Moikka! Kysyisin,et paljonko synnyttäminen "maksaa"?
Kuulostaa vähän typerältä,mut siis takoitan,että kuinka paljon se sairaalassa olo ym mitä siihen synnyttämiseen nyt kuuluu, niin maksaa? Ku oon kuullu,et yli satasenki??? Haluttais mun poikakaverinkaa vauva,mut ollaan molemmat opiskelioita ja opintotuella joka ei ole kovin suuri,koska asutaan molemmat vanhemmilla ja niitten tulot vaikuttaa, niin eihän meillä nyt sellaseen oo varaa??!! Ei haluttais menettää luottotietojamme sen takia,että haluttiin lapsi,mutta ei ollut varaa maksaa noin kamalaa hintaa siitä... muita,joidenka mielestä aivan järjetöntä laskuttaa tuollaisesta asiasta!!?? Mihin tää yhteiskunta on mennyt, kyllä vaan vankiloihin sijoitetaan yms. Mutta ehkä joku sit voi vaik lainata sen verran ja maksetaan sit takas niistä tuista,mitä saadaan siitä vauvasta.. vai hei eiks ennen sen syntymääkin saa jo jotain? Että sori vaan yhteiskunta,mut ei aiota olla hankkimatta lapsia sen takia,vaik siita laskutatatteki!!!!
Kommentit (66)
Mielenterveystoimiston?? Ai pitääks nykyään tehä jokkut mielenterveystestit,ennen kun hankkii lapsen? No ehkä ihan hyvä,niin vältytään niiltä kaikilta pedofiilioilta yms huonoilta vanhemmilta.
plussan jälkeen johonkin odotuslehteen malliksi niin saat hillittömästi rahaa opintotukeen verrattuna, kun joku haluu kuvata sun mahaa. Ja sit kun vauva syntyy niin hankit sen vauvaöehden kanteen niin siitäkin saat rahaa, rikastut vaan.
Synnytystäkin varten voi yrittää sopia jonkun reality-tv:n janssa et maksaisivat sulle synnhytyksestä, et saisivat kuvata.
Ongelmat ratkaistu
plussan jälkeen johonkin odotuslehteen malliksi niin saat hillittömästi rahaa opintotukeen verrattuna, kun joku haluu kuvata sun mahaa. Ja sit kun vauva syntyy niin hankit sen vauvaöehden kanteen niin siitäkin saat rahaa, rikastut vaan.
Synnytystäkin varten voi yrittää sopia jonkun reality-tv:n janssa et maksaisivat sulle synnhytyksestä, et saisivat kuvata.
Ongelmat ratkaistu
en kai nyt sentään... mut minkä plussan?? nevö höööööd :)
odotus lehti valo kuvaus jobi kuulostaa kyl munki korvaa ihan iisi biisiltä et suosittelen ap. harmi ettei tullut omaan mieleen aikanaan. me lainattiin mein porukoilt rahaa.
Olihan tämäkin ihan hyvä provo.
Hyvä,et on muitaki ketkä on samaa mieltä! pitäis varmaan jonnekkin päättäjille kirjottaa asiasta yms,jotta asialle vois jotakin tehdä..älytöntä mun mielestä!
Mä uskon että tää on provo, mutta kuitenkin
2.50 on sairaalapäivämaksu ja menee tulo jä lähtöpäivästä myös. Eli riippuu siitä monta päivää siellä kuluu, mutta ensisynnyttäjä ei taida selvitä alle 3 päivän. Jos vauva ei kotiutuskunnossa niin suosittelisin varautumaan että on varaa maksaa 7 päivää.
Ja tosiaan ei tuo synnyttäminen maksa juuri mitään ,mutta jos aiot pelkillä tuilla (minimiäitiyspäiväraha + lapsilisä + miehen opintotuki) elättää koko perheen, niin ei teillä kyllä leveä leipä tule olemaan. Kannattaisi kyllä harkita hieman tarkemmin, kun teillä tuskin on vielä kiire kuitenkaan.
lasten kasvattaminen ja elättäminenki saattaa maksaa jopa sen satasenki... :D
saat satasella (tai mitä se sitten maksaakin) yöpymisen, vaatteet ja kaikki ruuat sekä tarvittaessa vauvan hoidon tuolla hinnalla? Eikä se sairaala itsestään lämpimänä ja siistinä pysy... lääkkeetkään ei ole ilmaisia.
Ja jos budjetti ylittyy jo tuon satasen kohdalla, niin mistä vauvalle vaatteet, vaipat, vaunut, hoitotaso, turvakaukalo jne jne jne... Parempi odottaa sen aikaa et edes toinen on töissä ja pystytte turvaamaan vauvan hoidon taloudellisestikin!
lasten kasvattaminen ja elättäminenki saattaa maksaa jopa sen satasenki... :D
mut ehkä meil sit on vähä enemmän rahaa ku saadaan niit tukia yms...ja tuskin porukat yms sukulaiset jättää meit pulaan kun meil on vauva :)
Tuo sairaalassoloaikahan maksaa sen normaalin sairaalavuorokauden verran/hlö.. Eli joku 34e/vuorokausi, synnytys itsessään ei maksa mitään.(+mahdolliset poliklinikkamaksut)
Ai että ihan meinasit et ei siitä vauvasta sen synnytyksen jälkeen mitään kuluja olis..? :D
Provohan tää varmasti on mut kerrottakoon nyt kuitenki muutama fakta.
Ne huimat tuet mitä luulet saavasi on sun kohdalla varmaankin minimiäitiyspäiväraha ja siitä-20prosenttia veroa, jos et käy töissä. Ja huima 100e/kk lapsilisää.. Eli noilla ei paljoa juhlita.
Ja tosiaan se lapsi tarvitsee yhtä sun toista vaatetta ja tavaraa seuraavat 18 vuotta, vakuutukset, lääkärit, ruoka, vaipat, apteekista lääkkeet ynnä muut tarpeelliset aika-ajoin, Lastenvaunut yms. Ei se sossukaan kaikkea maksa.
maksoi viimesen kanssa 303€ pelkät sairaalassa olot 5päivää,ja poika joutui olemaan teholla vajaa kaksi viikkoa. kelan sivuilta näkee kaikki avustukset mitä on mahdollista saada.
mut ehkä meil sit on vähä enemmän rahaa ku saadaan niit tukia yms...ja tuskin porukat yms sukulaiset jättää meit pulaan kun meil on vauva :)
Teette lapsen jotta saisitte enemmän tukia yhteiskunnalta ja sukulaisilta apuja.
että vauvaan menee sit rahaa vähän enemmän, tottakai, sehän on ihminen ja ihmisillä on tarpeet!!! ja kyl me nyt mielellämme niistä maksetaan ja saadaan varmasti rahaa ja pärjätään,mut mun pointti oli toi synnyttämisestä maksaminen,et iha järjetöntä!!!! oikeesti sellaset vähän ei-rikkaammat ni miten ne voi koskaan saada lapsia,kun se onki rahasta kii eikä hedelmöinnistä!! tai siitä siis öh en nyt muista sitä oikeeta sanaa,mut varmaan tajuutte :)
ap
vauvaa niitten tukien takia,vaan päinvastoin mietitään että saadaanhan sit tukia enemmän JOTTA voimme sitä vauvaa elättää. huhhuh
ap
sairaalassa olosta maksettiin 332,50€ ja lisäksi poliklinikkamaksuja raskausajalta noin 200€, mulla oli rd, joten joudun käymään äippäpolilla jatkuvasti. Eli terveen vauvan hinnaksi tuli reilu 500€. Tän päälle sitten välttämättömät varustehankinnat (vaatteita, vaunut, kaukalo, vaippoja, lääkkeitä yms) joihin on mennyt nyt ehkä tonni. Lapsilisää olen saanut tähän mennessä 100€.
Kannattaa ehkä pyöräyttää se muksu vasta sitten , kun sairaalamaksut eivät ole kynnyskysymys. Ehkäisy tulee halvemmaksi.
noh, jospa ne unohtais meijätki :D :D
ei vaan, aion kyllä asiasta siellä sairaalassa mainita sitten kun aika koittaa... tosin oon kyl miettiny sektioo eräistä syistä, mut kai sekin maksaa..
ap
sairaalassa olosta maksettiin 332,50€ ja lisäksi poliklinikkamaksuja raskausajalta noin 200€, mulla oli rd, joten joudun käymään äippäpolilla jatkuvasti. Eli terveen vauvan hinnaksi tuli reilu 500€. Tän päälle sitten välttämättömät varustehankinnat (vaatteita, vaunut, kaukalo, vaippoja, lääkkeitä yms) joihin on mennyt nyt ehkä tonni. Lapsilisää olen saanut tähän mennessä 100€.
Kannattaa ehkä pyöräyttää se muksu vasta sitten , kun sairaalamaksut eivät ole kynnyskysymys. Ehkäisy tulee halvemmaksi.
et molempien porukat ja sukulaiset on enemmä kun innoissaan ostelemassa sille vaavelille heti kaikkee,joten tuskin tarvii senkään takia ajatuksesta luopua...=)
sä ilmeisesti olit joku lottovoittaja kun lapses sait,kun tommosta sanot?? ilkeätä.
mut sun kandee mennä mielenterveystoimiston kautta.=)