Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta on epäreilua että lapsiperheet saavat tukia mitä muut ei saa. Lapsilisät on väärin.

Vierailija
26.01.2011 |

Ei kaikilla ole lapsia eikä kaikki halua lapsia. Minusta on hirveän epäreilua, että lapsiperheille maksetaan lapsilisää ja monituisia tukia. Vanhemmille äitiys- ja isyyslomat. Lapsettomat ei saa pitää vastaavia lomia. Sitten on näitä kotihoidontukia eli äidit saavat palkkaa siitä että ovat kotona. Lapsettomat käyvät oikeissa töissä ja maksavat veroja, joilla kustannetaan lapsiperheiden elämää. Se on väärin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi trollata, tuota nyt ei usko kukaan!

Vierailija
22/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta kuitenkin tarvitsee lapsia pyöriäkseen jatkossakin, ja lapset maksavat. Jos yksittäinen yhteiskunnan jäsen ei voi olettaa voivansa vain ottaa yhteiskunnalta ilman vastavuoroisuutta ( elää elämänsä tuilla vaatien lisää maksamatta koskaan mitään takaisin ) , miksi yhteiskunta voisi tehdä näin yksilöä kohtaan ( vaatia uusia veronmaksajia tekemättä sen eteen itse mitään ) ?

Mielestäni tuollainen " tuet pois niiltä kenen naama ei miellytä"-ajattelu on osoitus melkoisesta välinpitämättömyydestä ja suoranaisesta tyhmyydestä. A) et ehkä itse hanki lapsia, mutta olet takuulla joskus ollut sellainen ja nauttinut tätä kautta kyseisistä eduista. B) Verovarojen käyttö lapsiperheille, terveydenhuoltoon, vanhuksille ja opiskelijoille on sieltä järkevimmästä päästä. Että uusia moottoriteitä, musiikkitaloja sun muuta hupia lisää vaan, kyykkyyn ne joille rahoilla olisi todellista käyttöä. Tietysti on vaihtoehto, että veroja ei makseta kuin suunnilleen päättäjien palkkoihin ja kaikki on oman onnensa nojassa. Näitä valtioita kyllä riittää jos sellaisessa yhteiskunnassa haluaa elää. Kalliimmaksi se silti tulee loppupeleissä.

Tuettujen vanhempainvapaiden osuus työelämän pituudesta on sen verran lyhyt, että lapsiperheet kyllä ehtivät maksaa tukensa takaisin moninkertaisesti itsekin. Ja huolehtivat jälkikasvunsa kautta jopa omista eläkkeistäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tulot siitä kasva vaikka kukaan ei sais mitään tukia.

Jos verotuloilla tuettaisiin vähemmän lapsiperheitä, verotusta voisi laskea, jolloin minäkin saisin palkastani enemmän käteen. Te jotka valitatte että lapset maksaa: se lasten hankinta on ollut teidän ihan oma päätös ja se on ihan teidän vastuulla. Miksi muiden pitäisi maksaa teidän elämää? Onko pakko tehdä niin monta lasta?

ap

Vierailija
24/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä parempaa. Vaikka jotain imetysjuttua.

Vierailija
25/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP itse sanoi, se on se oma valinta! Sinun oma valitasi on olla lapseton! Lapsilisällä ei ole kukaan koskaan rikastunut. Voithan aina kokeilla jotain muuta asuinmaata missä minkäänlaisia tukia ei ole.. Entäs jos jäät työttömäksi? Pitkälle sairaslomalle? Valitatko saamastasi tuesta? Tuskin..Mutta minä en ehkä halua maksaa sinun työttömyyttäsi! siis ei mitään suhteellisuudentajua.. huoh.

Vierailija
26/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä pelkästään lakisääteisillä lomilla ennen kuin sain ekan lapseni joten katson et olen itse maksanut oman äitiysrahani, maksamalla veroja, joka muuten määräytyi omien verotietojen perusteella.Voi olla et olen väärässä mut olen ymmärtänyt et lapsen/lapsien vienti hoitoon kodin ulkopuolelle maksaa todella paljon enemmän kuin ne harvat jotka hoitaa kotona ja saa siitä n.300€.Mimmonen ihminen kadehtii tollasia summia jotka keskiverto työntekijä saattaa saada jo kahdessa päivässä??Mun tuttavapiiristä miltei kaikki "elää" miehensä eli lapsen isän palkalla ja saa vain sen lapsilisän ja minimi kodinhoitotuen.

Vierailija
27/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä pelkästään lakisääteisillä lomilla ennen kuin sain ekan lapseni joten katson et olen itse maksanut oman äitiysrahani, maksamalla veroja, joka muuten määräytyi omien verotietojen perusteella.Voi olla et olen väärässä mut olen ymmärtänyt et lapsen/lapsien vienti hoitoon kodin ulkopuolelle maksaa todella paljon enemmän kuin ne harvat jotka hoitaa kotona ja saa siitä n.300€.Mimmonen ihminen kadehtii tollasia summia jotka keskiverto työntekijä saattaa saada jo kahdessa päivässä??Mun tuttavapiiristä miltei kaikki "elää" miehensä eli lapsen isän palkalla ja saa vain sen lapsilisän ja minimi kodinhoitotuen.

Vierailija
28/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä kadehdi. Sillähän siitä pääset.

Ai niin, mutta äitiyslomalla tulot pienenee ja hoitovapaalla samaten ja ne vaikuttaa tulevaan eläkkeeseen. Ja joutuu maksamaan hoitomaksuja ja ostaan vaatteita niille lapsille ja ruokkiin ja maksaan lääkäreitä ja lääkkeitä ja auttaan opiskelussa ja tukemaan ehkä vielä täysi-ikäisenäkin kun eivät saa kovin isoja opintotukia.

Mutta silti, tekaise pari lasta ja rikastu. Valinta on vapaa.

Jos verotuloilla tuettaisiin vähemmän lapsiperheitä, verotusta voisi laskea, jolloin minäkin saisin palkastani enemmän käteen. Te jotka valitatte että lapset maksaa: se lasten hankinta on ollut teidän ihan oma päätös ja se on ihan teidän vastuulla. Miksi muiden pitäisi maksaa teidän elämää? Onko pakko tehdä niin monta lasta?

ap

Vierailija
29/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni alun alkaen ilmaisen kyydin busseissa ja ratikoissa sai lastenvaunujen kanssa siitä syystä että olisi ollut liian vaikeaa käydä maksamassa kuskille. Nykyään kaikilla on älykortit ja lukupisteitä on muuallakin kuin etuosassa. Mammat vois ihan hyvin maksaa matkansa.

valitti jos lastenvaunujen kanssa ilmainen kyyti poistetaan busseista. Huoh. Eiköhän sen ilmaiskyydin voisi tarjota rollaattoriasiakkaille.

kanssa pääsee ilmaiseksi linka-autoon? Ihan epistä, mä haluun saman tähänkin kaupunkiin. Nyt joutuu maksamaan saman summan kuin muut siitä riemusta että joutuu seisomaan koko matkan, että saa pidettyä vaunut/rattaat paikallaan.

Vierailija
30/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä parempaa. Vaikka jotain imetysjuttua.

Mulla on viiskymppinen tuttu, joka on aivan yhtä uuno. En jaksa edes kirjoittaa niitä juttuja, mitä hän vapaaehtoisesti lapsettomana on kitissyt.

Nyt on menossa se vaihe kun kitisee, että on niin yksin kun ei ookaan niitä lapsia ja ne tärkeät ystävät, joiden kanssa vietettiin sitä ihanaa lapsetonta elämää, onkin tehneet lapsia tai viettää parisuhteensa kanssa aikaa, eikä hänen.

Aina näitä valittajia löytyy, jotka on tyytymättömiä, on he valinneet millaisen elämän tahansa. Näitä valittajia löytyy lapsellisistakin naisista.

Vierailija
31/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

tai kustantaa sun eläkees ja toimeentulon kun et enää kykene töihin.

Ne on ne muiden lapset! Joten lopeta kitinä ja elä omien valintojesi mukaan. Niin me muutkin teemme. Hyvinvointi valtiossa JOKAINEN hyötyy maksetuista veroista jollain tasolla. Myös ne lapsettomat, jotka eivät omalta osaltaan "hoida" yhteiskunnan tulevaisuutta tekemällä niitä maksajia ja työntekijöitä lisää.

Itseasiassa vapaaehtoisesti lapsettomille pitäisi määrätä haittamaksu, kun laistavat velvollisuudestaan tuottaa lisää työteliäitä kansalaisia.

Vierailija
32/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommosesta kitinästä pitäisi määrätä sakko!

Vierailija
33/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiys/isyysloman saa koska kotona on pieni hento olento joka ei pärjää omillaan! jos sinä lapseton otat koiran ni se pärjää omillaan,siihen ei siis tarvii lomaa,ja sun kallis valkooinen sohvasi jonka voit ostaa ilman pelkoa että lapsi sen sotkee,pärjää kyllä kotona omillaan joten mihin tarvitset lomaa? ja lapsilisää saa koska tarvitsee sille lapselle vaatteita ym,se kun ei pysty käymään töissä niinkun sinä lapseton!ja itsekin olet joskus ollut lapsi ja äitisi on ostanut lapsilisälläsi sinulle esim. ne super hienot housut joita kauan hinguit.joten mitä ihmettä valitat??

ja joku tuol valitti et kaveri sai saikkuu masennukseen ja sairastuispa itte,jepp jepp,ootpa helvetin pönttö ja joo toivotaan että sairastut vakavasti niin saat ne minimisaikkupäivärahat ja saat elää hienoa elämää sairaana ilman niitä sosiaalisia kanssakäymisiä mitä töistä saa. tyhmää sakkia!!

Vierailija
34/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mistä moinen katkeruus? Onko sulla oikeesti rahan kanssa niin tiukkaa ettet saa palkkaasi riittämään siksi että lapsiperheille maksetaan tukia ja sen takia saat ehkä muutaman euron vähemmän kuin muuten? Suosittelen harjoittelemaan järkevämpää rahankäyttöä. En ymmärrä miten kellään lapsettomalla yksin/kaksineläjällä voi loppua rahat kesken, jos ei ole mitään älyisoja lainoja otettu tai muuten tuhlailtu järjettömästi. Ennen lapsia olin töissä huonopalkkaisessa tylössä, palkkani oli 1100e/kk. Hyvin sain sne riittämään, myös silloin kun elätin samalla entistä miestäni joka sai tukia 400e /kk. Nyt kahden lapsen yh-äitinä (kotihoidontuella) saan tukia kuussa noin 1200e, ja hyvin pärjätään. Kertaakaan ei ole loppuneet rahat kesken emmekä elä köyhyydessä.