Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisiko joku vastata? Itsetehdystä kuitista kysymys

Vierailija
25.01.2011 |

Eli olemme ostamassa autoa minulle. Minä maksan auton, mutta auto menee miehen nimiin. Haluan kuitenkin jonkunlaisen kuitin siitä, että minä olen auton maksanut. Maksu tapahtuu käteisellä eli ei jää tilisirrosta merkintää. Voinko siis itse tehdä maksusta kuitin, missä selviää auton tiedot, ostopäivä, myyjän tiedot ja minun tietoni ja siihen vaikka sekä myyjän, että minun allekirjoitukseni?

Onko sellainen pätevä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisikö esim. vouti sen sinulta? Jos vakuutuksien takia teette noin, niin voi kai vakuutuksia maksaa joku muukin kuin hän kuka auton omistaa.

Vaikuttaisi tuo ehdottamasi pätevältä kuitilta, mutta eikö silloin olisi sama merkitä sinut omistajaksi? - En kyllä ole lakimies.

Vierailija
2/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kuitenkaan ole faktatietoa. Kannattaa kysellä jostain.. En kyllä tiedä mistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen nimiin sitten?

Vierailija
4/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet auton maksanut? Ei sillä ole merkitystä kuka auton maksaa, vaan kuka sen omistaa. Et sä sitä omaksesi koskaan tuolla kuitilla saa jos vaikka riitaa tulee.

Vierailija
5/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin siis itselleni ensimmäisen autoni ja miehellä ei ole autoa. Miehellä on kuitenkin täydet bonukset, jotka laitetaan tuohon autoon. Ongelma on siinä, että asumme eri osoitteissa, eli hän ei voi siirtää bonuksia nimiini, koska en ole hänen puolisonsa.

Ja juuri sen takia haluan maksusta kuitin, ettei mies voi väittää auton olevan hänen vaan minulla on faktaa näyttää, että olen maksanut sen ja että se on minun.

Vierailija
6/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai maksusta täytyy tehdä kuitti, ihan jo itsesikin takia, että voit todistaa maksaneesi auton jos tulee jälkijuttuja myyjältä

käsittääkseni käsin tehty kuitti on pätevä, siihen vain summa, päivämäärä, tuotetiedot ja maksun saajan sekä maksajan allekirjoitukset ja se kahtena kappaleena (myyjälle oma kappale ja sulle oma kappale kuitista)

Vierailija
7/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on miehen nimissä.

Vertaa lahja, sulle jää kuitti, että olet maksanut, mutta kyllä se lahja ihan sille saajalleen kuuluu.

Vierailija
8/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä on merkitystä. Riitatilanteessa tavara on sen joka sen on maksanut, vaikka se olisi toisen nimissä. Mutta kaikki kuitit pitää olla tallessa. Ihan omien vanhempieni kohdalta on kokemusta.

Kun he erosivat ja tuli riitaa ties mistä, niin äitini oli säästänyt KAIKKI kuitit koko heidän yhteiselonsa ajalta ja oikeudessa äitini sai kaiken, mistä oli kuitti näyttää vaikka ne olivat isäni nimissä.

Vierailija
9/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä voi olla omistaja ja mies vaan hallitsija/käyttäjä joka maksaa auton kulut kuten vakuutuksen?

Vierailija
10/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi lisaksi hyva tehda valkakirja auton hinnasta jonka laitat miehen allekirjoittamaan. Jos siis haluat suojata omaisuuttasi

Vierailija
11/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riita tapauksessa auto on miehesi jos hänet on merkitty omistajaksi. eli periaatteessa sinä lahjoitat miehellesi auton, jota sinä käytät

kai sinut merkitään auton haltijaksi eli käyttäjäksi?

Vierailija
12/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käyttäjäksi merkitään mies?? Silloin vakuutuksen maksajakin on käyttäjä eli mies ja hänen bonuksensa. Rekisteriotteessa on omistajan nimenä sinun nimesi.

Ei pitäisi olla ongelmaa.

Vierailija
13/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ehdottanut etta saa auton omalle nimelle....

Vierailija
14/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tee niin, että auton omistajaksi tulee sinä, koska sen auton maksatkin. Auton haltijaksi tulee miehesi, koska haltija maksaa aina auton vakuutukset. Autoa ei voi myydä ilman omistajan allekirjoitusta, joten sekin hyvä puoli tässä jutussa on. Sitten siihen päälle vielä tuo kuitti, niin olet varmistanut asian hienosti. Autosi siis on omissa nimissäsi, vaikka miehesi on bonusten takia laitettu haltijaksi.

Vierailija
15/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostat auton autoliikkeestä, siellä tehdään kunnon paperit. Niihin voidaan laittaa omistajaksi sinut, mutta käyttäjäksi/haltijaksi miehesi. Sillon käyttäjä/haltija maksaa vakuutukset, joten saatte ne bonukset käyttöön. Mutta auto on sillon paperilla sinun, käyttäjä vain miehesi, eli hällä ei ole oikeutta siihen riitatilanteessa.

Vierailija
16/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat auton omistajaksi itsesi ja auton haltijaksi miehen.

Vierailija
17/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatia autoa omaksesi minkaan valtakunnan osituksessa koska miehesi on tullut sen omistajaksi eri osoitteessa asuessaan.

Vierailija
18/19 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suostuu tilanteeseen jossa sinä olet paperilla auton omistaja (rekisteriotteessa ja luovareissa) ja hän haltija/käyttäjä niin asiat menee sun kannalta just niinkuin halusit. Tälläisen muutoksen voi tehdä jälkikäteenkin. Meillä minä omistan auton, auto on minun nimissäni rekisteriotteella ja vain minä voin myydä sen. Käyttäjäksi on merkitty eri henkilö ja hän huolehtii auton vakuuttamisesta sekä kuluista. Ei ongelmia.

Vierailija
19/19 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan on niin, että saan auton omin nimiini, eli olen sen omistaja ja mies käyttäjä, joka maksaa vakuutukset, niin sittenhän se on ihan ok. Itse en näistä asioista tiedä ja miehelläkin on auto ollut viimeksi 13 vuotta sitten. Koko tämän ajan bonukset olleet miehen exän autossa. Täytyy yrittää tarkastaa vielä asia jostain virallisemmalta taholta, mutta kiitos kaikille! Itselle ei moinen tullut mieleenkään.

Me siis oletimme, että miehen on oltava omistaja, että vakuutukset siirtyy ja minut olisi toki merkitty haltijaksi/käyttäjäksi.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän