Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain sairaslomaa uupumukseen

Vierailija
23.01.2011 |

Minulla olisi ollut 7 yövuoroa putkeen, joista 3 olisi ollut 12 tunnin yövuoroja.

Olin jo valmiiksi aivan poikki, miltei itkuisen epätoivoinen, runsaat parisuhdeongelmat tähän vielä päälle.

Kävin puhumassa lääkärille, joka määräsi 4 päivää lepoa.

Silti minulla on huono omatunto kun en mennyt töihin, ahdistaa. Miksi ihmeessä? Olenko mielestänne laiskuri?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin työpaikalla on suurin osa samanlaisia työnvieroksujia kuin sinä. Kun siellä siirryttiin yhden yökön systeemiin kahden sijasta niin suurin osa porukasta on sen jälkeen ollut sairaslomilla ja osa on hakenut vapautusta yövuoroista kokonaan, nämä ovat siis nuoria ihmisiä jotka ovat keskimäärin 20-30 vuotta nuorempi kuin äitini. Sanoisin että sinunkaltaisesi ansaitsevat kenkää ja tilalle tulisi ottaa vaikka aasialaisia tai joitakin muita joille työ vielä maistuu. Uupumus ei ole sama asia kuin laiskuus mutta siitä on tullut hieno "lääketieteellinen" termi, ikäänkuin sairaus.

Vierailija
2/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pitkällä tähtäimellä sinun pitäisi selvitellä työpaikalla, mistä kiikastaa. Onko normaalia tehdä 7 yövuoroa putkeen, mitä työntekijöiltä voidaan vaatia jne.

Huono omatunto kuuluu olennaisena osana uupumukseen, siihen ei siis kannata liikaa takertua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päälle, niin se on kohta masennus.

Vierailija
4/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta pitäisi purkaa tämä sankari-työntekijämyytti kokonaan. Avun hakeminen oikeaan ongelmaan on aina hyväksi. Ei tarvitse pään olla irti, että voidaan käydä lääkärissä.

Hyvä, että tiedostat ongelmasi, uupuneen et voi työstää niitä, ja ne vain pahenevat. Kunnes ehkä kaikki räjähtää käsiin. Miksi muuten 7 yötä putkeen? Vielä 12 tunnin vuoroja? Se on epäinhimmillistä.

Täällä ilkeät ihmiset haluavat syyllistää kaikesta, älä mene siihen mukaan. Sinulla on oikeita ongelmia, et voi olla työkykyinen ennen kuin olet levännyt ja saanut niitä hoidettua.

Et sinun tarvitse olla teräksestä.

Vierailija
5/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksamista. Älä kuuntele negatiivisesti puhuvia. Koita jaksaa nyt töihin kunhan sairasloma loppuu ja kammeta itsesi ylös niin, että voit purkaa ongelmavyyhtiäsi.

Vierailija
6/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi ollut 7 yövuoroa putkeen, joista 3 olisi ollut 12 tunnin yövuoroja.

Olin jo valmiiksi aivan poikki, miltei itkuisen epätoivoinen, runsaat parisuhdeongelmat tähän vielä päälle.

Silti minulla on huono omatunto kun en mennyt töihin, ahdistaa. Miksi ihmeessä? Olenko mielestänne laiskuri?

Parisuhdeongelmat eivät ole mielestäni syy olla pois töistä joten sulla kuuluukin olla huono omatunto.

Työnantaja luultavasti merkkaa sut listalle punaisella kruksilla ja seuraavalla yt-kierroksella tulee kenkää.

Vierailija
7/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeongelmat eivät ole mielestäni syy olla pois töistä joten sulla kuuluukin olla huono omatunto.

Työnantaja luultavasti merkkaa sut listalle punaisella kruksilla ja seuraavalla yt-kierroksella tulee kenkää.

Niin varmaan. Älä ap kuuntele näitä. Kyllä sinulla on oikeus olla poissa töistä jos et jaksa.

Tämän kirjoittaja voisi ajatella vähän laajemmin asioita. Sekä vetää vitun päähänsä.

Vierailija
8/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naru kaulaan vaan, firmasi menee konkkaan sinun 4 saikkupäiväsi takia. Häpeä ja ota suosiolla lopputili kun ei pää kestä pikku 7 yön putkea!!!!!!!!

t. pohjois-korea

Vierailija
9/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. Älä ap kuuntele näitä. Kyllä sinulla on oikeus olla poissa töistä jos et jaksa.

Tämän kirjoittaja voisi ajatella vähän laajemmin asioita. Sekä vetää vitun päähänsä.

Ainakaan palkallista sairauslomaa sen varjolla ei saa. Onneksi näistä lusmuilijoista pääsee aina eroon jossain vaiheessa.

Vierailija
10/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan palkallista sairauslomaa sen varjolla ei saa. Onneksi näistä lusmuilijoista pääsee aina eroon jossain vaiheessa.

Nämä "lusmuijoista" itkevät voisivat pitää huolta omista asioistaan.

Lääkärit kirjoittavat syyksi kyllä jotain muuta kuin uupumuksen tarvittaessa.

t. ihan oikean burn-outin kokenut.

Vierailija
12/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan saaminen sairaslomaltani ei ole ongelma, koska diagnoosi on joku ihan muu kuin "uupumus".

Kiitos teille, jotka lyötte lyötyä. Taidatte olla yli-ihmisiä itse?

Olen oikeasti epätoivoinen, tiedän tekeväni väärin kun jouduin sairaslomalle. Mutta miksi te haukutte täällä toista näin? Tämä on miltei sairasta. Oletteko noin ilkeitä luonnossakin?

Vierailija
13/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyy jotain avoimesti, pitää kestää vastaukset. Jos taas haluat vain tietynlaisia vastauksia, kerro se etukäteen tyyliin "haluan vain itselleni myönteisiä vastauksia, kiitos".

Itse paheksun kyllä sitä, että olet parisuhteen vuoksi saikulla, mutta samalla ihmettelen millä työpaikalla tehdään tuollaisia vuoroja. Äkkipäätään vaikuttivat laittomilta.

Vierailija
14/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepää ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
15/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyy jotain avoimesti, pitää kestää vastaukset. Jos taas haluat vain tietynlaisia vastauksia, kerro se etukäteen tyyliin "haluan vain itselleni myönteisiä vastauksia, kiitos".

Itse paheksun kyllä sitä, että olet parisuhteen vuoksi saikulla, mutta samalla ihmettelen millä työpaikalla tehdään tuollaisia vuoroja. Äkkipäätään vaikuttivat laittomilta.

Ei tämä parisuhteen takia vain ole, taustalla paljon unettomuutta, 2-3 tunnin yöunia.

Kyllähän nuo 7 yön putket noilla tuntimäärillä ovat olleet ennenkin rankkoja, nyt vain tuli raja vastaan.

ap

Vierailija
16/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä sairaslomasi hyvällä omalla tunnolla!!7 yötä putkeen on järjetön ajatus,siihen päälle parisuhdeongelmat ja väsymystä...näitten sivistymättömien pikkutyttöjen kommenteista ei sinun tule välittä,osa on kovin lapsellisi,nenäkkäitä kuin teinit..varmasti toivoit vastausta aikuisen näkökulmasta.hoida itsesi kuntoon!!voimia ja siunausta sinulle lähimmäinen!

Vierailija
17/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEA uupumus ei ole leikin asia, ei todellakaan. Itse olen sen kokenut ja olin sairaalahoidossakin pari viikkoa. Muutamaan kuukauteen senkään jälkeen en jaksanut mitään, hyvä että jaksoin päivällä syödä. On hienoa että tiedostaa tilanteensa eri käteen mutta sanon vielä että väsymys ja totaalinen uupumus eli burn out ovat kaukana toisistaan.

Vierailija
18/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidemmän päälle, siis jos vaikka joka kuukausi teillä on tuollaista. Itse teen 5 yön putkia, ja jos silloin joku asia vielä painaa päälle, niin on kyllä rankkaa.

On tutkittu, että 2-3 yötä on maksimissaan ihmiselle hyväksi.

5 yön jälkeen palautumiseen menee itselläkin 2 päivää, meidän vanhemmilla työntekijöillä(50+) voi mennä 3-4 pv. Ei ole terveellistä sekään.

Vierailija
19/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä huutelee. Minä olen ja tiedän, että niitä ei jaksa tehdä jos ei ole kaikki hommat kunnossa. Sydän pettää lopulta ellei saa nukuttua.

Meillä vakiyökkö sairastui ja häntä joutui lomittamaan eräs nuori kaveri. Hän teki 2 viikkoa öitä kahdella vapaalla. Unirytmi meni niin sekaisin, että joutui hakemaan unilääkkeet ja oli 2 viikkoa saikulla tämän jälkeen. Pitkään vielä kestivät rytmihäiriöt ja muut.

Yötyö on rankkaa. Olen itse sitä tehnyt paljon. Pitkiäkin työputkia ja jos ei saa nukuttua, pälli ja kroppa hajoaa.

Älä ap kärsi huonoa omaatuntoa. Parempi näin kuin löydät itsesi teholta kohta sydänkäyrästä. Ei ihminen jaksa määrättömiä valvoa.

Vierailija
20/34 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua tekemään noin montaa yövuoroa yhteen menoon. Jatkossa vaadit, että teet vähemmän.

Pidemmällä tähtäimellä työpaikan vaihto voisi tehdä sinulle hyvää, jos vaikea sopeutua vaihtuvaan työrytmiin.

Mutta ensiapuna hyvä keino: muista nyt levätä, älä tunne huonoa omaa tuntoa. Selvitä parisuhdeasioitasi rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme