Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomaan alle 2 vk aikaa - pakko laihtua!!!! Onko tää pv-ruokalista hyvä?

Vierailija
26.01.2011 |

Mä oon yrittänyt about 5 kg pudottaa jo monta vuotta mutta en onnistu, mun dieetti kestää max 1 pv ja sitten tulee nälkä. Olen yritänyt kaikkea, myös sitä että syön kyllä ja hitaammin pudotan painoa, mutta ei se hidaskaan tahti toimi kun sen on liian hidas.

No, nyt suunnittelin näin, voiskohan tämä toimia?:

- aamupala 2 palaa ruisleipää + 2 kinkkusiivua

- lounas 1 pala ruisleipää + jotain pakastevihanneksia (wokkivih. pannulla tms.)n. 150 g + 50 g raejuustoa

- välipala rasvaton viili + 1/3 purkkia vauvan hedelmäsosetta

- päivällinen jotain mitä perheelle normisti laitettu (paljonkohan edes jossain normiruoka-annoksessa on kaloretia.. onnistuisko tää pitää max 350 kalorissa jos syön tavallista ruokaa?)

- iltapala 1 ruisleipä + kinkkusiivu

Kai paino tuolla putoaisi vai? Lounas voisi välillä olla myös tuoretta salaattia + leipä ja raejuusto.

Toisaalta tuntuu että oon koko tammikuun jo syönyt aika kevyesti mutta paino ei putoa, ehkä olen sitten napsinut kuitenkin (niinkuin olenkin, jotain salaisia suklaapaloja, vaikken normisti edes tykkää suklaasta).

Heikkous mulla on aina ilta - silloin alkaa tuntua että pakko saada jotain mitä vaan sipsiä karkkia pop cornia sokerisia muroja...

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sun pitää laihtua sen takia että sulla on lomaa?

Vierailija
2/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sun pitää laihtua sen takia että sulla on lomaa?

ja tietenkään en oleta että siihen mennessä ehtisin 5 kg pudottaa.

Mutta jo 1-2 kg keventäisi kyllä olemusta.

Ja oishan se todella paljon kivempi olla bikineissä jos ei näyttäis ihan valaalta, tai ainakin itsellä olisi olo että vyötärö edes muutaman sentin keventynyt.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten EDES ihanan rantaloman eteen ole itseäni saanut yhtään laihdutettua :(.

Lannistaa, että jos ei tääkään motivaattori ole auttanut, niin mä oon sitten loppuikäni läski, lihon vaan vuosi vuodelta :(.

ap

Vierailija
4/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattanee kokeilla.

Muista juoda vettä päivän aikana ainakin se 2 litraa, kivennäisvettä sitten kaveriksi, teetä ja kahviakin.

Vierailija
5/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit pois. Ei tarvitse karpiksi ruveta, mutta toimii alkuun hyvinkin nopeasti ja näkyy kropassa.

Hyvä lounas on esim. broilerin rintafilee ja höyrytettyjä kasviksia.

Vierailija
6/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattanee kokeilla. Muista juoda vettä päivän aikana ainakin se 2 litraa, kivennäisvettä sitten kaveriksi, teetä ja kahviakin.

en ole varma pärjäänkö, ilman että tulee taas niin nälkä että tulee napsittua herkkuja.

Laskeskelin, niin ei noista pitäisi tulla kait kun n. 850 kcal/pv, jos se päivällinen pysyisi siinä 350 kcal (se on tietty vähän vaikea mitata).

ap

Vierailija
7/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset tilalle! Onhan se nälkä aluksi, mutta minkäs teet?

Vierailija
8/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lihota mutta pitää nälkää.

Vierailija
9/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aiheuttaa nälkää nopeaan, eli aamuleipien kanssa syö vielä kananmunaa ja jugurttia.

Lounaalla ei leipää, mutta kasvisten kanssa vaikka broiskun file ja salaattia.

Välipalaksi kourallinen pähkinöitä ja omena.

Päivällinen kuten ajattelit ja illalla rahkaa purkillinen ja ananasta, ja sitä VETTÄ!

Vierailija
10/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit pois. Ei tarvitse karpiksi ruveta, mutta toimii alkuun hyvinkin nopeasti ja näkyy kropassa. Hyvä lounas on esim. broilerin rintafilee ja höyrytettyjä kasviksia.

mutta se on vähän hankalaa.

Leipä on helpoin ja nopein, ei ole aina aikaa ruveta pihvejä paistelemaan, etenkään aamulla en ehdi mitään kokkailla.

- ruisleipä pitää mulla verensokerin tasaisen aja nälän aika pitkään poissa

- helppo ja nopea ottaa, jos vaihtoehtona "ruokalistassa" jotain mikä vaatii enemmäm valmistamista, tulee annettua periksi ja otettua helpommin jotain herkkua

- en voi kuvitellakaan että aamulla lähtisin lasten kanssa ulos jos en ole syönyt ruisleipää, tulee heti heikko olo

- karppaustyyli on myös aika kallista, ja aika epäreiluakin perheelle, jos näkevät että äidillä on aina joku pihvi tms. ja he saavat sitten useammin jotain tarjousjauhelihaa

- etenkin nyt on rahasta vähän pulaa niin en mitään kovin hitnavaa ja monimutkaista ruoan valmistusta aloittaisi

- lisäksi olen kokeillut nyt tässä kuussa että lounaana on ollut esim. pihvi tai kanapihvi. Parina päivinä tuli maha tosi kipeäksi kun söin naudanpihvin.

Luulisin että liha riittäisi päivällisellä (jolloin meillä melkein aina on jotain lihaa/kanaa), lisäksi proteiinia kinkkusiivuista ja raejuustosta.

En siis nyt jaksaisi aloitta mitään "karppaus"linjaa, olen huomannut että siitä kiinnipitäminen ei oikein onnistu.

ap

Vierailija
11/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon siis huomannut, että jos syön vain vaikka broileripihvin ja kasviksia, niin mulla se EI pidä nälkää - ruisleipä pitää (vaalea kyllä ei).

JOtenkin mulle ei monesti tule edes kylläinen / ravittu olo pelkästä pihvi/kasvis systeemistä.

Ja sitten iskee viimeistään illalla se ihan mieletön jonkun hiilihydraattisen tarve.

ap

Vierailija
12/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aiheuttaa nälkää nopeaan, eli aamuleipien kanssa syö vielä kananmunaa ja jugurttia. Lounaalla ei leipää, mutta kasvisten kanssa vaikka broiskun file ja salaattia. Välipalaksi kourallinen pähkinöitä ja omena. Päivällinen kuten ajattelit ja illalla rahkaa purkillinen ja ananasta, ja sitä VETTÄ!

mistään ananaksesta tai omenoista... eli jos laitan tuollaisia ruokalistaani niin heti lipsun siitä.

Mietin että toi tekemäni lista olisi sikäli realistinen, että ne olisi kaikki helppoja ja nopeita, eli tää ei kaatuisi siihen, että lipsun listan liian hankalista jutuista.

(Illalla väsyneenä jopa jonkun marjarahkan sekoittaminen tuntuu ylivoimaiselta - se että ottaisin pakastimesta ne marjat ja sulattaisin ja..)

ap

Vierailija
13/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät loppuajan ennen lomaa pelkkiä nutriletin pirtelöitä 3-4 päivässä ja iltaherkkuna vaikka nutrilett patukan jos makeaa tekee mieli. Pysyt kovana koska tiedät että loma tulee. Itse laihduin 3.5kg kahdessa viikossa syömällä kolme-neljä suklaapirtelöä ja yhden suklaapatukan päivässä. Eikä ole tullut ainakaan vielä takaisin, aikaa tästä 1,5v. Tsemppiä laihikseen!

Vierailija
14/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen aika lyhyt.

Painoindeksissä varmaan siinä norm.painon ylärajalla.

En edes viitsi koko ajan punnita ja laskea... sen tuntee ja näkee kyllä kropassaan sen kehityksen.

Jos saisin n. 7-8 kg pudotettua, olisin varmaan siinä omasta mielestäni "ihanne"painossa mun kokoiselle, mutta jos nyt pääsisi edes sinn 55 kg niin enköhän olisi siihenkin jo tyytyväinen.

ap

Vierailija
15/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät loppuajan ennen lomaa pelkkiä nutriletin pirtelöitä 3-4 päivässä ja iltaherkkuna vaikka nutrilett patukan jos makeaa tekee mieli. Pysyt kovana koska tiedät että loma tulee. Itse laihduin 3.5kg kahdessa viikossa syömällä kolme-neljä suklaapirtelöä ja yhden suklaapatukan päivässä. Eikä ole tullut ainakaan vielä takaisin, aikaa tästä 1,5v. Tsemppiä laihikseen!

mutta joskus aiemmin muutaman kerran näitä nutrilettejä kokeillut, ja niissäkin tulee niin kova nälkä että mun itsekurilla ei vaan pysy - ja ne kilot tulleet saman tien takaisin.

Muuten ehkä silti kokeilisin taas, mutta rahat nyt niin vähissä ettei olisi varaa noita ostella, pakko pitäytyä vaan tosi perusruoassa.

ap

Vierailija
16/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko sanoa, että kovin saamaton olet :)

Vierailija
17/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perinteisiä karppauennakkoluuloje, esim. tuon pihvin suhteen. Syö toki samaa mitä perheesi, monet karpit syö lounaaksi samaa mitä oli edellisenä päivänä ruokana.

Aamupalaksi nopea on esim. munakas. Leipää parempi vaihtoehto olisi myös rahka tai luonnonjogurtti marjoilla. Miksei myös se raejuusto (vaikka ananaksella, ei karppia mutta nesteenpoistoon jos pitää laihtua).

Jos perustelet leivän syöntiä nopeudella ja helppoudella, täytynee sanoa että sinussa ei varmaan ole hirveästi laihduttaja/elämäntapamuutospotentiaalia. Ravitsemus on sen verran tärkeä asia, että siihen kannattaa aikaa käyttää.

Juurikin sen takia kannattaa syödä tarpeeksi, etenkin proteiinia ja rasvoja, ettei illalla tuel vedettyä kaksin käsin jotain höttöä. Hiilarit on juuri siitä pahasta, että ne enemmän lisäävät ruokahalua kuin vähentävät sitä..

Vierailija
18/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen

. 45 g kaurahiutale

. 100 g raejuusto, rasvaton

. 1,5 dl mehukeitto, sokeroimaton

. + Omega 3 2 kpl

Lounas

. 100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala

. 1 kpl kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto, rasvaton

. 200 g vihanneksia vapaa valintaisesti

. 5 g oliiviöljy

Välipala

. maitorahka 250 g

. 100 g pakastemarjoja

. tai 1 kpl Pro-Fx lo-carp bar -proteiinipatukka / 40g Fast Dietmix

Päivällinen

. 100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala

. 40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna

. 200 g vihanneksia vapaa valintaisesti

. 5 g oliiviöljy

Iltapala

. 250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton

. 1 dl mehukeitto, sokeroimaton

. 10 g vehnäleseitä

. + Omega 3 2kpl

Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen, vain treenipäivinä)

. 40 g Fast Dietmix (kovaa treenaavat voivat käyttää tuhdimpaa palautusjuomaa esim. Fast Reco 2)

Naudanliha voi olla paistijauhelihaa.

Kala tonnikalaa vedessä.

Pyri juomaan vettä tasaisesti koko päivän ajan - minimissään 3 litraa. Aamulla heti herättyäsi juo tyhjään vatsaan vähintään 0,3 litraa vettä.

Painot tarkoittavat raakapainoja, eli siis puntaroidaan ennen keittämistä tai paistamista.

Ateriaväli minimissään 2 h ja maksimissaan 4h. Tämä on erittäin tärkeätä!

Jos jokin ateria jää väliin jostain syystä, korvaa se Fast Dietmix 40 g drinkillä tai Pro-Fx proteiinipatukalla.

Käytä mausteita runsaasti ja varsinkin tulisia mausteita on hyvä käyttää niiden termogeenisen vaikutuksen takia. Samoin käytä suolaa ruoissa, koska natrium on erittäin tärkeä koko prosessissa! HUOM! Lisätyn suolan määrä 2-3 g/pv.

Makeutusjauhetta voi käyttää

Itse laihduin tällä kuukaudessa n.6kg. Tosin myös juoksen ja teen lihaskuntotreeniä:)

Mä olin ennen myös leipähiiri mutta suosittelen kokeilemaan, kunsaa nälkänsä pois muulla kuin leivällä niin ei sitä muutaman päivän päästä enään edes kaipaa :)

Onnea kilojen karistukseen!

Vierailija
19/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen . 45 g kaurahiutale . 100 g raejuusto, rasvaton . 1,5 dl mehukeitto, sokeroimaton . + Omega 3 2 kpl Lounas . 100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala . 1 kpl kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto, rasvaton . 200 g vihanneksia vapaa valintaisesti . 5 g oliiviöljy Välipala . maitorahka 250 g . 100 g pakastemarjoja . tai 1 kpl Pro-Fx lo-carp bar -proteiinipatukka / 40g Fast Dietmix Päivällinen . 100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala . 40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna . 200 g vihanneksia vapaa valintaisesti . 5 g oliiviöljy Iltapala . 250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton . 1 dl mehukeitto, sokeroimaton . 10 g vehnäleseitä . + Omega 3 2kpl Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen, vain treenipäivinä) . 40 g Fast Dietmix (kovaa treenaavat voivat käyttää tuhdimpaa palautusjuomaa esim. Fast Reco 2) Naudanliha voi olla paistijauhelihaa. Kala tonnikalaa vedessä. Pyri juomaan vettä tasaisesti koko päivän ajan - minimissään 3 litraa. Aamulla heti herättyäsi juo tyhjään vatsaan vähintään 0,3 litraa vettä. Painot tarkoittavat raakapainoja, eli siis puntaroidaan ennen keittämistä tai paistamista. Ateriaväli minimissään 2 h ja maksimissaan 4h. Tämä on erittäin tärkeätä! Jos jokin ateria jää väliin jostain syystä, korvaa se Fast Dietmix 40 g drinkillä tai Pro-Fx proteiinipatukalla. Käytä mausteita runsaasti ja varsinkin tulisia mausteita on hyvä käyttää niiden termogeenisen vaikutuksen takia. Samoin käytä suolaa ruoissa, koska natrium on erittäin tärkeä koko prosessissa! HUOM! Lisätyn suolan määrä 2-3 g/pv. Makeutusjauhetta voi käyttää Itse laihduin tällä kuukaudessa n.6kg. Tosin myös juoksen ja teen lihaskuntotreeniä:) Mä olin ennen myös leipähiiri mutta suosittelen kokeilemaan, kunsaa nälkänsä pois muulla kuin leivällä niin ei sitä muutaman päivän päästä enään edes kaipaa :) Onnea kilojen karistukseen!

tosin tässä en ihan tajua

- esim. mä en juuri välitä mehukeitoista, voiko ne korvata jollain

- miten ne aamun kaurahiutaleet syödään, mehukeiton seassa raakana vai?

- ja miten illalal, siis syödäänk SEKÄ maitorahka että mehukeitto+leseet, miten ne yhdistellään vai syödäänkö vaan niin paljon? Ja maitorahka (tai raejuusto) on mun mielestä sellaisia että ei niitä voi yksinään syödä.

Toinen on tää yletön veden juonti, siis jos todella juo noin paljon vettä en voisi kuvitellakaan meneväni lasten kanssa harrastuksiin ja puistoon, tai jumppaan yms., muutenkin saan jo käydä vessassa aika tiheään.

Mistähän noita mainittuja patukoita saa ostaa ja ovatko kovin kalliita?

(Yleenäs kyllä lähes kaikki maistamani proteiinipatukat on olleet tosi pahan makuisia :(

ap

Vierailija
20/35 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvitellut, että ruisleipä on ihan ok kohtuullisissa määrin, jopa hyväksi?!

(Nää ulkomailta kopioidut karppausohjeethan kai monesti perustuu siihen, kun leipää vältetään kokonaan, että heillä ei edes ole tällaista samanlaista suomalaista ruisleipää kui meillä.)

Tuossa suunnitelmassani oli 4 palaa ruisleipää päivän aikana, onko se oikeasti ihan liikaa? Voisin ehkä aamiaiselta nipistää yhden palan, eli syödä aamulla vain yhden ruisleipäpalan, tällöin olisi 3 palaa / pv.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi