Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin harrastaa enemmän liikuntaa, mutta ei ole aikaa.

Vierailija
23.01.2011 |

Miten te urheilevaiset työssäkäyvät lapselliset ehditte? 2x vkossa body pumpissa on jo saavutus mulle...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutus onnistu ilman liikuntaa. Ei ainakaan jos ei ole kymmenistä kiloista ylimääräistä kyse. Itse olen aikoinani (ennen lasta) laihduttanut 5 kiloa liikkumalla n. 10 päivänä kahdessa viikossa ja tarkalla ruokavaliolla. Eikä ollut helppoa. Aikaa meni reilusti toista vuotta. Enää (vielä) siihen ei ole mitään madollisuuksia :(

Vierailija
22/30 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain olisi ap:n tekosyy? Älä anna miehelle mahdollisuutta kieltäytyä, vaan lähde illalla tunniksi sauvakävelemään/ uimaan tms. Ei se kai sua tuoliin sido?

Muita ajatuksia: kävele kaikki mahdolliset matkat, jätä hissit ja rullaportaat väliin (äläkä nyt sano mitään lasten roudaamisesta, on niitä muitakin hetkiä päivässä kun voi kävellä portaat). Jos kuljet julkisilla, kävele seuraavalle pysäkille tai jää edellisellä pysäkillä pois. Kun kelit sallivat, pyöräile työmatka. Mahdollisuuksia on vaikka kuinka.

mun hömpätysten takia. Sailla on lapsiparkki, mutta aina täys : / Lapset haluaa olla illalla kotona, eikä jaksa päiväkotipäivän jälkeen taas uutta hoitopaikkaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää olla klo 7 töissä, itse olen töissä kaupassa joka aukeaa klo 10 jolloin alkaa aikaisin vuoro joten siihen väliin vois ehtiä kunhan ekaluokkalainen oppii lähtemään ajallaan kouluun.

Illalla menee n. 16-19.30 ennen kuin olen kotona. Ja toki haluan viettää lastenkin kanssa iltaa. Nuorempi nukkuu pk:ssa eikä nukahda ennen 23 kovin usein.

Järjestelykysymyshän tämä on, tiedän itsekin että tekosyitä kaikki : / Siksi aloitinkin keskustelun kun on silti niin vaikeaa muka.

Vierailija
24/30 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työmatka menee autolla pk:n ja koulun kautta aamulla, julkisilla ei pääse ja töihin on n.10km matkaa. Kesällä pyöräilen joskus, varsinkin jos ei tarvii viedä ketään hoitoon.

Töissä saa "juosta", portaita ei juuri ole kiivettävänä. Uinnista en vaan tykkää, sori. Kävely on tylsää, juoksu sois ollakin ok. ap

Vierailija
25/30 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, olen itse kahden pienen (4 & 2 v) äiti ja pohdin aikoinani samaa ongelmaa. Löysin asiaan ratkaisun, innoste.net nettiliikuntapankin. Käy ihmeessä tutustumassa sivuihin! Itse ainakin nautin ajasta kun lapset nukkuu tai katsoo telkkua ja voin itse tehdä nopeasti ja tehokkaasti treenini kotona :)

Vierailija
26/30 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siitä ei kannata tehdä ongelmaa. Kuten pari on jo sanonut, niin kuntoilu kotona ratkaisee asian. Osta kotiin kuntolaite: kuntopyörä, soutulaite, cross trainer... Näin saat kuntoiltua, vaikka lapset on sun vastuulla.

Mä tein noin viime keväänä ja hyvin ehdin kuntoilla 5 kertaa viikossa. Samalla katsoin telkasta mun lempisarjoja, ja tolla kuntoilumäärällä niitä ehtikin katsoa aika paljon! Välillä venyttelin ja katsoin samalla vielä jonkin puolituntisen sarjan. Tai rentouduin muuten vain kuntoilun päälle katsoen vielä vähän lisää. Eli tallensin viikon kaikki katsottavat ohejelmat, jotta mulla oli aina jotain katsottavaa varastossa kuntoilua varten.

Tuo sopi minulle hyvin, koska mullakaan miehen säännölliseen lapsenhoitoon ei voi luottaa ja koska mä tykkään katsoa telkkaria. Sit mulla kylläkin polvi alkoi reistaamaan ja homma lopahti siihen, että nyt odottelen polven tutkimista.

Vierailija
27/30 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 1v ja 2x3v. Mahdollisuudet liikuntaan olisivat aamulla ennen seitsemää tai illalla yhdeksän jälkeen. Pari kertaa viikossa onnistuu juuri ja juuri sellaiseen aikaan, jolloin jumppia järjestetään (ja monesti näistäkään toinen ei onnistu). Juoksemisesta tykkään, mutta aamulla en jaksa (jatkuvia yöherätyksiä, mä tarviin sen lisätunnin unta :)) ja illalla ysin jälkeen juokseminen tuntuu tosi orvolta.

Mikä tuo innoste on? Mitä sieltä oikeasti saa?

Vierailija
28/30 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuntolaitteen hankkiminen toki maksaa pari sataa, mutta se on sen arvoista, kun sen avulla voit liikkua vaikka joka päivä.

Ja tuo kotona kuntoilu käy paljon nopeammin kuin salilla käyminen, kun aikaa ei kulu matkoihin, lähtövalmisteluihin, tunnin alkamisen odotteluun, jne. Polkea voi vaikka alusvaatteisillaan, kuten minä joskus tein! Eli aikaa ja energiaa ei kulu edes pukeutumiseen ja treenivaatteiden hankkimiseen ja pesemiseen!

Ja vielä minun tapauksessani, kun olisin katsonut telkkaria joka tapauksessa, niin aika kuntoilulle tuli aivan "ilmaiseksi", kun kuntoilin samalla kun katsoin telkkaria.

Vierailija
29/30 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakoululaisen eli suomennettuna lapset voi jättää keskenään.

Kyllä tää ap on vaikeaa. Mulla on kaksi pientä päivät jaloissa ja toinen liian pieni jätettäväksi mihinkään lapsiparkkeihin. Silti vanhempi on niin iso (5v.), ettei sitä enää rattaissa työnnetä -> kävelylenkit lapsentahtisia.

Mies tulee vaihtelevasti kotiin 17:30-21. Kyllä se kortilla on, että just ja just kolme kertaa viikossa saa sen verran aikaa, että pääsee kävelylle tai salille. Niin, mies on lauantaitkin töissä.

Vierailija
30/30 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin kuntoklubiin jossa on hyvä lapsiparkki. Lapsi onneksi viihtyy siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän