Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Mies haluaa abortin!!

Vierailija
24.01.2011 |

Saimme mieheni kanssa tietää n. 2 viikkoa sitten, että olen raskaana. Olemme molemmat halunneet lasta jo pitkän aikaa. Ja nyt mies sanoo, että haluaa abortin! Mitä tehdä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi provota näin kuluneesta aiheesta ?

Vierailija
2/2 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on ehkä vain shokki: vanhemmaksi tuleminen merkitsee valtavaa vastuuta ja elinikäistä sitoutumista. Vaikka lapsi olisi miten toivottu, raskaustestin plussa voi kuitenkin olla valtava järkytys tulevalle isälle, myös äidille. Nythän asia ei enää ole epämääräinen toive, vaan ihan konkreettinen asia.

Itse reagoin aikanaan myös shokilla. Olisin halunnut perua koko asian, vaikka lasta oli jo kovasti toivottu. Minun shokkini oli tietysti shokki miehelleni ja ensimmäiset kuukaudet menikin aika myllerryksessä.

Ensijärkytyksen mentyä ohi odotus oli kuitenkin ihan tavallinen ja tavallisen onnellinen. Pikkuinen onkin jo reipas 2-vuotias. Jälkikäteen ajateltuna en osaa enää edes asettua silloisen minäni paniikkiin ja shokkiin.

Miehesi reaktio on ehkä tavallista rajumpi - kuten oli omani aikanaan, mutta ihan tavallinen reaktio se kuitenkin on. Edessä on valtaisa muutos, ja teillä molemmilla on nyt sellainen vastuu jonka suuruutta ei edes oikein pysty hahmottamaan. Kyllä sen pitäisikin vähän järkyttää... ;-)

Se 9 kk tarvitaan paitsi lapsen kasvulle, myös vanhempien henkiselle kasvulle ja valmistautumiselle :)

Tsemppiä! Saatte varmasti asiat puhumalla kuntoon - ja neuvolastakin saa keskusteluapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla