Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1,5v lapseni menee pk:n 3krt/vko, minä olen kotona vauvan kanssa. kysyttävää?

Vierailija
26.01.2011 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa jo puhua, käydä potalla itsenäisesti, kaipaa leikkikavereita, osaa liikkua hyvin ulkona ja keksii tekemistä ulkoillessa, niin varmasti tosi kiva juttu hänelle!

Vierailija
2/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi aloittaa päiväkodin nyt, kun olet kotona vauvan kanssa?

Vai että jatkaa vanhassa hoitopaikassa vaikka sinä jäät äitiyslomalle?

Uskon, että sinulla on jokin asiantuntijan lausunto, jonka vuoksi hoitoa suositellaan (tosin vaikea uskoa noin pienestä)...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osaa puhua kuin pari sanaa, ei käy potalla. on sosiaalinen tapaus ja tarvitsee seuraa. neuvolakin suositteli tätä.

Vierailija
4/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain ongelmia ja siksi lapsen on parempi päiväkodissa.

Vierailija
5/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä et mielestäsi pysty tarjoamaan kotona lapselle, mitä hän saa päiväkodista?

Mitä erityistä lapsi neuvolan mielestä tarvitsee sellaista, mitä hän saa tarhasta mutta ei kotona?

Oletko itse erityisen väsynyt tai hyötyykö lapsi muuten siitä, että hänellä on tarhan tarjoama rytmi, säännöllisuus, aikuisten huomiota ym?

Tuntuuko sinusta millään tavalla kurjalle, kun lapsi oppii uudet asiat tarhassa muilta lapsilta ja aikuisilta sen sijaan että oppisi sinua jäljittelemällä?

Tuntuuko sinusta kurjalle, ettet näe ensimmäisenä lapsen oppimia uusia asioita vaan tarhan henkilökunta näkee ne?

Nämä kysymykset mietityttävät minua.

Vierailija
6/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lapsellekaa varmaan tuu semmonen olo että vauva on tärkeempi ja saa olla kotona äitin kaa...... säästä niitä tarhapaikkoja tarvitseville!

Vierailija
7/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän takia niitä tarhapaikkoja ei ole niille, jotka oikeasti niitä tarvitsevat.

Vierailija
8/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan kaikki kotona. Mun taapero on ainakin tosi onnellinen kun saa olla äidin kanssa kotona, tiedän tämän. Touhua saadaan puistossa ja kavereitteni lasten kanssa.

Kannattan subjektiivista päivähoito-oikeutta, mutta näin pienen lapsen kanssa en ikinä itse käyttäisi sitä ilman erityistilannetta, esim. äidin masennus.

Mutta jos käyttäisin, pääsisin kyllä itse helpommalla. En vain halua päästä niin helpolla kuin mahdollista vaan pitää molemmat lapseni kotona.

ensi syksynä esikoiseni on 2 v 3kk ja menee sitten kerhoon pari kertaa viikossa.

Vierailija
9/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti teki lapset liian pienellä ikäerolla, kun ei pärjää lasten kanssa kotona. Eikä isomman lapsen tarvitse koko ajan syrjintää kokea.

Vierailija
10/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään 1,5 -vuotias ei ole ollenkaan niin sosiaalinen tapaus, että saisi päivähoidota mitään irti. Korkeintaan hylkäämistraumat. Puolitoistavuotias on vielä T-o-d-e-l-l-a pieni ja sen ikäiselle riittää aivan hyvin äidin ja pikkuauvan seura. On vaikea edes kuvitella, mitä päässäsi liikkuu. Omaa 1v 4kk oikäistäni en ikinä pistäisi vielä hoitoon. IHana pieni tapaus, jonka seurasta haluan nauttia joka hetki. Välillä on hermot kireällä täälläkin, kun on kaksi vanhempaakin lasta kotona (6 ja 3v). MÄ en raaskisi tuota kolmevuotiastakaan viedä vielä joka päiväksi pois. Sillekin riittää ihan hyvvin 1krt viikossa 2 tunnin kerhoilu. Esikoinenkin tankkaa illatläheisyyttä, kun on 4 tntä päivässä eskarissa.

Vierailija
11/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pystyt asian pitävästi perustelemaan, ellei lääkäri ole teille sitä määrännyt.

Vierailija
12/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kyse siitä ettenkö jaksaisi vaan se että esikoisella on "tylsää". Muutama päivä viikossa ei lastani tapa ja hän oppii asioita siellä mutta myös täällä. Yhtä iloinen olen vaikka lapsi oppii siellä ollessaan käymään potalla, hän olisi myös oppinut sen samoihin aikoihin kotona. en ota tästä paineita.

meillä ei ole tuttuja joilla pieniä lapsia ja avoimet päiväkodit yms on liian kaukana siihen nähden että siellä käy 2mammaa 5-vuotiaidensa kanssa päivän aikana.

Vierailija
13/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla masennus/uupumus? Jokin fyysinen sairaus? Entä jommallakummalla lapsella? Joku kriisitilanne elämässä? Opiskeletko tai työskenteletkö kotoa käsin?

Minä laitoin kolme lasta hoitoon kun nuorin oli 1,5v ja menin töihin, en vaan jaksanut enää kotonaoloa, totaaliuupumus. En olis muuten laittanut jos ei tämä nuorin olisi ollut reipas ja vilkas tapaus, kertaakaan ei itkenyt perään ja osasi jo puhua. 3 lasta syntyi tasan kolmen vuoden sisään, minusta oli kiva kun niitä oli kaksi tai kolme pientä samaan aikaan, käytiin yhdessä kerhoissa jne.

Vierailija
14/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit on täynnä lapsia 8tuntia päivässä 5 kertaa viikossa olevia joiden lusmuäidit makaavat kotona "etsien töitä".

Tää palsta kun on täynnä näitä "pidetään lapset kotona 6-v asti koska vain äiti on paras"

Vierailija
15/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule sääntö eikä poikkeus, että näitä virikelasten äitejä paheksutaan hoitajien keskuudessa. Harva se päivä kuulee kuinka sinunkin lapsellesi puhutaan, että "siellä se äiti on kotona vauvan kanssa,sinun pitäisi vielä jaksa olla täällä". Kuinka huono omatunto sinulla on?

Vierailija
16/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen ikäisellä voi olla tylsää??? Ton ikäinenhän keksii vaikka maton reunasta puuhaa jos ei muutakaan ole! Ehkä olet vain tylsä äiti joka ei leiki lapsensa kanssa....

Vierailija
17/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan tämä palstan ennätys?

Vierailija
18/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut vuosia päiväkodeissa töissä ja voin kertoa että suurin osa teidän luuloista on täyttä puppua. "äitisi on kotona vauvan kanssa, ja sinut on hylätty tänne" ei kukaan sanoisi lapselle noin. kyllä ne tarhatädit keskenään puhuu mutta kukaan ei sanoisi lapselle noin.

aika huono tuuri saa olla että lapsi oppisi sanomaan vaikka ensimmäisen sanansa juuri siellä päiväkodissa. ensimmäiset askeleet on saattanut tulla edellisiltana mutta äiti ei ole ehtinyt sanoa sitä pk:ssa jolloin hoitajat luulee ettei äiti ole nähnyt.

hoitajat hoitaa lapset ja puhuu keskenään mitä haluaa, mutta mitä se teitä kiinnostaa? jos itse tiedätte tekevänne oikein, asian ei pitäisi häiritä. :)

onko kellään omat lapset oikeasti ollut ns. virikehoidossa? vai oletteko kuulleet nämä kauhutarinat tuttujen tutuilta?

miettikää ihan oikeasti omaa elämäänne ja antakaa ihmisten tehdä mitä haluaa :)

t. ap sekä lastenhoitaja 18v kokemuksella.

ja se että olen ollut pitkään alalla, ei tarkoita että olisin 50v vanhanajan tietäjä. olen 37v.

Vierailija
19/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä sinun päiväkodissasi mutta tuossa meidän ainakin.

olen ollut vuosia päiväkodeissa töissä ja voin kertoa että suurin osa teidän luuloista on täyttä puppua. "äitisi on kotona vauvan kanssa, ja sinut on hylätty tänne" ei kukaan sanoisi lapselle noin. kyllä ne tarhatädit keskenään puhuu mutta kukaan ei sanoisi lapselle noin.

aika huono tuuri saa olla että lapsi oppisi sanomaan vaikka ensimmäisen sanansa juuri siellä päiväkodissa. ensimmäiset askeleet on saattanut tulla edellisiltana mutta äiti ei ole ehtinyt sanoa sitä pk:ssa jolloin hoitajat luulee ettei äiti ole nähnyt.

hoitajat hoitaa lapset ja puhuu keskenään mitä haluaa, mutta mitä se teitä kiinnostaa? jos itse tiedätte tekevänne oikein, asian ei pitäisi häiritä. :)

onko kellään omat lapset oikeasti ollut ns. virikehoidossa? vai oletteko kuulleet nämä kauhutarinat tuttujen tutuilta?

miettikää ihan oikeasti omaa elämäänne ja antakaa ihmisten tehdä mitä haluaa :)

t. ap sekä lastenhoitaja 18v kokemuksella.

ja se että olen ollut pitkään alalla, ei tarkoita että olisin 50v vanhanajan tietäjä. olen 37v.

Vierailija
20/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat että sulta kysytään kun sitten vedät herneen nenään?? Meillä on vauva ja kaksi ja kolmivuotiaat lapset. vanhin käy kaksi kertaa viikossa seurakunnan kerhossa, keskimmäinen käy muskarissa. Lauantaisin molemmat käy temppukoulussa. Mulle ei tulis mieleenkikään laittaa lapsia tarhaan kun olen vauvan kanssa kotona. Käymme kaikki yhdessä puistoissa, perhekahviloissa, kerhoissa jne.