Halusin vain YHDEN lapsen, saankin KOLME!
Siis nyt suoraan sanottuna vituttaa ja lujaa. Tänään oli ultra ja mitä siellä selvisikään...tarkoin harkitun esikoiseni sijasta saankin koko lastentarhan kotiini kertaheitolla!! Mä en halua!! SIIS MÄ EN OIKEESTI HALUA!!! Miten hitossa mulle kävi näin... En tule ikinä selviään niitten kanssa, siis imetykset ja kaikki.... voi hyvä jumala.
Kommentit (40)
jos olisin saanut tänään tietää...nyt pitäisi mammalla istua miehen tai muun läheisen kanssa pöydän ääressä tai sohvan nurkassa miettimässä että mitäs nyt.
PROVOOOO
Tai sit tosi ankea elämä...
miks mun pitäis istua jonkun läheisen kanssa alas ja miettiä että mitäs nyt..? mitäs nyt?? no mitäs nyt, ihan normaalisti kai seurataan raskautta yms..? ooksää ihan dille. vai meinasitko,että aborttia pitäs harkita?
Itsellä kaksoset ekana lapsena,ja en myös odottanut kahta kerralla joten olihan se shokki ja en tiennyt itkeäkkö vai nauraa,meni vähän aikaa sulattaessa,mutta on siinä aikaa sopeutua ajatukseen ja ihmiset on tehty luontaisesti selviämään lapsistaan.Toivotaan että kaikki selviää loppuun asti hengissä.
Kyllä te pärjäätte,pärjäsinhän minäkin..
tulossa on monta ensi hymyä ja naurua,mikäs sen ihampaa...Onnea odotukseen.
eli heillä oli jo 2 lasta. Mies aina puhui että haaveili neljästä. Joten vaimo sanoi että saat saada 2 toisen naisen kanssa.
Kuitenkin tuli ylläsraskaus ja ne olikin kaksoset.
Ikää 30v. ja näin kävi. Älä ap. valita!!! Olet saanut lahjoista suurimmat!
mutta kerronpa kuitenkin, miten miehen työkaverille kävi. Eli niillä oli jo ennestään kaks lasta (alakouluikäisiä) ja toiveissa oli vielä yksi lapsi. Uusi, vastavalmistunut talo, jossa yksi ylimääräinen makuuhuone odottamassa kolmatta lasta. Vasta hankittu uudehko farmariauto, johon juuri saisi kivasti vielä yhden lapsen mahtumaan.
No, kuinka ollakaan ekassa ultrassa selvisi, että vaimo odottaakin kaksosia. Ja seuraavassa ultrassa löytyi vielä yksi lisää eli kolmoset. Seuraavaan ultraan pelotti kuulemma mennä, jos taas löytyy uusi sikiö. No ei onneksi löytynyt, mutta kolmoset siis tuli. Nyt ovat jo päässeet sairaalasta kotiin ja kaikki voivat hyvin (mutta ainakin vanhemmat erittäin väsyneesti ;)).
Kaikki tukiverkostot nyt käyttöön ja apua ihan sieltä, mistä sitä vain voi saada! Onnea!
noin isoa juttua jos olisin ihan äskettäin saanut tietää!
jos olisin saanut tänään tietää...nyt pitäisi mammalla istua miehen tai muun läheisen kanssa pöydän ääressä tai sohvan nurkassa miettimässä että mitäs nyt.
PROVOOOO
Tai sit tosi ankea elämä...miks mun pitäis istua jonkun läheisen kanssa alas ja miettiä että mitäs nyt..? mitäs nyt?? no mitäs nyt, ihan normaalisti kai seurataan raskautta yms..? ooksää ihan dille. vai meinasitko,että aborttia pitäs harkita?
mitenhän mä ton äskesen tollain sähläsin..
Toivottavasti kaikki menee hyvin! Kuten jotkut ovat sanoneet, ja varsinkin jos raskaus on vielä ihan alussa, mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma!
olis aivan ihanaa! suvussa ei ole..joten meille ei varmaan tule...lapsia jo 5 ja haaveissa ainaki yksi vielä...
mä olisin ainakin ihan paniikissa ollu jos olisin saanu tietää et on kolme vaavia mahassa.. Mutta kait se siitä kun ajatukseen tottuu. Vaaditte vaan kotiapua ekoiks kuukausiks kunnalta. Mun mielestä sitä saa kyllä automaattisesti monikkoperheet.
näkyi yksi, seuraavassa sitten kaksi. Kyllä itkin ja olin shokissa. Mutta kaikki meni hyvin, keskosuudesta huolimatta (tämä kommentti siksi, että kolmoset tulevat aikaisemmin tietysti kuin jos siellä olisi vain yksi, mutta tässä maassa osataan hoitaa asioita, ja pieniä ihmisiä)
Hyvin menee vieläkin vaikka kaksi uhmaikäistä kiristää pinnaa ajoittain..
Pari vinkkiä:
älä yritä selvitä kaikesta yksin, kaikki apu käyttöön!
Järjestäkää hotelliöitä, eli heti kun mahdollista, menette muualle nukkumaan. Jos saat nukuttua edes silloin tällöin, niin kaikki muutkin asiat kyllä järjestyy.
jalalla keinutettavia sittereita kolme kappaletta (baby björnit) joissa ihan pienet pysyy helpommin tyytyväisenä ja isompina pystyt laittamaan kaikille kolmelle maitopullon käteen tuettuna.
älä vaadi itseltäsi (tai muilta) ekaan vuoteen mitään muuta kuin selviämistä ;) nauti siis siitä kotona löllimisestä, jossa sulla on koko ajan joku sylissä, aivan varmasti kaikki kotityöt tekemättä ja itkuakin varmaan riittää. Tämä kaikki edellä mainittu on täysin nornmaalia ja monikkoperheissä itsestään selvää.
Älä myöskään odota, että lähipiirissäsi olevat lapsiperheet voisivat ymmrätää monikkoarkea lainkaan. Tulet
varmasti saamaan hyvää tarkoittavia vinkkejä ja joskus jopa kateudensekaisia arvosteluita, mutta älä niillä päätäsi vaivaa. Kaiken avun siis otat käyttöön etkä odota supersuorituksia. Pidä kuitenkin rinta rottingilla koska kolmosmammana tulet olemaan jotain tosi siistiä, mystistä ja ihailtavaa ;)
mä olisin ainakin ihan paniikissa ollu jos olisin saanu tietää et on kolme vaavia mahassa.. Mutta kait se siitä kun ajatukseen tottuu. Vaaditte vaan kotiapua ekoiks kuukausiks kunnalta. Mun mielestä sitä saa kyllä automaattisesti monikkoperheet.
jossa on yhteensä 12 lasta, jossa on yhdet kolmoset. Sekin perhe selvisi, kolmospojat on jo täysi-ikäisiä.
Kyllä se vielä alkujärkytyksen jälkeen iloksi muuttuu. Ihana asiahan tuo on, vaikkakaan ei ehkä juuri nyt siltä tunnu.
joka ei liity tähän mitenkään: Etelä-Pohojammaalla eräs nainen sai ensin yhden pojan, seuraavasta raskaudesta kaksi ja kolmannesta kolme. Neljättä raskautta ei enää tullut :D
Jotain positiivista on että syntyvät pienempinä eli synnytys ei ole niin kauhea ja saatat saada myös sektion.Kolmoset sektioidaan Suomessa aina.
Ystäväni synnytti kolmosensa alateitse ja imetti heitä myös.
Hei!
kävin noin vuosi sitten kirkossa. Tilaisuudessa kerrottiin kuulutukset, syntyneet, kuolleet ym. Kuolleiden nimiä lueteltiin ja siinä sanottiin: tyttövauva Sukunimi 1 pv, poikavauva Sukunimi 1 pv, poikavauva Sukunimi 1 pv. Aivan kamalaa kuulla, että kolmoset olivat menehtyneet. Se on täytynyt olla raskasta aikaa vanhemmille. Toivottavasti raskautesi menee hyvin. Lapset ovat lahjoja, itse ottaisin mielelläni uutisen kolmosista vastaan, sinun elämäntilanteesi on varmasti aivan erilainen. Onnea, haleja, jaksamisia...
Vaikkei ihan joka hetki siltä tunnukkaan, niin onnea silti, tällä kertaa meni sitten näin :D älä ota stressiä turhista, korviketta vaan ja kaikki mahdollinen apu käyttöön mikä irtoaa. Kun oikein vituttaa, koita katsoa tulevaisuuteen kun kolmoset on jo isoja. Aika kuluu yllättävän nopeasti. Ja positiivista ajattelua: jos lapsiluku teillä jää kolmeen, selvisit yhdellä raskaudella!
jos olisin saanut tänään tietää...nyt pitäisi mammalla istua miehen tai muun läheisen kanssa pöydän ääressä tai sohvan nurkassa miettimässä että mitäs nyt. PROVOOOO Tai sit tosi ankea elämä...
miks mun pitäis istua jonkun läheisen kanssa alas ja miettiä että mitäs nyt..? mitäs nyt?? no mitäs nyt, ihan normaalisti kai seurataan raskautta yms..? ooksää ihan dille. vai meinasitko,että aborttia pitäs harkita?
Tai sitten ap olet tosi nuori.
Yritä ymmärtää että elämää ei voi suunnitella.
Voi olla että lapsia ei koskaan saa. Voi olla että saa enemmän kuin suunnitteli. Voi olla ettei monikkoraskaudessa kaikki selviä. jos nyt oikeasti olet raskaana kolmosille, niin tulet vielä häpeämään tätä asennettasi, varsinkin jos jotain ikävää sattuu. Riskit on kuitenkin suuremmat kuin norm.raskaudessa.
Kannattaisi ottaa hieman aikuisempi asenne, ainakin kielenkäyttöösi. Ihminen joutuu kantamaan suurta vastuuta siitä lähtien kun alkaa tekemään lapsia/lasta. Se on pelottavaa miten moni ei sitä ymmärrä. Kiroilu ei siinä vaiheessa auta jos on itse jättänyt ehkäisyn pois.
mäkin olen alkanut väkisin nähdä asiassa positiivisiakin puolia.. =) Näin nyt tapahtui ja siihen on vaan sopeuduttava ja valmistauduttava, ei auta muu!
Kolme pientä porsasta, hihih.... =o)