En tajua mitä tekee töissä ja miksi sinne menee
sellainen, jonka ei olisi pakko. Vie toiselta tarvitsevalta työpaikan ja lapsi vie turhaan päiväkotipaikan. Kyllä kahden aikuisen perheessä riittää toisen työssäkäynti.
Kommentit (27)
13: oliko pakko tehdä kolme lasta ja ostaa vielä talokin, vaikka ette pysty mitään niistä rahoittamaan?
kirjoittaa tänne palstalle, vaikka mielipiteesi ovat typeriä?
Käsittääkseni tässä ketjussa ehdotettiin, että toisen vanhemman pitäisi jättäytyä pois töistä, aina. Jos nyt oikein viestejä seurasin, niin vastasit nyt kirjoittaja nro 2:lle, joka kertoi, ettei toinen vanhempi voi jättäytyä pois töistä, koska palkat ovat molemmilla sen verran pienet. Minun tulkintani mukaan tämä tarkoittaa siis sitä, että kahden aikuisen palkalla kyllä on varaa lainaan ja lapsiin, mutta yhden palkalla ei. Kykenetkö ymmärtämään tämän?
Musta tuntuu, että täällä keskuudessamme on nyt joku Uusipaavalniemen kaltainen talousnero. Jossain toisessa ketjussakin oli haistavinani tällaista. Siellä vinkki oli se, että kaikkien pitäisi hommata hyväpalkkainen työ. Siis kaikkien.
Siellä vinkki oli se, että kaikkien pitäisi hommata hyväpalkkainen työ. Siis kaikkien.
Tällainen neronleimaus on minulta mennyt ohi. Selvästä persujen vaalivankkuriainesta tämäkin ;)
Siellä vinkki oli se, että kaikkien pitäisi hommata hyväpalkkainen työ. Siis kaikkien.
Tällainen neronleimaus on minulta mennyt ohi. Selvästä persujen vaalivankkuriainesta tämäkin ;)
valitettavasti en muista enää.
että vaikka minulla on hyväpalkkainen työ, niin tuo mies menee joka aamu omaan firmaansa puuhastelemaan ja viriketyöllistää itsensä lisäksi 4 muuta ihmistä. Kyllä kaikkien kannalta olisi parempi että ukko makaisi kotona sohvalla ja kittaisi kaljaa.
Eikö voitaisi säätää laki, että aviopuolisoista vain toinen voisi käydä töissä? Toinen olisi sitten kotona suunnittelemassa viikon ruokalistaa ja hoitamassa kotia. Ei veisi työpaikkoja niitä tarvitsevilta. Joka perheeseen saataisiin se yksi työllistetty elättäjä.
Eikä tietenkään mitään sossun tukia. Lapsilisät pois lapsellisilta.
niin täällä ruikutetaan, että yhteiskunta on maksanut kalliin akateemisen koulutuksen mulle ja rahat menee hukkaan kun ei tee alansa töitä.
Toisaalta mä en ihan täytä tällä hetkellä viriketyöntekijän tuntomerkkejä, kun me tarvitaan nää tulot nyt tiettyyn juttuun.
siirryttäisiin perheverotukseen, niin hyvinkin hyvätuloisen puolison voisi olla fiksua jäädä kotiin.