Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko Keravalta ihmisiä? millainen paikka?

Vierailija
26.01.2011 |

asutaan espoossa nyt ja keravalta saisi halvalla asunnon.. mutta millainen paikka se on? minne sinne ei missään nimessä kannata muuttaa? vaikka onkin pieni paikka...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon asunut jonkin aikaa Keravalla, Lapilassa ja se oli oikein hyvä paikka asua. Rauhallinen ja vehreä, lapsille oikein kiva.

Vierailija
2/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti en tunne aluetta niin hyvin, että tietäisin missä ei kannata asua. Ok alueita ainakin Jaakkola, Kaleva, Savio. Hyvä paikka asua ainakin lasten kanssa. Runsaasti vaihtoehtoja päiväkotien suhteen jne. Kaikki palvelut löytyy ja esim. Jumboon autolla 15 min. Myös lentokenttä lähellä. Helsinkiin nopealla junalla n. 25min. Aika rauhallinen paikka. Ei siis valittamista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista aluetta ahjo on? Kannattaako muutaa uusiin taloihin, mitä sinne rakennetaan?

Vierailija
4/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies petti mua keravalaisen naisen kanssa, tää nainen ei vaan tiedä vielä tänäkään päivänä että tiedän... Tiedän missä asuu, oon aatellu mennä käymään yllätyskäynnillä joku päivä. 

Vierailija
5/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt neljäs vuosi menossa. Kaipaan kovasti Helsingin kantakaupunkiin. Toisaalta kaipaisin, vaikka asuisin Espoossa tai missä vain muualla.

Kerava on tosi kompakti pikkukaupunki. Kaikki palvelut kävelyetäisyydellä, vain meri puuttuu. Juna Helsinkiin 20 minuuttia. Sompiossa on hienoja omakotitaloja, samoin Sariolanmäellä, ihan keskustan tuntumassa.

Myös Savio on vehreä, ilmava kaupunginosa. Vaikka Huvudstadsbladetissa toimittaja kirjoittikin Savion olevan 'halvslum' sen kamalan puukotustapauksen uutisoinnin yhteydessä.

Myös koulussa näyttää olevan topakka, asioihin puuttuva ote. Mutta se on sanottava, että missään en ole kuullut nuorten/ lasten kiroilevan kadulla yhtä paljon kuin Keravalla. Vertailupohjaa mm Kontulasta ja Martinlaaksosta ja Sörnäisistä.

Vierailija
6/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut melkein Keravalla (Tuusulan puolella, mutta ihan siinä Keravan rajalla) 5 vuotta ja muutama vuosi sitten muutin järvenpäähän. Se Killan alue ei todellakaan ole mielestäni mikään lapsiperheen asuin alue, paljon alkoholisteja ja sekakäyttäjiä. Itse en sinne muuttaisi. Kerava (oikeestaan se keskusta alue) on mielestäni jotenkin kolkompi verrattuna Järvenpäähän, jossa on mielestäni kauniimpaa luonnon puolesta.

Muuten siellä ei ihmiset poikkea mitenkään erityisesti muidenkaan kaupunkine ihmisitä ja on sellainen ihan perus paikka asua. Niinkuin aikasemminkin mainittiin, niin on kyllä sopiva asuinpaikka kaikille ikäluokille. Kulkuyhteyksiltäänkin oikein hyvä.

Vierailija
7/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä, se Keravan maine amisten paratiisina on niin totta :p Juurikin tuo kiroilu ja sellainen "amislaisuus" heijastuu mun mielestä keskustassa todella vahvasti.

Vierailija
8/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut melkein Keravalla (Tuusulan puolella, mutta ihan siinä Keravan rajalla) 5 vuotta ja muutama vuosi sitten muutin järvenpäähän. Se Killan alue ei todellakaan ole mielestäni mikään lapsiperheen asuin alue, paljon alkoholisteja ja sekakäyttäjiä. Itse en sinne muuttaisi. Kerava (oikeestaan se keskusta alue) on mielestäni jotenkin kolkompi verrattuna Järvenpäähän, jossa on mielestäni kauniimpaa luonnon puolesta.

Muuten siellä ei ihmiset poikkea mitenkään erityisesti muidenkaan kaupunkine ihmisitä ja on sellainen ihan perus paikka asua. Niinkuin aikasemminkin mainittiin, niin on kyllä sopiva asuinpaikka kaikille ikäluokille. Kulkuyhteyksiltäänkin oikein hyvä.

Nyt 5v asunut Järvenpäässä ja morjens...kun lapsiperheiden palvelut vaan huononee, Keravalla vielä asiat paremmin. Ja Sorsakorpeen tiemme käy

Vierailija
9/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lähellä. mukavia alueita täynnä. huonoimmat ovat ennen olleet savio,kannisto ja kilta mutta oikeestaan siks kun niis on paljon kaupungin vuokra-asuntoja veikkaisin.jokaisessa niissä on myös se omakotitaloalue joka on todella hyvää ja kaikkialla on puistoja ym.keravalle vaan.

Vierailija
10/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravalla ollut ainakin opettajien lomautuksia ja suuria koulusäästöjä... Entä kotihoidon tuen kuntalisä?

Nyt 5v asunut Järvenpäässä ja morjens...kun lapsiperheiden palvelut vaan huononee, Keravalla vielä asiat paremmin. Ja Sorsakorpeen tiemme käy

Vierailija
11/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä menisi Ahjoon, Kiltaan enkä Jaakkolaan. Vain Kaleva, Kurkela, Sompio ja keskustan uudet ok.

Ja olen asunut keravalla ekat 20 vuotta elämästäni ja sitten vielä 25-30 vuotiaana. Tunnen kaupungin paremmin kuin hyvin (ja sukuni siellä edelleen lähes kokonaisuudessaan majailee)

Kysy lisää:)

Vierailija
12/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Keravalla kohta 7 vuotta ja tosi hyvin viidyn! Kiva, puistomainen, rauhallinen pieni kaupunki, hyvät yhteydet Helsinkiin, jossa itsekin olen töissä (tosin nyt jo monta vuotta hoitovap).

Huonoja alueita en ihan suoraan osaa mainita - mutu-tuntumalla sellaiseksi sanoisin Ahjon, mutta siihenkin suuntaan on nyt rakennettu paljon uutta ja kivaa taloa. Itse olen asunut Jakkolassa ja Kalevassa ja molemissa lasten kanssa viihdytty tosi hyvin. Paljon löytyy tekemistä koti-äidillekin=). Esim. Keravan MLL:n (www.mll-kerava.fi) sivuille on koottu perhekahvilat-sivulla Keravalla järjestettävää avointa toimintaa lapsiperheille (lähinnä suunnattu kotona oleville, en nyt muista kirjoititko ap oletko kotona vai työssä=).

Hassua miten nämä paikkakuntien maineet muodostuu - itse en ole aiemmin ketjussa mainittua amis-henkeä kotikaupungissani havainnut ja jos pitäisi yksi paikkakunta tässä lähellä mainita mihin en ikuna muuttaisi, se olisi Järvenpää, sillä oma uskomukseni on, että Järvenpäässä on paljon alko-ongelmaisia ja rauhatonta.

Tervetuloa siis vain! Onhan tämä Suomen kolmanneksi paras paikka!

Vierailija
13/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on kaikki peruspalvelut. Loistavat kulkuyhteydet, kun esim Z-juna pysähtyy ja sillä pääsee nopeasti Hkiin ja Lahden suuntaan.

Jaakkolassa oon asunu eikä mulla ole moittimista. Tosin Lintulammenkadun opiskelija-talossa bileitä riittää joka vkolopulle, mut en kokenut ongelmaksi, vaikka lähellä olikin.

Ahjoon ei kannata muuttaa. Tuttu poliisi kertoi ison osa hälyytyksistä suuntautuvan Ahjoon. Ja onhan se aika kaukana junalta.

Kannistokin on aika kaukana, jos julkisilla kulkee.

Muuttaisin ihan mielellään takaisin! =)

Vierailija
14/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omakotitaloa olette tavoittelemassa, niin suosittelen katsastamaan Sompion alueen! En ole itse asunut, mutta usein kävellyt tai pyöräillyt. Keskustan tuntumassa, Sompion toisella puolella kiva puistoalue, kivan oloinen omakotitaloalue. Asuisin mielelläni!

Vierailija
15/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei todellakaan ole huonoa aluetta, vaan hyvää.

Vierailija
16/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaukana keskustasta, koulut liian kaukana, ei kauppoja, levotonta aluetta Savion kulmilla, ei joukkoliikennettä....

t: se 25 v elämästään keravalla asunut

Vierailija
17/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mun mielestä mikään noista alueista ole yksoikoisesti huono. Ahjossa kannattaa välttää Moukaritie nelosta ja Ahjontie kasin seutua.. tai no, itseasiassa alueella kuin alueella pätee sama; lähipubin nurkilla ei kandee asua (missä on kysyntää, on myös tarjontaa ;)

Killassa ne pubin vieressä olevat kerrostalot on vähän rupusakkista, mutta siitä Sompioon ja keskustaan päin alue on ihan jees.

Sompio on kalliimpaa okt-aluetta, mutta mahtuu sinnekin jokunen vuokratalo joissa porukka levottomampaa.

Kalevassa ja Kurkelassa enimmäkseen pientaloja, Sorsakorvessa kaupungin rivarikortteli on vähän huonompaa seutua mutta muuten kiva pientaloalue (joskin kaukana keskustasta). Ahjon vieressä Etelä-Kaskela on tosi kiva alue jos haluaa lähelle luontoa!

Itse en lapsen kanssa muuttais noihin edellämainittuihin rupusempiin osoitteisiin, mutta yhtäkään aluetta ei ole jossa en voisi asua.. pitää vaan tietää mikä osa alueesta on huonoa ja mikä ei :) Sano mistä ootte taloa kattellu, kerron alueesta!

Vierailija
18/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalosta 5 minuutissa tohon keskustan Cittariin, et niin kaukana ollaan. Saviolle menee n. 15 minuuttia, sinnekin on ilmestynyt aika hulpean näköisiä uusia taloja. (kateellisena omasta vanhasta parinsadan neliön tönöstä lenkkeilevä pihojen ihailija).

Vierailija
19/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoostakin tulevan lentomelu voi yllättää. Kävin juuri Saviolla asioimassa ja siitä ne koneet menee matalalla suoraan yli. Mutta jollei se haittaa, niin mikä ettei. Keravalaiset eivät varmaan asiaa edes huomaa, kun ovat tottuneet. Mekin etsittiin taloa Keravalta: Etelä-Kaskela, Sompio, Kaleva, Kurkela oli niitä, joita tutut sieltä suositteli. Yksi välittäjä muuten kysyi, että kelpaako Savio... Terveisin Vantaalta heti kunnanrajan eteläpuolelta

Vierailija
20/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

levotonta, niin voipi olla että keskustassa viikonloppuisin on, mutta eipä meidän okt-alueella mesua kuin lapset ;) Itse tykkään kovastikin asua täällä, palvelut on lähellä ja meidän mielestämme päiväkoti ja koulut palveluineen ovat olleet kyllä asianmukaisia. Kerava ei varmaan ole hassumpi sekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme