Olenko ainoa,jonka mielestä on outoa, että täysi-ikäiset lapset tukevat taloudellisesti vanhempiaan?
Kommentit (24)
että vanhempien on laitettava oma elämänsä ja omat suunnitelmansa syrjään ja oltava aina valmiustilassa auttamaan mammaa lapsenhoidossa jne. Heillä ei kuitenkaan saa olla mamman systeemeistä mitään mielipiteitä (ainakaan he eivät saa lausua niitä ääneen). Tämä siksi, että mamma ei ole onnistunut luomaan sosiaalisia suhteita, jotka tarvittaessa toimisivat turvaverkkona.
epänormaalia, mutta se sen sijaan kuuluu asiaan, että vanhemmat kustantavat täysi-ikäiselle lapselleen kaikkea mahdollista riippumatta siitä, mikä on heidän oma taloustilanteesta. Paska vanhempi, joka ei anna rahaa ennakkoperintönä Palsta Mammalle.
kyllä ottaa päähän kun miehen isä on ihan hyvin ansaitseva juoppo eli ryyppää ja tupakoi rahansa menemään ja sitten on useamman kerran vuodessa pyytämässä vippiä...
Vanhempieni ja appivanhempieni sukupolvi suorittajaporrasta. Eläkkeet sen mukaan.
Tottakai autamme molempia vanhempia. Ei niinkään suoraan rahalla, mutta ostamalla isoja lahjoja - telkkua, imuria, hellaa, matkoja, hemmottelua...
Mutta kummankaan vanhemmat eivät kyllä ole mitenkään laiminlyöneet meitä silloin kun olimme lapsia.
Emmekä vaadi kumpiakaan vanhempia olemaan lapsenhoitajiamme ehdoitta ;-) Vaan itsehän nuo haluavat viettää aikaansa lastenlastensa kanssa, niin kysyntä ja tarjonta kohtaavat.
Itse olen 19 ja asuin viime vuonna vielä vanhempieni luona. Sain opiskelujeni lisäksi palkkaa 1200e/kk. ja palkasta annoin vanhemmilleni 100-150e per.kk oman rahatarpeeni mukaan.
Olen vanhin lapsi 8 hengen perheestä. muiden iät 2,4,5,6 ja 8v. Ja isäpuoleni hyvätuloinen ja äidintulot siitä mitä tukirahat tarjoaa. Mutta pointtini olikin siinä että ennen kuin sain työpaikan niin vanhempani maksoivat minulle hankinnat (harrastukset, osan autokoulusta, ja tahtomani vaatteet, yms.) olen huono hankkimaan uusia vaatteita.. he maksoivat osan autokoulusta vaikka tiesivät että hyvä kun elävät kunnon elintarvikkeilla loppu kk:den. Joten maksoin sen mitä asuin heillä sen ajan kun kävin töissä ihan vain hyvittääkseni sen ja tarjosin vapaa ehtoista lastenhoito apua että äitini saa levätä.
Niin miksi sen pitää olla niin outoa jos se vanhemmille ja lapselle käy. Mutta se on väärin jos vanhemmat pakkottavat maksamaan vaikka 50e kk ja lapsen opintotuki on vain 70-90e kk eikä työtä?!