Minkälainen ihminen on se, joka huutiksessa ostaa 2 euron
lasten puseron ja pyytää maksuaikaa seuraavaan lapsilisään asti?
Voisin antaa vaikka puseron ilmaiseksi, jos rahat noin tiukilla jollain. Mutta huutonet ei ole se oikea jakelukanava, niin periaatteesta ei voi niin tehdä.
Kommentit (12)
Itseltäni ei näin ole kukaan huutanut, toki hupihuutajia on, mutta kukaan ei ole maksuaikaa pyytänyt.
Ja itse maksan myös huutoni heti pois.
miksi pitää mitään huutaa jos ei sillä hetkellä ole rahaa. Maksuaikoja mä en ymmärrä ollenkaan.
Sitäkään mä en ymmärrä että laitetaan tuotteita myyntiin ja lähdetään reissuun.
Mä olen sitä mieltä että jos johonkin sitoutuu niin pitää olla tavoiteltavissa.
Tuskin kenellekkään työmatkatkaan tulee ihan yllätyksenä.
Joskus saattaa olla elämä kiireistä ettei jonain päivänä pääse koneelle.
Äkilliset sairastapaukset/sairaalaan joutumiset on asia erikseen, mutta tuskin nekään on yleisin syy siihen että ei voi seutata omaa myynnissä olevaa kohdetta.
En itse ymmärrä niitä jotka myyvät jotain 2e:n hintaista, näkevät sen vaivan että laittavat tuotteen myyntiin, kuvan ja kuvauksen, ovat yhteydessä ostajaan, sopivat maksutavasta, katsovat että on maksettu, pakkaavat tuotteen, kiikuttavat postiin... Vaikka jotain näistä oikoisikin, niin mitenkään en ymmärrä miten kenenkään oma aika voi olla tuon väärti.
Vai, väitinkö niin? Taidat vastaaja 3 olla itse niitä anelijoita, kun ärsyynnyit kysymyksestäni. Onko jotenkin tabua kysellä, että mikä tilanne on tosiaan ajanut siihen, että ei enää riitä raha 2 euron ostokseen?
Ja tuo vasta kummallista, jos ostaa muuta kalliimpaa kuitenkin ihan saman tien. Sellainen ei kyllä ansaitse lahjoituspuseroani, hyvä kun kerroit 2. Käynpä tarkistamassa.
ap
En itse ymmärrä niitä jotka myyvät jotain 2e:n hintaista, näkevät sen vaivan että laittavat tuotteen myyntiin, kuvan ja kuvauksen, ovat yhteydessä ostajaan, sopivat maksutavasta, katsovat että on maksettu, pakkaavat tuotteen, kiikuttavat postiin... Vaikka jotain näistä oikoisikin, niin mitenkään en ymmärrä miten kenenkään oma aika voi olla tuon väärti.
tavaraa, ja kyllä siitä iso summa kertyy kun paljon menee kaupaksi.
no itse myyn paljonkin parin euron arvoista tavaraa, ja kyllä siitä iso summa kertyy kun paljon menee kaupaksi.
en ole yhteydessä ostajaan (vakioviesti), hyväksyn vain maksun tilille ja postituksen, tarkistan tilin kahdesti viikossa ja postitan kahdesti viikossa ja laitan tuotteet kirjekuoreen. Palautteessa tiedotan postituksesta ja palautteen saa helposti kaikille HN-selaimen kautta
hinta oli varmaankin 50 eur luokkaa ja joku huusi sen ja pyysi 1 kk maksuaikaa, no ei siinä mitään kilttinä ihmisenä suostuin siihen.
Mutta eihän se sitten lopulta ostanutkaan sitä keinua, joten laitoin sen uudelleen myyntiin.
Kyllä vähän harmitti 2 kk meni ja keinu pyöri jaloissa. Joku sen osti ja haki heti.
Tämä nyt on kuin paljastaisi "liikesalaisuutta", mutta jospa jollekin opiksi ja ideoiksi:
liukuhihna vaihe 1.
vaatteet kasaan, ei tarvi silittää vaan suihkii sumutinpullolla, on nopeampaa ja venyttää kosteina päällekkäin suoriksi ja laittaa kasaksi. Odottaa kuivumisen esim. yön yli. Suihkutus ehkä noin 1h 50:lle vaatteelle.
liukuhihan vaihe 2. Kamera, alusta ja oikoiseksi venytetty vaatekasa. Kasasta yksi vaate alustalle ja kameralla naps, seuraava vaate ja naps, seuraava vaate ja naps. ehkä tähän n. 1-2h n. 50:lle vaatteelle. Tässä vaiheessa saattaa karsiutua jotain silitykseen, jos suihkutus ei onnistunut tai jossakin vielä vesiläikkää näkyvissä (silitys kuivattaa nopeasti).
liukuhihna vaihe 3. Kuvat kuvapalveluun. Tässä vaiheessa kaikki parilla klikkauksella oikeinpäin. Ja massasiirtona kuvapalveluun. Ehkä n. 20 minuuttia 50:lle vaatteelle, jos nyt ei ole nokon tarkka kuvien laadusta. Ehkä joku kuva surkea, se hylätään, vaikkapa omat varpaat näkyy kuvassa. Ota vasta seuraavassa liukuhihnakierroksessa vaate uusiksi kasaan.
liukuhihan vaihe 4. vaatekasa vierelle. Word-pohja, jossa vakkaritekstipohja. Kopioi pohjaa peräkkäin niin monta kuin on vaatetta. Kirjoita pohjiin ensin otsikot käymällä vaatekasa läpi. Sitten muut yksityiskohdat toisella kirjoituskierroksella, väri, koko, viat ja ehkä joku mittaus, kolmannella kirjoituskierroksella kuvapalvelusta linkin kopionti pohjaan. Ei mene kauaa. Ehkä n. 2-3h 50:lle vaatteelle.
liukuhihna vaihe 5. Aluemaalaa+kopioi word-pätkästä ilmoitustekstinpätkä huutonettiin, täyttele muutama puuttuva pätkä, mulla myös toimitustiedoissa valmis kopiotava word-pätkä ja lätkäise huutonettiin, tarkista ja hyväksy jakeluun. Kopioi seuraava ilmoituspätkä. Ehkä n. 1h 50:lle vaatteelle.
liukuhihna vaihe 6. Laita sulkeutuminen kaikki samalla päivälle. Tsekkaa mitkä paketoidaan samaan, moni kokoaa paketin. Ei nouto mahdollista, koska liikaa hakijoita näin ja niitä sopimisia s-postitse. Paketoi kaikki, mutta jätä viimeinen sivu paketista auki, ei siis vielä kiinni nuolaisua. :) Riippuu kaupoista, mutta n. 1-2h ehkä menee tähän. Mitä ihmeen yhteydenottoa ja maksutavoista sopimista, jos vähän miettii, miten ne välttää.
liukuhihna vaihe 7. Aamulla ennen töihin menoa pankkitilin tsekkaus, palautteen anto. Pakkaus kainaloon ja postilaatikkoon työmatkalla muutaman askeleen mutkaus kadun toiselle puolelle (kun myy yksittäin, niin välttää postin tiskille menon ostamalla merkit etukäteen tai helpostikuoria). Aikaa aamulla n. 10-15 min.
Tuon vaiheen 7 helppouden takia myyn yksittäin. Jos myisin pakettina, joutuisin ottamaan erillisen bussimatkan postille asti ja takaisin viemään pakettia ja siellä postissa sitten jonottelisin jne. Ja usein juuri paketit halutaan noutaa, se on rasittavaa sopimista ja niin paljon tullut ohareita.
tai leluja parilla sadalla, mutta maksaa ne samantien. Sitten joku pusero ja tarra-arkki ei enää mahdukaan budjettiin.