G: Teetkö SINÄ mielestäsi tärkeää työtä? Perustele!
Mä aloitan: Teen. Vaikutan osaltani siihen, että kaupassa on terveellistä / vaaratonta tavaraa myytävänä.
Kommentit (36)
Tiedän että suurin osa ei osaa arvostaa ammattitaitoani mutta silloin kun saan jotakuta auttaa opastuksella ja neuvoillani tulee hyvä mieli. Olen farmaseutti.
Enpä oikeastaan. Hallinnoin asioita niin, ettei niiltä tärkeämpää työtä tekeviltä kulu aikaa epäolennaiseen, mutta pärjäisivät kyllä ilman minuakin.
Perhepäivähoitajan hoidan ja kasvatan lapsia, tulevaisuuden toivoja. Samalla mahdollista lasten vanhempien työssäkäynnin. Jos joku aamu pistäisin "lapun luukulle" nämä vanhemmat olisivat pulassa ja sitä kautta monella työpaikalla jouduttaisiin turvautumaan erikoisjärjestelyihin, jos vanhemmat eivät ilmaannu työpaikalleen.
Työni on kyllä mielekästä, mukavaa ja tärkeääkin teollisuudessa, mutta ei se yhteiskunnallisesti ole tärkeää.
Teen erittäin merkittävää työtä. Olen pelastanut lukuisia ihmishenkiä, enkä keksi heti mikä työ voisi olla merkityksellisempää.
Hoidan omia lapsiani. Heidän näkökulmastaan työni on tärkeää, vaikka muut saattavatkin väheksyä tällaista kotiäitiä...
Pystyn tarjoamaan ihmiselle läsnäoloa kärsimyksen keskellä, tarjoamaan lohtua ja toivoa ja tukemaan kohti toipumista.
Minun työni on ruohonjuuritasolla, siitä ei kirjoiteta lehdissä eikä gloriaa jaella julkisesti. Mutta näen sen merkityksen niiden ihmisten elämässä, joita autan.
Olen asiantuntijana hankkeissa, joissa maailmasta tulee aina vähän parempi paikka asua omille ja muidenkin lapsille
Työnantajan kannalta työni kyllä on tärkeää. Toisaalta teen työtäni siksi, että nautin siitä, en siksi, että se olisi tärkeää.
Työni on mielenkiintoista, mutta ei se mitään elintärkeää ole.
Työskentelen erään yliopiston tiedottajana.
On tässä työssä tavallaan yhteiskunnallistakin merkitystä, koska tavoitteena on tietysti lisätä koko yhteiskunnan tietämystä tieteestä ja tutkimuksesta. Mutta ihan suoraan sanottuna viestintä on organisaatioissa kakunkoristetta: ei vaikuta makuun, mutta antaa viimeisen silauksen (ja voi huijata luulemaan makua paremmaksi kuin se onkaan).
Olen johtotehtävissä mainosalalla ja haluaisin vaihtaa toisenlaisiin tehtäviin juuri siksi, koska työ ei vastaa arvomaailmaani. En voi valita asiakkaitani ja joukossa on sellaisia, joiden menestystä en todellakaan haluaisi olla edistämässä.
Omat kulutustottumukseni ovat vaatimattomat ja työ, joka tähtää uusien kulutustarpeiden luomiseen ja kulutuksen lisäämiseen on kaikessa luovuudessaan ja hauskuudessaankin syvältä.
Jotenkin lämmittää mieltä se, että hoitoalan ihmiset, kotiäidit yms. kokevat työnsä tärkeäksi, mutta it-alan pomot ja vastaavat ovat sitä mieltä, että heidän työnsä ei ole todella tärkeää.
Jokaisen työ on varmasti omalla tavallaan tärkeää ja vaikuttaa johonkin asiaan, mutta koen itsekin niin, että suoraan ihmisten hyvinvoinnin vuoksi tehtävä työ on sitä kaikkein tärkeintä. (Enkä tarkoita sitä, etteikö it-alan osaajia tarvittaisi.)
Työni on kyllä mielekästä, mukavaa ja tärkeääkin teollisuudessa, mutta ei se yhteiskunnallisesti ole tärkeää.
Ellei teollisuutta olisi, kyllä tulisi iso parku koko yhteiskunnassa. Minusta olet tärkeä osa isoa koneistoa :)
teen ihan turhaa työtä kun takapakkia tulee aika ajoin todella roimasti. Olen sh ja työskentelen psykiatrian alalla.
olen sh ja työkseni hoidan ihmisiä ja huolehdin heidän terveydestä.
Vaikkakaan kiitosta saan hyvin harvoin työstäni, ennempi haukkuja niskaan omaisilta, silti tiedän että ilman apuani monikin olisi kanttuvei.
Sanoakseni vielä ihmisten arvostuksesta ammattiani kohtaan, on täysin nollassa muutama vuosi sitten olleen työtaistelun (palkan osalta) tiimoilta. Ammattiryhmäni olisi pitänyt niskalimassa painaa hommia ilman korotusta. Oikeutettua olisi ollut pistää puljut kiinni ja jokanen olisi hoitanut omiaan! mutta tämä yhteiskunta tuntuu enempi arvostavan paskapaperin valmistusta kuin terveydenhuoltoa :))
Huolehdin vanhusten lääkityksestä, sairauksien hoidosta ja seurannasta ja kotona pärjäämisestä