Voiko cerazette poistaa menkat kokonaan?
Minulla on nyt ollut reilun puol vuotta käytössä cerazette minipillerit ja kun ne aloitin niin minulle sanottiin, että kuukautiset tuskin kokonaan loppuvat, mutta runsaan vuodon sijaan vuotoa olisi vähän ja että kipujenkin pitäis vähentyä.
No, tämän puolen vuoden aikana ei ole ollut yhtään mitään vuotoja eikä myöskään menkkakipuja ja olen hieman ihmeissäni. Ei sillä, että menkkoja ja menkkakipuja kaipaisin, mietin vaan onko tämä ihan normaalia?
Kommentit (32)
Aloitin Cerazetit keväällä 2004 lähinnä runsaan vuodon ja kipujen takia... tähän asti ei ensimmäisikään kuukautisia pillereiden aloittamisen jälkeen. Nyt tuli ensimmäinen "jotain sinne päin"... mutta voihan se olla jotain muutakin kuin menkat. Mutta muuten suosittelen; menkat ja kivut hävisivät!
Mulla ei ole ollut menkkoja 1,5v. Ensin raivostuttavaa tiputtelua jatkui useamman viikon, mutta se kannattaa sinnitellä läpi. Sen jälkeen ei menkkoja! Ihanat pillerit!
ainakaan 3,5 vuoteen, eikä ole kyllä yhtään ikäväkään ;)
Olen syönyt minipillereitä vuodesta 2010 synnytyksen jälkeen.kertaakaan ei ole ollut menkkoja eikä tiputtelua.olen ollut tyytyväinen.mutta tänään heräsin ja menin vessaan niin verta tuli paperiin..voiko vuoto alkaa vielä näin monen vuoden jälkeen? Ja siis edelleen syön pilereitä ja säännöllisesti ottottanut.Apua vai mikä minua vaivaa..
Hei ! Mulla alkoi tänään menkat ja aloitin siis tänään syömään cerazettea. Olisko mitenkä todennäköstä että tää verenvuoto loppuis parissa päivässä? ?vai miten teillä on käyny. Terveisin ylihuomenna treffeille menevä
[quote author="Vierailija" time="12.04.2011 klo 16:13"]Cerazette lopetti minun alunperin erittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset onnekseni ihan kokonaan. Hemoglobiini oli vain n. 100 siihen aikaan, nyt n. 135.
Aloitin Cerazettet 05/2006 ja viimeiset kuukautiset on ollut 06/2006. Sen jälkeen ei koskaan mitään, ei edes tiputtelua. Tämä 5 vuoden kuiva kausi on kuin taivas! Kunpa olisin tiennyt näistä jo aiemmin. Olen suositellut näitä jo monelle kohtalotoverilleni.
Harrastan uintia monta kertaa viikossa ja ennen näitä pillereitä en koskaan voinut tietää varmuudella, koska altaaseen voisi pulahtaa. Samoin mustat housut oli ainoat, joita pystyi pitämään, oli kesä tai talvi, koska niistä ei näkynyt mahdollinen läpi-/ylivuoto. Nykyään voi käyttää ihan normaalisti valkosia vaatteita kesällä. :)
[/quote]
Sisko sai juuri veritulpan noista. Että sellainen taivas se on toisille, suosittele vaan ihmeessä kaikille...
on normaalia. mulla ei menkkoja ole ollut 2 vuoteen.
vuodot vähenivät rutkasti. Myös kierto piteni, tai pitäisi kenties sanoa että vuoto tulee harvemmin, ehkä n. 2kk välein. Epäsäännöllistä se kuitenkin on ja välillä olen hermot riekaleina kun pelkään raskautta.
Miten te, joilla ei menkkoja ole ollenkaan, säilytätte järkenne? Sinänsä kiva asia, mutta itse huomaan hermoilevani aina kun on pitempi tauko vuotojen välissä, ja teen muutaman kerran vuodessa raskaustestin.
olen pähkäilyt että jos en verta vuoda ollenkaan, niin tuskin ovuloinkaan, aika epätodennäköistä tulla raskaaksi.
Jos oksettaa, teen raskaustestin.
lopettamisen jälkeen söin 10 kk erilaisia hormoneja saadakseni kierron ja ovulaation palautumaan.
ja molemmilla kerroilla menkat loppuivat kuin seinään. Jätin ne pois joulu aatonaattona ja viime pe alkoi ekat menkat.
gynekologilta tarkistin niin siitä ei naiselle mitään haittaa ettei kuukautisia ole!!Ystävällämi minipillerit eikä myöskään kuukautisia
Söin vuoden verran ja kertaakaan ei ollut vuotoja. Kun lopetin niiden käytön, ensimmäiset menkat tulivat kahden kk:n päästä.
Sain pillerit jälkitarkastuksen yhteydessä(synnytyksestä silloin 3kk) ja kuukautiset alkoivat vauvan ollessa 7kk. Siis yhdet ainoat, jos niitä voi edes kuukautisiksi sanoa, vähän tiputtelua vain. Muuten en kyllä voi kyseisiä pillereitä kehua, toinen lapsi on nimittäin tämä kuuluisa pillerilapsi! Ja yhtään ainoata pilleriä ei unohdettu, ne otettiin samana vuorokaudenaikana ym.
aloitin cerazettet noin puolitoista kuukautta synnytyksen jälkeen ja söin vajaa puolitoita vuotta,ei tullut ollenkaan menkkoja.kun lopetin ne tulin toisesta kierrosta raskaaksi.
Löysin tän keskustelun ja haluisin kysyy et onko kellään kokemuksia siitä et kuukautis kivut pillereiden aikaan on mut menkkoja itsessään ei?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 08:58"]Löysin tän keskustelun ja haluisin kysyy et onko kellään kokemuksia siitä et kuukautis kivut pillereiden aikaan on mut menkkoja itsessään ei?
[/quote]
Cerazette ollut käytössä 01/2008 tähän päivään asti, eikä ole mitään kuukautistyylimäisiä kipuja esiintynyt . Vuonna 2010 oli pari niukkaa vuotopäivää ja tuolloin esiintyi kipua. Tuo on ainut vuoto koko käytön aikana. Aiemmin kärsin todella runsaista ja erittäin kivuliaista kuukautisista, joten tältä osin elämäni on helpottunut todella todella paljon!
Sama täällä.. siis menkkoja ei ollut yli vuoteen ja aika ajoittain on ollut pakko tehdä raskaustestejä, koska ei muuten mitään hajua onko vahinko päässyt tapahtumaan. Nyt olin aivan varma, että olin pamahtanut paksuksi, mutta kuinka ollakaan mielialaoireilu, turvotus jne jne oli oireita alkavista menkoista (tai haaleaa pientä tiputusta tama on, mutta jotain menkkojen tapaista kuitenkin).. en ollut muistanutkaan kuinka perseestä menkat (kivut psykopaattisuus jne.) ovat ja nyt olin tuudittautunut siihen tunteeseen, ettei menkkoja enää tulekaan pillereiden aikana... no toivottavasti seuraava tauko on taas pitkä. Pitääkin pitää paremmin huolta, että otan samaan aikaan sen typerän pillerin. :P :)
Cerazette lopetti minun alunperin erittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset onnekseni ihan kokonaan. Hemoglobiini oli vain n. 100 siihen aikaan, nyt n. 135.
Aloitin Cerazettet 05/2006 ja viimeiset kuukautiset on ollut 06/2006. Sen jälkeen ei koskaan mitään, ei edes tiputtelua. Tämä 5 vuoden kuiva kausi on kuin taivas! Kunpa olisin tiennyt näistä jo aiemmin. Olen suositellut näitä jo monelle kohtalotoverilleni.
Harrastan uintia monta kertaa viikossa ja ennen näitä pillereitä en koskaan voinut tietää varmuudella, koska altaaseen voisi pulahtaa. Samoin mustat housut oli ainoat, joita pystyi pitämään, oli kesä tai talvi, koska niistä ei näkynyt mahdollinen läpi-/ylivuoto. Nykyään voi käyttää ihan normaalisti valkosia vaatteita kesällä. :)