Kertooko miehes aikki menemisensä? Mun mies oli käynyt parturissa
tänään mutta ei kertonut mulle, yleensä aamukahvilla kerrotaan mitä on ohjelmassa päivän aikana. Mua kummastutti kun tuli kotiin tukka leikattuna eikä kertonut aamulla menevänsä parturiin. Tuntuisko teistä oudolta jos miehenne kävisi parturissa muttei mainitsisi?
Kommentit (35)
enkä ymmärrä miksi kertoisi. Mä kerron hänelle, jos tarviin häntä olemaan lasten kanssa. Joskus käyn itsekin kertomatta siis. En myöskään kerro, että tänään aion mennä tai että tänään kävin siellä ja siellä kaupassa, kirjastossa tms. Miksi kertoisin? Ne menot jotka vaikuttaa yhteisiin aikatauluihin, ne sitten kerrotaan toisillemme ja kysellään sopiiko, että menen silloin ja silloin vai oliko sulla jo sovittuna jotain...
tänään mutta ei kertonut mulle, yleensä aamukahvilla kerrotaan mitä on ohjelmassa päivän aikana. Mua kummastutti kun tuli kotiin tukka leikattuna eikä kertonut aamulla menevänsä parturiin. Tuntuisko teistä oudolta jos miehenne kävisi parturissa muttei mainitsisi?
mun mies soittaa aina töistäkin, kun menee paskalle...
Yllätykset joskus jopa piristävät. Paitsi täytyy kyllä sanoa, että ei edes kiinnostaisi kuulla, meneekö parturiin. Turha edes mainita noin turhaa asiaa. Mikä sekin voi olla aika surullista.
ja käy varmaan jatkossakin. Miksi kaikki nyt pitäisi olla ennalta kiveen hakattuna aamulla?
tarvitsen itselleni jonkin verran vapautta omiin asioihini ja menoihini. Jotakin haluan tehdä kyselemättä lupaa. Ahdistaisi, jos kaikki pitäisi raportoida, ja varmaan sellainen rasittaisi puolin ja toisin.
Provona tämä on huono. Olisi kiva tietää mitä huvia avauksesta ap:lle avauksesta oli (jos oli provo), tai mitä oivalluksia ketju hänelle tuotti (ellei ole provo).
En ole ap, mutta kyllä meilläkin on menot yleensä ilmoitettu etukäteen. Mies tosin ei käy parturissa, koska minä leikkaan hänen hiuksensa, mutta yleisesti ottaen hän kertoo kaikki. Töistä tullessaan, jos joutuu bussia odottamaan, hän soittaa käyvänsä kaupassa samalla. Jos työpäivä venyy, mies laittaa siitä viestin mulle heti kun pystyy. Minä myös odotan hänen tekevän näin, ja hämmästyn, joskus jopa loukkaannun, jos hän ei varoita minua etukäteen menoistaan. Oletan myös tietäväni, minne hän on menossa ja kenen kanssa, ja yleensä nämä mies kertookin. Jos jokin asia jää kertomatta, jälkikäteen selviää käytännössä aina, ettei miehellä ollut puhtaat jauhot pussissa.
Samanlaista raporttia mies odottaa myös minulta, joskin sillä erolla, että hän myös tarkistelee minun tekemisiäni. Hän saattaa lukea esim. tekstiviestejäni, niin omasta kuin työpuhelimestanikin, ja jos jokin viesti on hänestä vähänkin epäilyttävä, joudun siitä kuulusteluun ja tenttiin. Mies tarkistelee myös nettipankin kautta tilitapahtumiani, ja jos olen käynyt työpäivän aikana syömässä eri ravintolassa kuin yleensä käyn, mies nostaa siitä metelin, jos en ole asiasta hänelle kertonut. No, minä tiedän, että mies löytää ja tulee aina löytämään olemattomia todisteita mustasukkaisten kuvitelmiensa tueksi, joten en jaksa itse niin hänen pulteistaan murehtia. Selitän ongelmaksi muodostuneen asian, ja annan asian olla siltä osin.
Jos kävisi vielä mainitsematta asiasta, se olisi melkoinen kriisi! Pitkätukan vaimo
En ole ap, mutta kyllä meilläkin on menot yleensä ilmoitettu etukäteen. Mies tosin ei käy parturissa, koska minä leikkaan hänen hiuksensa, mutta yleisesti ottaen hän kertoo kaikki. Töistä tullessaan, jos joutuu bussia odottamaan, hän soittaa käyvänsä kaupassa samalla. Jos työpäivä venyy, mies laittaa siitä viestin mulle heti kun pystyy. Minä myös odotan hänen tekevän näin, ja hämmästyn, joskus jopa loukkaannun, jos hän ei varoita minua etukäteen menoistaan. Oletan myös tietäväni, minne hän on menossa ja kenen kanssa, ja yleensä nämä mies kertookin. Jos jokin asia jää kertomatta, jälkikäteen selviää käytännössä aina, ettei miehellä ollut puhtaat jauhot pussissa.
Samanlaista raporttia mies odottaa myös minulta, joskin sillä erolla, että hän myös tarkistelee minun tekemisiäni. Hän saattaa lukea esim. tekstiviestejäni, niin omasta kuin työpuhelimestanikin, ja jos jokin viesti on hänestä vähänkin epäilyttävä, joudun siitä kuulusteluun ja tenttiin. Mies tarkistelee myös nettipankin kautta tilitapahtumiani, ja jos olen käynyt työpäivän aikana syömässä eri ravintolassa kuin yleensä käyn, mies nostaa siitä metelin, jos en ole asiasta hänelle kertonut. No, minä tiedän, että mies löytää ja tulee aina löytämään olemattomia todisteita mustasukkaisten kuvitelmiensa tueksi, joten en jaksa itse niin hänen pulteistaan murehtia. Selitän ongelmaksi muodostuneen asian, ja annan asian olla siltä osin.
Tai ennemminkin sairas.
kyllä se yleensä mainitsee jos parturi tms meno on, jottei turhia tartte ihmetellä.
Ja aamulla muutenkin jutellaan mitä kelläkin on luvassa, ihan relax meinigillä, ei tenttausmielessä.
Meidän perheessä kerrotaan menoista.
Se ei tarkoita, että pitäisin mitään hemmetin naruja tiukalla, saahan se mies tehdä asioita ja minä myös. Me vaan yksinkertaisesti tykätään jutella asioistamme. Toki varsinkin mies käy työpäivän aikana jossain ilmoittamatta siitä erikseen koska hänen työ sen sallii. Minä olen toimistolla 8-16 enkä sieltä lounasta kummemmin poistu. Mutta jos töiden jälkeen johonkin mennään niin kyllä infotaan toisiamme.
Ihme haloo tästäkin.
Minulla on muutama kaveri jotka sanovat etteivät tiedä missä mies on jos ei ole kotona. Ja se on tosi asia on pakko sanoa, että nämä muutamat perheet eivät sitten mitään kovin onnellisia olekkaan. Kyllä se ihan normaaliin elämään kuuluu, että puolisot juttelevat ja kertovat menoistaan, ihan oma-aloitteisesti haluavat kertoa, ei tarvitse toisen kytätä eikä pidellä talutushihnassa. Useinhan se salailu johtuu jostain...
on ihan normaalia jutella seuraavan päivän kuvioista ja kysynkin aina että mihin aikaan suurinpiirtein tulee kotiin jne.. Kyllä minä aina tähän asti olen tiennyt kun mieheni menee parturiin, sählyyn yms ja mielestäni hänen menonsa kyllä kuuluvat myös minulle. Aivan niinkuin minunkin menot kuuluvat hnelle. Samaa venettähän tässä soudetaan.
Tietysti joskus voi käydä niin että "pääsin vähän aiaksemmin ja kävin samalla parturissa" mutta muistaa kyllä mainita asiasta siten jälkikäteen... Siinäon kyllä välit jo aika viilenneet jos ukko vaan marssis sisälle, olis käyny parturissa eikä asiasta mitään mainitsis. Saati etten huomais ees että oma mies on käynyt tukkansa leikkuuttamassa. Kyllä minä sen verran usein mistäni katson ja sen verran tarkasti että huomaan jos on hiuksia leikattu...
tuntuisi yhtään oudolta, vaikka parturissa käynnit jää raportoimatta -juuri tällä viikolla oli työpäivän aikana käynyt parturissa, olin oikein tyytyväinen että oli käynyt, etukäteistietoa en tarvinnut tuosta asiasta!