Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan av-palstalaisista huomannut mitä arabimaissa tapahtuu tällähetkellä?

Vierailija
26.01.2011 |

aikalailla kuohuu..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi elämä teitä! missä maailmassa te elätte?

ap.

Vierailija
2/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen, vaikken tällä hetkellä maailman tapahtumia seuraa mitenkään innokkaasti.

Mua kiinnostaa etenkin Iran, joten luen kaikki sitä koskevat uutiset. No, siellä ei tosin ole mitään kauheaa kuohuntaa meneillään, mutta pinnan alla kytee. Eikä se kyllä ole arabimaakaan.

Älä viitsi ap olla niin ylemmyydentuntoinen, se on vähän ällöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tulla vaan pieni tilannekatsaus! Varmaan aloittaisi keskustelun tehokkaammin kuin tuo aloitus :)

Vierailija
4/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan siellä kuohuu. Koko mun ikäni on siellä sodittu jossakin.

Vierailija
5/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tulla vaan pieni tilannekatsaus! Varmaan aloittaisi keskustelun tehokkaammin kuin tuo aloitus :)

kyllähän täällä mielipiteitä riittää muslimimaista, mutta oikeasti ei kyllä tiedetä mitä maailmalla tapahtuu. Vähän noloa.

Sen verran voin valistaa (vain sen verran) että Tunisiassa, Egyptissä ja Libanonissa on laajoja hallituksen vastaisia mellakoita, esim. Egyptissä kansa haluaa vapaampia oloja.¨

ap.

Vierailija
6/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan siellä kuohuu. Koko mun ikäni on siellä sodittu jossakin.

ap.

Vierailija
7/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mellakoita riittää. Mitäs sitten?

Vierailija
8/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mellakoita riittää. Mitäs sitten?

ap.

Vierailija
9/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, huomasit sitten kun kerroin :))

ap.

sanoo kyllä tietävänsä, tämä ivailee, että et voinut tietää ennen kuin minä kerroin. Lisäksi koettaa hirveästi päteä asioilla, joita normaali ihminen seuraa muutenkin. Mistähän sekin kertoo...?

Vierailija
10/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraan uutisia ja olen kyllä huomannut, mutta mitä sitten? Mikä oli tämän aloituksen pointti?

Vierailija
11/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, huomasit sitten kun kerroin :))

ap.

sanoo kyllä tietävänsä, tämä ivailee, että et voinut tietää ennen kuin minä kerroin. Lisäksi koettaa hirveästi päteä asioilla, joita normaali ihminen seuraa muutenkin. Mistähän sekin kertoo...?

Ei siis kukaan.. Sinä siitä tiedät? kerroppa sitten lisää esim. Egyptin ja Libanonin tilanteesta.

ap.

Vierailija
12/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään järkevää kerrottavaa, kunhan on bongannut jostain nettilehdestä uutisen ja tuli sillä nyt tänne pätemään vaikka ei todellista tietoa asiasta olekaan. Turhaa riidan haastamista vaan.

Vierailija
13/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähinnä hain tuolla tilannekatsauksella ap:lta mielipiteitä tai jotain pientä analyysiä tilanteessta ja sen syistä ja mitä tämä tarkoittaa tulevaisuudessa. Ajattelin että hän on joku asiantuntija kun tälläisen keskustelun avasi ja että hänellä on jotain jaettavaa meidän kanssa.

Mutta kiitos nyt ap kuitenkin, siltä varalta että joku ei tiennyt että esim Tunisiassa on mellakointia. :)

Vierailija
14/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo ehtinyt osoittaa, että käytöstavoissasi on toivomisen varaa (lällättely, uhoaminen, aliarviointi) ja pikkuharmina myös kielioppisi on hiukan hakusessa ( = yleissivistys).

Vierailija
15/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa. Tullaan pätemään "tiedoilla", eikä sitten itse tiedetä. Taitaa olla tietämys AP:llä aika pinnallisella tasolla. En tunne yhtäkään lähi-idän asiantuntijaa joka yrittäisi päteä hiekkalaatikkometodeilla. :D Ihan loistavaa AP, jatka samaa rataa.

Vierailija
16/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne selittää. Yksikin luuli että siellä on sota ja paheksuttiinpa että kun sillä tavalla mellakoitaan. :D

ap.

Vierailija
17/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuak teistä sanoi tietävänsä?

ap.

Eivätkös ne härkäsammakot juuri pullistele ja uhittele ja esitä voimakkaammilleen :)? Ja juuri se tiesi, jolle rupesit hattuilemaan. Loikipa takaisin rämeellesi!

Vierailija
18/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkseen että mitä siellä tapahtuu. Mutta pointtini on että ette te juuri seuraa mitä maailmalla tapahtuu mutta väitätte kyllä tietävänne miten niissä maissa eletään. Aika noloa.

Nyt sitten tilannekatsausta saanko kiitos.

Pelkkä minun haukkuminen ei teitä nyt pelasta, vaikka saattehan te sitäkin yrittää.

ap.

Vierailija
19/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisialla on melko hyvät edellytykset toimivaan demokratiaa, siellä väki on sentään aika koulutettua. Aika näyttää.

Egyptiä sen sijaan seuraan jännityksellä: länsimaat ovat tukeneet Mubarakia ja hänen syöksemisensä vallasta johtaisi Egyptissä kaaokseen, joka ei ole länsimaiden edun mukaista. Egyptin diktatuuri on ajanut länsimaiden etuja: malttavatko länsimaat pitää näppinsä erossa, ja millaiseen verenvuodatukseen Egypti mahtaa vielä joutua.

Vierailija
20/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittämään sinulle tietämystään tarkemmin. Hmm. Ehkä ihmiset eivät vain halua/jaksa/ehdi selostaa Lähi-idän tilannetta av-palstalla, olit sinä siitä mitä mieltä tahansa. Anna heille oikeus päättää itse. Ei heidän tarvitse sinulle mitään todistaa. Ja jos jatkossa tahdot herättää keskustelua, aloita vähän toisin. Silloin voit saada toisenlaisia vastauksiakin.

tietääkseen että mitä siellä tapahtuu. Mutta pointtini on että ette te juuri seuraa mitä maailmalla tapahtuu mutta väitätte kyllä tietävänne miten niissä maissa eletään. Aika noloa.

Nyt sitten tilannekatsausta saanko kiitos.

Pelkkä minun haukkuminen ei teitä nyt pelasta, vaikka saattehan te sitäkin yrittää.

ap.