee mitä tekee, itse kun meni suihkuun niin vauva nukkui ja isompi vannassa siinä vieressä yms... Ja lapset tottuneet kotitöiden ääniin joten päiväunien aikaan voi hyvin imuroida yms., tosin aika usein otin itsekin nokoset kun yö-unet kuitenkin pätkittäisiä... Ja itsehän pysyy hyvässä kunnossa kun tuplarattaita lykkii kunnon lenkit (tai isompi ajaa pyörällä ja yrittää sitten vaunujen kanssa pysyä perässä). Ei herranjestas en vaan voi ymmärtää miten joku ei saisi kotia ja itseään pidettyä kunnossa KAHDEN lapsen kanssa. Ja tottakait ne lapset pitää ottaa pienestä asti mukaan kotitöihin, yhdessä tehden hommat hoituu:)

Itse sain viisi lasta suht lyhkäsellä ajalla (vanhin s.-95 ja nuorin s.-03), kyllä sitä vaan pärjää jos tahtoo. Niin ja nyt olen töissä käyvä yh ja edelleenkin hommat hoituu:)

Vierailija
10/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja priorisoida. Minä olen välillä pitkiäkin aikoja yksin, kun mies on työmatkoilla. Välillä on rankempaa.

Minulla se merkitsisi sitä, että kävisin suihkussa tai hoitaisin kodin klo 23.00 - 05.00 välisenä aikana eli jäisi nukkuminen kokonaan pois tai ainakin todella vähiin, en tiedä jaksaisinko. Ei viitsisi olla likaisenakaan montaa päivää, enkä kotia pitää kamalassa kunnossa.

Ap ei varmaan vain viitsisi hoitaa kotia ja rupeaisi marttyyriksi kun on niin "rankkaa" KAHDEN lapsen kanssa. Mun äiti hoiti käytännössä yksin 8 lasta, ison omakotitalon ja koiran ja aina oli äiti nukkumassa ennen kello 23. Suihkussakin kerkesi käydä, kerkesi jopa kuntosalilla käydä kolmena päivänä viikossa! Koti ei ollut läheskään aina tiptop, mutta keittiö oli yleensä siisti ja kerran viikossa koti siivottiin yhdessä kunnolla.

Isä oli kaksi viikkoa reissussa ja viikon kotona-tyylillä. Niin ja vielä: äitini oli kaveripiirini pirteimpiä tapauksia, ei todellakaan valittanut "kohtalostaan".

En vain voi käsittää näitä jotka ei millään muka pärjää kahden-kolmen lapsen kanssa edes viikkoa yksin..TÄYSIN asenteesta kiinni. :-)

Suosittelen miettimään muutakin kuin omaa napaa, niin saattaa huomata et se oma napa onki päässyt aika helpolla.

Vierailija
11/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota nuorempaa täytyy vielä syöttää kolme kertaa yössä sekä vaihtaa vaippoja ja vanhempi nukkuu lyhyet yöunet kun nukkuu päivällä päikkärit, muuten olisi tosi äreä. Yöaika jää siis minulla hyvin kiireiseksi, katkonaiseksi sekin ja kun itsekin täytyy jossain välissä nukkua, päivällä en osaa ja teen silloin monet sellaiset jutut joihin lasten hereillä ollessa en pysty. Vauva ei ole rintaruokinnalla, joten maitokin täytyy lämmittää joka kerta. Vauva huutaa ennen kuin maito on valmis ja sen aikana herää vanhempi öisin eikä suostu nukkumaan pitkään aikaan vaan alkaa touhuamaan kaikkea muuta ja sitten taas mies ei voi nukkua kun on hyvin herkkäuninen ja pyörii sängyssä aamuun asti ja minä taas herään hänenkin vuokseen koko ajan, ylimääräinen sänky ei mahdu mihinkään, jonne mieheni voisi mennä nukkumaan. Jospa en vain saa unta tarpeeksi ja olen uupunut.

No jospa joskus olisi helpompaa ja enemmän tilaakin.

Vierailija
12/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä oli kahdeksan lasta niin kyllä siinä varmaan vanhemmat hoitivat myös nuorempia ja oli isovanhemmatkin apuna. Tuostahan kertoo sekin, että kerkesi kuntosalillekin, koska eipä sinne lapsia mukaan oteta.

Vierailija
13/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla olemassa noin avuttomia ihmisiä!

Vierailija
14/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetat sen vauvan juomaan huoneenlämpöistä maitoa, illalla maitopullo sängyn viereen valmiiksi ja kun herää niin ei kun pullo suuhun, ei kerkee toiset herätä huutoon.

Vierailija
15/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja priorisoida.

Minä olen välillä pitkiäkin aikoja yksin, kun mies on työmatkoilla.

Välillä on rankempaa.

Vierailija
16/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja priorisoida. Minä olen välillä pitkiäkin aikoja yksin, kun mies on työmatkoilla. Välillä on rankempaa.

Minulla se merkitsisi sitä, että kävisin suihkussa tai hoitaisin kodin klo 23.00 - 05.00 välisenä aikana eli jäisi nukkuminen kokonaan pois tai ainakin todella vähiin, en tiedä jaksaisinko. Ei viitsisi olla likaisenakaan montaa päivää, enkä kotia pitää kamalassa kunnossa.

Vierailija
17/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla noustaan ylös ja mennään päiväkotiin, töissä saan olla älykkäässä seurassa koko päivä, iltapäivällä lapset kotiin ja teen ruokaa, istun kahvikupin kanssa ja sitten imuroin, pesen pyyykkiä, käyn kaupassa jne. Mikä ongelma?

Vierailija
18/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt kummoinen katras vielä ole.

Minulla on kaksi lasta kahden vuoden ikäerolla ja ihan olen kotona hoitanut ja sinä aikana tehnyt ihan töitäkin kotoa käsin.

Meillä on iso omakotitalo ja vanha koirakin vielä.

2

Vierailija
19/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu tämän katraan ja kodin kanssa

Vierailija
20/31 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh haistaa toisen yh:n jo kilometrin päähän ja alkaa ystäväksi. Sitten me hengaillaan ja puuhaillaan kaikkea yhdessä ja autetaan toisiamme.

Minusta on hauskempaa olla yh, kuin huonoissa naimisissa. Aina on menoa ja ystäviä ja kavereita ja kaikkea hauskaa!