Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotidopplerista

Vierailija
26.01.2011 |

Kokemuksia? kannattaako hommata??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se mielenrauhan tuo kun voi loppuraskaudessakin kuunnella onko syke normaali jos vauva on hiljaisella tuulella :)

Vierailija
2/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten käytät sitä väärin etkä kuule mitään ja juosten lääkäriin, vähintään 4 turhaa reissua loppupuolella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dopplerissa on se ongelma, että saattaa vahingossa kuunnella omaa sykettänsä ja luulla sen vauvan sykkeeksi. Tämä on erityisen kriittinen ongelma siinä tapauksessa, että vauvan syke on jo alentunut ja tuudittautuu turvallisuuden tunteeseen kun sen joka tapauksessa kuulee säännöllisenä. Liikkeiden seuranta on luotettavampi keino.

Vierailija
4/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuraskaudessa. VAuva on aikalailla samassa asennossa ja dopplerilla sydänäänet kuuluu hienosti kun pistää laitteen selän kohdille.

Alkuraskaudessa sen käyttöä kannattaa miettiä, ettei panikoi turhia.

2

Vierailija
5/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan sykkeestä helposti, vauvan syke on niin paljon nopeampi.

Minua doppler auttoi kovasti, kuuntelin sillä sykettä kun liikkeitä ei vielä tuntunut ja senkin jälkeen kun tuntui, jos oli ollut pitempään hiljaisempaa. Minä suosittelen

Vierailija
6/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva ei edes vielä liiku? Mitä luulet olevan tehtävissä jos syke loppuu?

Vierailija
7/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli tosi hyvä siinä vaiheessa kun oli pari kuukautta väliä, ettei ollut ultraa/neuvolaa ja liikkeet eivät vielä tuntuneet.

Vierailija
8/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan sykkeestä helposti, vauvan syke on niin paljon nopeampi.

Minua doppler auttoi kovasti, kuuntelin sillä sykettä kun liikkeitä ei vielä tuntunut ja senkin jälkeen kun tuntui, jos oli ollut pitempään hiljaisempaa. Minä suosittelen

No ei tätä kyllä takuuvarmasti erota, kätilötkin tekevät välillä virheitä. Siinä vaan voi käydä niin, että oma hätäännys nostaa oman sykkeen ja lapsen syke saattaa jo olla menossa matalaan ja siksi ne menevät sekaisin.

Mä tiedän tapauksia, että neuvolassa on saatu kuolleelta lapselta syke, vasta sitten ultrassa huomattu, että eloton.

Vierailija
9/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva ei liiku niin äkkiä sairaalaan. Jos vauvalla on hapenpuutetta niin se säästää happea olemalla liikkumatta ja säästämällä happimäärän elintoimintojen ylläpitämiseen.

Vierailija
10/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä 15-viikkoinen sikiö niin mitä sille oikeasti voidaan tehdä jos syke heikkenee? Haloo, kotidopler on ihan turhake.

Vierailija
11/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytän myöhemmillä viikoilla doppleria ja kirjoitin myös, että alkuviikoilla käyttöä kannattaa miettiä, koska sykettä ei aina löydy.

En muista mikä nro ...

Vierailija
12/12 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut nyt kotidoppler kolmessa raskaudessa. Alkuun varmistelin, että vauvat ovat olleet elossa ja kuunnellut sydänääniä joskus huviksenikin. Liikkeiden alettua tuntumaan dopplerin käyttö jäi. Joskus tuli kuunneltua, mutta harvoin. Viimeisen vauvan kanssa en löytänyt sydänääniä 18+5 ja varasin ajan neuvolaan jos siellä kuuluisi. Eikä enää kuulunut. Pikkuinen enkelipoikamme ei jaksanut elää. Siitä huolimatta suosittelen doppleria. Eihän se pelasta kenenkään henkeä, mutta auttaa saamaan mielenrauhan silloin kun pelottaa (harvalle käy yhtä huonosti kuin meille).