Mitä naapurille kiitokseksi?
Selkäongelmien vuoksi en voi tänä vuonna tehdä enää lumitöitä. Lumityöt ovat tähän asti olleet lapsen vastuulla, mutta tilanteeni kuultuaan naapurin pappa on kolannut meidänkin pihan omatoimisesti (en ole pyytänyt). Asumme rivitalossa, joten kovin suuresta alueesta ei ole kysymys, mutta naapurin ele on lämmittänyt mieltäni kovasti! Lähimmäisiään auttavia ihmisiä on vielä oikeasti olemassa! Haluaisin kiittää pappaa jotenkin, on hänellä muorikin eli jotakin kivaa kahdelle 65+vuotiaalle?
Viimekesänä kyseinen pappa leikkasi pensasaitamme, kun hänellä on tarkoitukseen sopiva sahaleikkuri ja kiitokseksi vein lohileipiä joista tykkäsivät kovin. Mitä nyt keksisi?
Kommentit (10)
itse vaikka kivan lahjakorin, jossa keksejä, säilykkeitä, pähkinää, suklaata, ehkä jotain hedelmiä, juustoa, viiniä, pullaa/piirakkaa ... Mitä nyt itse haluaa laittaa. Tai kukkakimppu ja vaikka lahjakortti esim. 20e ruokakauppaan tai jollain summalla ravintolaan :). Oman budjetin ja mieltymyksen mukaan :).
vaikka tulppaanikimppu ja jotain herkkuja.
niin pahana etten voi leipoa edes. Kuivakakun tekeminen onnistuu kyllä kun teen taikinan yleiskoneessa nopsaan. Oisko tyhmää ostaa konjakkipullo? Tiedän, että pappa ottaa iltaisin lääkkeeksi, muori ei juo ollenkaan. Ehkä hänelle sitten jokin kukka? Olisiko jokin multakukka parempi kuin leikkokukkakimppu?
ap
Meillä on samantyyppinen tilanne, naapurin mies on käynyt tekemässä meidän lumityöt koko talven kun hänellä on traktori. Kysyin mistä tykkäisivät, niin sanoi että jos osaat, niin
voisitko tehdä heille kaalikääryleitä :)
Olen sitten tehnyt ja vienyt pitsaa heille kun teen omalle porukalle, kun siitäkin tykkäävät.
Välillä sitten lykätään naapurille sikspäkki tai viinipullo kainaloon, nekin kelpaa.
Rahaa ei huoli.
Meillä on samantyyppinen tilanne, naapurin mies on käynyt tekemässä meidän lumityöt koko talven kun hänellä on traktori. Kysyin mistä tykkäisivät, niin sanoi että jos osaat, niin voisitko tehdä heille kaalikääryleitä :) Olen sitten tehnyt ja vienyt pitsaa heille kun teen omalle porukalle, kun siitäkin tykkäävät. Välillä sitten lykätään naapurille sikspäkki tai viinipullo kainaloon, nekin kelpaa. Rahaa ei huoli.
ne halua mitään, tiedän sen jo. Jos kysyisin, niin kiusaantuisuvat vain. Kysyin viimekesänä ja olivat todella sitä mieltä, että älä nyt, mitä sitä... Joten yllätyskiitos on nyt parempi. Ovat niin vaatimattomia.
ap
Monissa kaupoissa saa lihariskistä paikallisten valmistajien kaalikääryleitä ja ne on herkullisia!!
vie vaan se konjakkipullo. Ja muorille kukkasia.
Ei konjakkipulloa, ei herkkukoria. Vosin tulla kolaamaan teidän pihat, jos te noin hyvin muistatte.
Ihan jotain pientä ja halpaa.
Kaikesta ei tarvi antaa korvausta. On tärkeää, että ihmiset auttaisivat toisiaan ihan ilmaiseksi.
Mielestäni jokin itse tehty on hyvä kiitos.
kyse ole yksistä pihatöistä, vaan lunta voi tulla useana päivänä ja paljon.
ilman muuta joku leipomus. kuvakakkukin ihan hyvä. ei leffalippuja tai mitään joka vaatii heiltä "vaivaa". kyllä parin kympin konjakkipullokin on hyvä kiitoslahja. tai se kakku ja kahvipaketti
nuo leipomasi lohileivät kuulostaa hyvältä eli mitäpä jos tälläkin kertaa yllättäisit itsetehdyllä herkulla.
Tai entäpä elokuvaliput kahdelle?