Raiskaus
Minut raiskattiin ollessani 16 vuotias, juotettiin humalaan ja raiskattiin. heräsin aamulla alasti ja muistamatta yhtään mitään koko tapahtuneesta.. siitä on pian yli 6 vuotta.. nyt asiat ovat alkaneet nousta pintaan ja tärisen kirjoittaessani tätäkin.. Mitä mieltä asiasta? Olen koko tämän ajan "vähätellyt" tapahtunutta ja syyttänyt itseäni.. Pyysin jopa minut raiskanneelta mieheltä anteeksi silloin.. Olin niin viaton.. puhdas.. :(
Kommentit (21)
Mitä sä pyysi siltä mieheltä anteeksi?
Mun mielestä ketään ei "juoteta humalaan". AIna voi kieltäytyä.
Tää on kyllä trolli.
tapahtumat usein tulevat pintaan myöhemmin, ihan tavallista, jos ne on itse laittanut tavallaan taka-alalle.
Jotenkin sinun tulisi käsitellä tämä tapahtunut, ottamalla esim yhteyttä raiskattujen tukiyhdisty´kseen tms.
Mitä sä pyysi siltä mieheltä anteeksi? Mun mielestä ketään ei "juoteta humalaan". AIna voi kieltäytyä. Tää on kyllä trolli.
toivon, että on trolli, mutta voi ihan hyvin olla totta.
Kiitos ihanasta viestistä.. olen ollut niin yksin tämän asian kanssa kaikki nää vuodet.. Nyt tuntuu että koko vyyhti vaan alkaa purkautuu käsiin.. itken ihan hysteerisesti ja soitin siskolleni joka on nyt tulossa tänne. Soitin myös neuvolapsykologille jonka luona olen käynyt.. kyseisestä asiasta en ole liiemmin puhunut, kuin jossain sivulauseessa.. nyt oli pakko vaan päästää kaikki pihalle.. tuntuu etten kestä enää tätä kipua ja häpeää.. olen niin onnellinen kun toisaalta vasta nyt ymmärrän mistä vuosien paha oloni on varmasti suureksi osaksi johtunut.. Tunnen henkilön silleen että tiedän nimeltä ja tunnistan kyllä jos jossain näkisin (hyi) hän elää porskuttaa eteenpäin ja käy töissä ja asuu vanhalla kotipaikka kunnallani. Tosi pienessä paikassa ilmeisesti avovaimonsa kanssa.. eikä kukaan tiedä.. kukaan ei iedä mitä hän teki minulle. Miten suurta tuskaa ja häpeä olen tuntenut nämä vuodet.. kärsin myös paniikkihäiriöstä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta. Ennen olin tosi sosiaalinen ja iloinen.. nyyään olen vain varjo entisestä..
ihmisiä täällä on. Nykyään onneksi tiedän että minulle tehtiin väärin. Mies juotti minut sillä tavalla humalaan että teki minulle 80 prosenttisesta viinasta drinkkejä, ja niitä juotuani sammuin sängylleni. En täällä sen tarkemmin kerro tapahtuneesta koska en halua että minut tunnistetaan..
voi kun oliskin vaan huono pila, mutta ikävä kyllä minä heräsin tämän painajaisen jälkeen ja tajusin kaiken olleen totta.
ap
Ihan kamalaa. Ei ole todellakaan ollut sinun syytäsi, sinä olet ollut lapsi! Mahtavaa, että saat viimein puhuttua asiasta. Olet kasvamassa aikuiseksi, ymmärrät mistä paha olosi on johtunut, viimein voit tehdä asialle jotain. Toivon sulle rutkasti voimia asian käsittelyyn! Halaus sinulle - nykyiselle sinulle, ja sille pienelle, 16-vuotiaalle sinulle... ?
trolliksi haukkujat.
AP- itsekin varmasti käsität, että vika ei todellakaan ollut sinussa, vaikka asia tuntuu hävettävältä. Vaikka olisit ollut kuinka juovuksissa ja sammunut tahansa, niin se ei anna kenellekään lupaa raiskata sinua. Koita selvittää itsellesi, että mitään syytä häpeään ei SINULLA ole, vaan tuolla raiskaajallasi.
Internet saattaa olla vähän huono paikka lähteä asiaa selvittelemään (juuri tuollaisten trolli-viestien takia), mutta hieno homma että olet jo lähtenyt purkamaan juttua.
Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, olen ihan varma siitä! Ammattilaiset auttajat ovat JUURI tällaisia tilanteita varten.
t: nro 2
Olen niin pahoillani puolestasi.
Tarvitset nyt ehdottomasti ammattiauttajan apua. Raiskattujen kriisikeskus? Terveyskeskuksen psykologi?
Älä jää nyt yksin, vaan hae apua.
Toivon sinulle paljon voimia ja jaksamista.
Ihan kamalaa. Ei ole todellakaan ollut sinun syytäsi, sinä olet ollut lapsi! Mahtavaa, että saat viimein puhuttua asiasta. Olet kasvamassa aikuiseksi, ymmärrät mistä paha olosi on johtunut, viimein voit tehdä asialle jotain. Toivon sulle rutkasti voimia asian käsittelyyn! Halaus sinulle - nykyiselle sinulle, ja sille pienelle, 16-vuotiaalle sinulle... ?
Soitin nyt kriisikeskus mobileen ja olen sinne menossa yhden maissa.. siskoni ja mieheni on tulossa tähän ja ovat sitten vauvan kanssa sen aikaa... Tuntuupa hyvältä kun vihdoinkin voin puhua asiasta ja saan ymmärrystä.. Aina löytyy kuitenkin ilkeä mielisiäkin, mut kiitti teille kannustavien viestien kirjoittajille.
oletkin erittäin toimelias, hyvä.
oletkin erittäin toimelias, hyvä.
Joo kun tämä akka pääsee vauhtiin ni se on menoa sit. :) Olen niin onnellinen toisaalta kun tämä asia viimein nousi näin pintaan.. olen vuosia sitä kipuillutkin aj yrittänyt vaan siirtää asiaa taemmas.. yhtäkkiä tuossa touhutessani vaan aloin miettimään asiaa ja tärisemään ja tkemään hirveästi. Nyt alkaa toivon mukaan toipuminen ja voin vihdoin päästää irti..
Toivottavasti saat asian purettua.
eikö kellään tule mieleen että kännissä moni tekee asioita joita katuu / ei muista? Eli tytön sana poikaa vastaan.
Vähän sama kuin HIV:n tartuttaminen.
Samoin myös hänen hyväksikäyttönsä. Sinun pitää hakeutua terapiaan ja ilmoittaa asia poliisille. Vaikka et saisikaan asiaa oikeuteen asti, niin poliisi tietää ainakin.
Sinun pitää käydä asia läpi ammattiauttajan kanssa, että pystyt vapautumaan siitä. Sinulla on varmasti tuskallista, ja toivon että selviät kokemuksestasi.
Voimia sinulle, ja halaus!
Ap kirjoittaa, että "sammuin sängylleni" - siis oliko hän pyytänyt miehen omaan kotiinsa?
Ja niitä drinkkejä voi juoda tai olla juomatta, oli miten vahvoja hyvänsä. Jokainen päättää ihan itse juomisistaan.
Olin 13, kun 3 vuotta vanhempi "poikaystäväni" halusi seksiä. En olisi halunnut. Olimme humalassa ja hän teki sen osittain sitten väkisin. Muka seurustelimme kuitenkin kuukausia ja seksiä oli joka viikonloppu vaikka se kävi kipeää ja hankin e-pilleritkin, jotka äitini löysi. Sain tukkapöllyä, läimäyksen ja siitä eteenpäin olin huora. Syy oli minussa, joka "jakaa", ei siinä pojassa. Semmosta se vaan on tämä elämä.
eikö kellään tule mieleen että kännissä moni tekee asioita joita katuu / ei muista? Eli tytön sana poikaa vastaan.
Vähän sama kuin HIV:n tartuttaminen.
Kun kaverini isä (40 vee) raiskasi minut.
Tapaukseen ei kyllä kuulunut alkoholi sitten mitenkään paitsi kaverin isä oli kyllä tainnut jotain ottaa.
En kehdsnnut kertoa kenellekkään ja elämäni meni päin persettä tuon jälkeen.
Vasta kun sain suuni avattua kykenin elämään normaalimmin. Koskaan tuo ei unohdu ja kärsin siitä edelleen jossain määrin.
Vain oma mieheni tietää tuosta.
Asia tuli puheeksi seksiin liittyvien ongelmien suhteen. Tärisin ja itkin siitä kertoessani, mutta kyllä kannatti.
minä olin 14v, kun saman olen kokenut...
no jos päättää juoda drinkin, niin päättää juoda drinkin, ei suinkaan pyydä tai oleta tulevansa raiskatuksi. Jos humalassa olevan naisen raiskaus ei eräiden mielestä ole rikos, koska nainen on humalassa, niin hakekaa ihmeessä töihin Itä- Suomen hovioikeuteen, pääsette varmasti. Ja muistakaa kertoa pojillenne, että jos haluatte pesää, eikä tyttö suostu, niin teette sille vaan limuviinaa, jos se sammuu niin se on vapaata riistaa.
Varsinkin kun voit vain arvailla mitä tuolloin on tapahtunut kun et kerran muista mitään.
Tunnetko tai tiedätkö raiskaajasi? Onko asiaa vielä mahdollista viedä eteenpäin poliisille? Helpottaisiko oloasi, jos tietäisit tekijän joutuvan vastuuseen teostaan?
Kuitenkin ihan ensin suosittelen sinulle terapiaa tai ryhmää, jossa raiskaustasi voisi käsitellä kaikista parhaiten. Arvelen, ettet ole asiasta liiemmin aikaisemmin puhunut kenellekään? Hyvä että sait tänne kirjoitettua, siitä se lähtee purkaantumaan.
Voimia!
t: 16-vuotiaana raiskausyrityksen kohteeksi joutunut