Erityislasten vanhemmat
Miten jaksatte? Kuka teillä vie lasta terapiaan vai oletko kasvatatko lasta yksin?
Minkäaikäinen lapsi sinulla on ja onko ollut hyötyä terapiasta? Mistä syystä lapsenne tarvitsee terapiaa?
Meillä poika on 6-vuotias ja aloitamme intensiiviset psykologikäynnit hänen isänsä väkivaltaisuuden vuoksi. Tuntuu välillä, että olen kovin neuvoton tässä tilanteessa.
Kommentit (6)
sillä koen, että olen jotenkin lapseni tilanteeseeni osasyyllinen, kun en voinut suojella häntä ikäviltä asioilta. Tuntuu, että lapsen kärsimys on saanut nimen ja tuntuu kovin raskaalta tietää, että omalla lapsella on paljon murheita sydämellään, eikä osaa itse auttaa...
T.ap
älkää hyvät ihmiset roikkuko huonoissa suhteissa. Lapset kärsivät perheen henkisestä- ja fyysisestä väkivallasta eniten. Peruuttamattomasti.
Jos isä tai äiti ei rakasta itseään riittävästi lähteäkseen pois huonosta ja turvattomasta suhteesta, rakastaisi edes lastaan...
Suurin valhe on, mitä ihmisten suusta kuulee, että "onneksi lapset on vielä niin pieniä, ettei ne ymmärrä". Lapsiin jää aina jäljet.
Sinun pitää olla nyt lapsesi tukena ja kuunnella häntä jos hän haluaa puhua jostain traumaattisesta kokemuksestaan. Nyt olet olkapää ja ymmärtäjä!
Luulen että tarvitsisit itsekin jotain keskusteluapua, että osaisit olla tukena.
ota yhteys lastensuojeluun jos tuntuu ettet jaksa. voit saada esim.perhetyöntekijän auttamaan.
Voimia.
jo silloin kun lapsi oli vuoden.
Mies ei vain halunnut jättää meitä rauhaan
ja oli sairaan mustasukkainen minusta ja vaani
milloin oven takana ja milloin soitti taas anteeksipuheluitaan. Voisin jopa uskaltaa sanoa, että kyseessä on ihka oikea narsisti, julma, sinnikäs, väkivaltainen kun ei saa mitä haluaa.
Tunnetko väsymystä arkeen vai terapiako tuntuu raskaalta? Meillä vasta lähete terapiaan, kunta pihtasi maksusitoumusta ja nyt varmaan muutetaan, joten terapia siirtyy hamaan tulevaisuuteen.