Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitös: Terveysjournalismi sysää vastuun terveydestä yksilölle

Vierailija
23.01.2011 |

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/V%C3%A4it%C3%B6s+Terveysjournalismi+…

Nyt on joku pukenut sanoiksi sen, mitä olen jo pitempään ajatellut! Mitä ajatuksia sinussa herättää seuraava:

"Taudeille kuten diabetekselle ja masennukselle asetetaan hintalappuja, joilla syyllistetään potilaita. Samalla vaietaan siitä, että vakava sairaus voi raunioittaa potilaan oman talouden.

"Yksilön pitää olla omaa terveyttään suorittava kunnon kansalainen. Huolestuttavaa on, jos ihmisarvon mittariksi tulee terveenä pysyminen"

pohtii väittelijä Ulla Järvi."

Minä, ap, olen onnellinen, kun luin tuon viimeisen lauseen. Nyt minulle kirkastui se, että minulla on ihmisarvo ja oikeus vaatia ihmisarvoista kohtelua, vaikka en olisi onnistunut pysymään terveenä. Tästä ilosta käsin voi jopa saada uutta puhtia terveellisten elintapojen noudattamiseen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei useista yrityksistä huolimatta onnistu millään konstilla laihduttamaan.

Hän sanoi, ettei voi mennä lääkärille vaikka olisi mikä vaiva, koska lääkäri alkaa heti saarnata ylipainosta ja laihtumisesta.

Jos nyrjähtää nilkka, niin syyllistetään, että se johtuu ylipainosta. Jos tulee keuhkoputkentulehdus flunssan jälkitautina, niin sekin johtuu. Jos yrittää hakea lääkettä migreeniin, niin hänen migreeninsäkin jotenkin johdetaan liikaan painoon ja sama saarna alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi