Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>>LOKALAISTEN PERJANTAI PINO 21.10<<<

21.10.2005 |

Jospa mä nyt sit taas teen tämän aloituksen ;) kun tästä on tullut jotapa! =D

[b]Dem@[/b] tosi ihana, kun miehesi antoi sulle aikaa rentoutua! Ja ymmärtää miten tärkeää se on. Sekä hyvä, että voit paremmin.

Omaan napaan ei kummempia... välillä tulee pari hassua kipeää supparia ja siihen se jääkin. Yhdessä vaiheessa tuli niin kipeitä etten meinannut päästä sohvalta edes ylos!

Joten nähtäväksi jää... Tuskin vielä tänä yönä lähtöä tulee.

Kaisa 39+5

Ja nyt nukkumaan!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.Jäi huomaamatta tuo viestistäsi.Kai sitä kohdunsuuta voi kypytellä jollain tableteilla ? Tiedän käynnistämiseen vaikuttaa juuri tuo kohdunsuuntilanne, että jos hyvin epäkypsä ja hätätilanne niin sitten sektioon.

miumau:Napavirtaukset mitataan yleensä ultratessa.Seurataan niillä,saako vauva tarpeeksi ravintoa jne.Että kyllä ne pitäs aina katsoa, jos ultrataan loppuvaiheessa.Mun mielestä noita ultrauksia katsottiin myös tuossa toisessa alkuraskauden ultrassa.

perjantain jatkoja !

ponnyt 40+3

Vierailija
42/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrankin onnistuin jossain tietotekniikkaan liittyvässä. :) Yleensä olen onnistunut sähläämään näinkin yksinkertaisissa asioissa..

Mutta tästä on hyvä jatkaa!

Täällä Hyvinkäälläkin edetään syksyisen sateisissa merkeissä ja tänään iski pitkästä aikaa mullekin siivousvimma päälle mutta tuntuu et vaikka mitä tekee niin ei se näy missään.. Epätoivoa..

Muutenkin tuntuu jotenkin epätodelliselta, kohta se nyytti on tuossa, mitä sitten?!? Ollaan avomiehen kanssa kuljettu kohta kahdeksan vuotta yhdessä ja nyt sitten siihen on tulossa yksi lisää..

Älkää ymmärtäkö väärin, tämä vauva on oikein tervetullut ja olen siitä pidemmän aikaa jo salaa haaveillutkin ja mieskin on aivan intoa piukassa! Nuoriahan tässä ollaan, minä 24 ja juha 26 eli elämä edessä ja tukka takana.. ;) Ja ihan varmasti pärjätään, mutta silti välillä iskee alitajunnasta pieni peikko joka kysyy et tässäkö tää nyt sitten oli..?

Mutta onneksi yleismieliala on todella korkealla ja odotellaan jo kovasti et jokohan kohta tulis lähdön aika. Mutta mulla on sellanen kutina et tää vauveli menee marraskuun puolelle, jos yhtään isäänsä tulee tuon kiirehtimisen kannalta..

Vielä pitäs hankkia vanna vauvalle, muuten alkaa olla koti kunnossa tulokasta varten.

jaaha, olisikohan tämä vuodatus tässä tältä erää, palaillaan asiaan.

Jatketaan odottelua mieli korkealla!!

Outi ja nyytti rv 39+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti omiin juttuihin-pakko purkaa-! Tulin just neuvolasta, kaikki ok, mut painoa tullu taas viikon aikan VAIN 1700g, edellisellä kerralla sitä oli viikon aikana tullu 1500g..hiukkasen turvotusta!!!!!! Kyllä veti mielen matalaksi.. Hui, jos tätä menoa jatkuu, en uskalla ajatellakaan paljonkohan se kerkee sit ens viikossa nousta, jos nyytti ei sitä ennen ulos tuu.. Eli VALLU saat symppikseni ( vai etko sinäkin saanu nauttia turvotuksista??) No, kai ne lähtee ja pientähän tää on ku ajattelee mitä kohta saa tästä odotuksesta palkinnoksi!:)

Onnea taas kaikille vauvelin saaneille!!:) Ja OUTI-KAARINA, tervetuloa, minäkin oon vasta nyt innostunut kirjoitteleen..

HEMULI: mulla myös ens perjantaina yliaikaiskontorolli, jos ei mitään sitä ennen tapahdu ja varmaan käynnistävätkin sitten, niin th meinas. Eli toiveissa on et viikon päästä meillä viimeistään ihana vauveli!!:)

selmaselina

Vierailija
44/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itsekkin ihmettelin kun ei lääkäri kiinnittänyt huomiota mun paineisiin.

Yleensä ne kieppuu tossa 115-130/65-75 väleillä.

Kuopus vie mun hermot. Taitaa just siirtyä yksiin päikkäreihin ja en ole häntä vielä tänään saanut unille.

Ja tekee tuhojaan koko ajan, ei meinaa perässä pysyä.

Mulla on hirvee nälkä, mut talossa ei ole mitään ruokaa mikä ei aiheuttaisi närästystä ja kauppaan en uskalla enää lähtee kun vauva painaa hermoihin niin että ei meinaa jalat pysyä alla.

Raskaus on KIVAA...

Vierailija
45/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan remmiin Outi-Kaarina! Äläkä turhia murehdi, esikoisen syntymä on toki iso juttu, mutta eipä siinä montaa viikkoa mene, kun tuntuu jo siltä niinkuin teitä olisi aina ollut kolme! Ja huomaatte ihmettelevänne, mitä oikein olette tehneet kaikella ajallanne ennen vauvaa! ;)

Itse siis odotan toista lastamme, esikoinen on jo ehtinyt 4,5-vuotiaaksi ja vähän tuntuu siltä, että kaikki pitää opetella uudestaan alusta. Mutta äkkiä siihen vauvaelämään tottui viimeksikin, että eiköhän se nytkin jostain palaudu mieleen!

Tuli käytyä orkideanäyttelyssä ja äiti osti mulle etukäteisnimpparilahjaksi ihanan kirkkaanpunakukkaisen orkidean! Olen onnessani. Mulla kyllä pyörii noita orkideanraatoja jo ennestään nurkissa miehen mielestä vähän liikaakin mutta niihin jää kummasti koukkuun. Ammattitauti.

Te, jotka olette yliaikaiskontrolleissa käyneet tai niistä enemmän tiedätte, mitä siellä tehdään? Onko se ihan sama homma kuin norm.käynnilläkin, että sydänkäyrää, sisätutkimus ja ultraus? Ja onko mitenkään todennäköistä, että jos paikat on tarpeeks pehmeät/auki, pääsis suoraan käynnistykseen? Mulla kun on maanantaiaamuksi (silloin rv41+4) se aika ja vauva ilmeisesti jo nyt yli 4-kiloinen, tuntuis että ei kauheesti ois järkee pistää sit enää kotiin kasvamaan... Ja sit terkkari sanoi sillä lailla oudosti, että olivat luvanneet ottaa mut ilman lähetettä, kun kerran just olin (3 vkoa sit!) painoarviossa, että menet sinne vaan aamulla yhdeksältä... Kuulostaa vähän oudolta, et en oikein edes tiedä mitä odottaa.

Pitäiskö mun nyt vaikka yrittää tehdä jotain, jos vaikka vähän siivoilis vessaa...

Ninnuli

Vierailija
46/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on ollut mulla jo pitkään. Ihan ekassa mittauksessa aikojen alussa verenpaine oli 110/70, nyt vaihdellut 132/88 - 154/86. Koska turvotusta on myös paljon, ovat vahdanneet raskausmyrkytystä. Vaan kun pissa on ollut ok eikä muita raskausmyrkytyksen oireita kuten näköhäiriöitä, päänsärkyä ja ylävatsakipua ole ollut, ei ole lähetetty tutkimuksiinkaan.

Mistään virtauksista en ole kuullutkaan! Kättärillä sanoivat, että ottavat sisään jos verenpaine on 160/100.

Muutoinkaan minua ei ole tutkittu viikkoihin, meinaan tuolta alapäästä. Eilen kävelin lääkäriaseman ohi ja ajattelin, että pitäisköhän pomppasta tonne. Sitten aloin pelätä, että kertovat ettei mitään merkkejä synnytyksestä ole, joten jätin käymäti. Elän mieluummin siinä uskossa, että synnytys käynnistyy minä hetkenä hyvänsä.

Vuorokauden ajan on ollut aika huono olo, lievää oksetusta. Vähän alavatsakipuja, ei muuta.

Olen todella kypsä ja aavistuksen verran ahdistunut, kun mitään ei tapahdu. Täällä on kiva seurata, kun joillain tuntuu asiat edistyvän. Luo uskoa. Reippaita suppareita kaikille!!

Marras??!!pamaus 40+

Vierailija
47/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

argh mikä päivän aloitus. tuli valittua nicki väärin, olis pitänyt ottaa amelian sijasta Ebola. Mä oon sellanenkin verilinko.

koko yön oli menkkamaista jomotusta, tunsin kuin jotain pientä lirahti housuun ja ajattelin että jes! jotain tapahtuu, jos edes limatulppa lähtis ja pääsis vaikka vielä synnyttään tästä. Menin suihkuun ja suunnittelin, että kun olo jo parempi, flunssa hellittää, niin vois ehkä lähtee jo himasta vähän uloskin, keittää ekaks kahvit, käydä tossa lähikirjastossa ja mennä illalla saunaan.

No suihkun jälkeen laitan rasvaa naamaan eikä tarvi kuin hipasta nenää niin veri lähtee suihkuun. Seuraava puoli tuntia istun pytyllä kylmään veteen kastettu pyyhe nenässä ja kiroilen. Synnytysoireet häviää sen siliän tien, kahvinjuonnin, kirjastot ja saunat saa unohtaa (kuuma laajentaa verisuonia eikäviitti tän nenän kanssa viitti mihkään lähtee, kun se voi aueta koska tahansa uudestaan).

Kaiken huipuksi anoppi soittaa ja kertoo, että miehen serkulle on syntynyt viime yönä poika. No sehän on ihana uutinen, mutta niillä oli laskettu aika 2 pvää meidän jälkeen ja kilpailuhenkinen anoppi (joka odottaa siis ensimmäistä lastenlastaan _kuin kuuta nousevaa_) haluais nyt tietää, eikö musta tunnu mitenkään erikoiselta.

Tuntuu. Vituttaa erityisen paljon.

*turhautunutta raivoa*

Kunnon perhetyttönä tietysti nielin kiukkuni ja vastasin herttaisesti, että eiköhän se vauva sieltä tule kun parhaaksi katsoo. Mitäköhän tää on ens viikolla, jos vauva ei oo vielä päättänyt syntyä.

Suokaa anteeksi tää pitkä omanapainen valitus. Tää loppuajan raskaus on kyllä välillä raskasta. Ihanaa kuitenkin että niin moni on jo saanut vauvansa. Massiiviset onnittelut teille kaikille!

t. amelia " the Nose" rv 40+3

Vierailija
48/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti nyt vielä tulla kommentoimaan ennen kuin tuo mies tulee töistä ja sitten ei kehtaa niin paljoa täällä notkua ;) Meillä siis ihana kahdenkeskeinen viikonloppu tiedossa kun lapsoset menee isälleen. Josko nää nyt olisi viimeiset pari päivää ihan kahden taas hetkeen. Sellaista ihan pientä kun ei hoitoon sitten laitetakaan :)

JENSKU hienoa että sait kun saitkin sen ajan sinne käynnistykseen. Ilmeisesti kannatti rohkeasti vaan näyttää tunteensa niin tajusi terkkarikin sun olevan tosissaan.

KAISALLE minäkin peukutan. Eipä tuo veri voi kai niin kauhean montaa asiaa tarkoittaa siellä pisussa, ainakaan tässä tilassa. Toivottavasti meille sitten löytyy aikainen pinon aloittaja jos Kaisalle tulee lähtö.

OUTI-KAARINA välkommen mukaan :) täällähän tätä juttua riittää.

MIUMAU jos ei meinaa nimimerkit ja asiat pysyä päässä niin sitten apuväline vaan käyttöön. Kynä ja pala paperia. Mies varmaan ihmettelee mitä ihmeen nimiä täällä on paperilapuilla ympäriinsä ja jotain epämääräsiä tekstejä kuten. vaadi käynnistys, erityistsempitys jne. jne. :D Eipähän kuulu ukolle ;)

TURVOTUKSESTA sen verran että mulla ei ole paino noussut nopeasti neuvoloiden yhteydessä (toissakerralla oli jopa tippunut) mutta silti turvotusta on ihan selvästi: sukista jää hirveät painaumat nilkkoihin, sormet on kuin nakkimakkarat ja välillä sormus lähtee ihan helposti ja välillä sitä ei vedettäisi irti edes margariinipaketilla ;) Kai mulla on sit jonkin sortin kestoturvotus päällä!? Sormien nivelet on ihan kipeet ja jalkapohjat kävellessä ja kenkiä ei saa aina jalkaan.

Mulle on nyt näitä raskauskiloja kertynyt sen 12,5kg ja toivossa on hyvä elää että sinne synnärille jäisi heti se 5kg ainakin. Siitä sitten vähän syömistä tarkkailemalla uskon että pääsen entisiin mittoihin suht nopeasti. Ainakin kahden ekan jälkeen se on onnistunut tosi hyvin ja rivakasti.

Kohta se mieskin siis tulee ja sitten hakemaan mulle imetyspaitaa ja toivottavasti jotain HYVÄÄÄÄÄ :P

viikonloppuja

Sinilainen 39+2

Vierailija
49/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans vähän väliä pinoa kurkkimassa....

Mäkään en tiedä tosta yliaik.kont. mitään tarkempaa. Ja kun kysyi asiasta neuvolassa, niin meinas että sieltä joudun vielä kotiin jos kaikki ok. SHIT!

Mä haluaisin kyllä siinä vaiheessa jo käynnistykseen. Painoarvio mulle tehty rv 36 ja silloin lääkäri meinas et normaalikokoinen vauva kun on La. No, jotenkin tuntuu että on nuo painoarviot itse kullakin heitelleet, joten mistä mäkään tiedän mikä jätti ois syntymässä?!!! Nythän vauva vaan kasvaa kasvamistaan ja alan tosiaan pelkäämään, että mitä jos vauva on iso. KIVA!

Kotihommiakaan ei sais tehdä, kun on verenpaine koholla ja pääkipuakin ollut. Että milläs yrität edistää synnytykseen pääsyä?!!! Mä toivoisin, että jotain tapahtuis ennen ens perjantaita, mieluummin nyt viikonloppuna :)

Mulla tänään on tuikkinut nivusiin TOSI kipeesti kun on kävellyt. Ihan kuin jalat pettäis alta. URKKI tais kuvailla samaa onkelmaa.

Tuli ostettua kaupasta suklaapatuja lisää sairaalakassiin. Jospa ne unohtuis sinne kassiin...

No, poistunpa taas vähäks aikaa.

Vierailija
50/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

tulin pikaisesti kertomaan, että 3,5-kiloinen poikani syntyi tiistaina eli rv39+3. Synnytys sujui hyvin, hyvävointisia ollaan niin minä kuin vaavikin ja nyt ollaan kotiuduttu.

Vaavi nauttii tiuhasti maitoa, ja tuolla nytkin tuhisee ja ähkii nälkäisenä, joten pitemmät stoorit kertoilen myöhemmin.

Lämpimät kiitokset ja halaukset kanssaodottaneille lokamammoille!! Tsemppiä toivotan niille, joilla synnärireissu vielä edessä.

t. IdaA onnesta soikeena

Vierailija
51/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait mäkin kohta pääsen vauvan hakuun.

Aamuisen Jorvi-reissun jälkeen alkoi supistelee harvakseltaan, mutta ne loppui aina kun kävi maaten. Nyt sit jonkun aika sitten kun kävi makaamaan, niin särki selkää.

Nyt äsken kokeilin että loppuuko supparit makuuasennossa, niin ei loppunutkaan.

Seuraavaksi pitää kokeilla suihkua/kylpyä, että loppuuko supparit sinne.

Ei nää onneksi ole vielä kipeitä, vaan tuntuvat selkäsärkynä ja vatsankiristyksenä.

Pitäis varmaan alkaa kuiteskin varmuuden vuoksi etsimään lapsenvahtia?

Tulen ilmoittamaan loppuuko supparit suihkuun, mutta sitä ennen syön pizzan, minkä mies kohta tuo.

Kiva että ei ole vielä flunssakaan ohi...

Vierailija
52/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei suinkaan suppareista tms. vaan tuosta tytöstä!!!! Hermot menee täälläkin - grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr *puhisee kiukusta*!

Ei suostunu muuten meilläkään päikkäreille, kiitos sään! Tehny tuhojaan ihan urakalla:

Laitoin ruokaa keittiössä kun kuulin meidän makkarista tytön sanovan " Äiti, käärme! Hieno!" . Otin jalat alleni, sillä arvasin sillä olevan kynän. Juu, kynä oli, eikä mikäkään ihan tavallinen vaan oli löytänyt jostain laatikosta sprii-tussin, paksun, ja piirtänyt sillä mun yöpöydän kannen. Voi saatana, että " meinas" hermo mennä! Uusi pöytä ja tussia täynnä. Minä sitä sitten epätoivosesti puhdistaan kynsilakanpoistoaineella ja DOMESTOKSELLA kun samaan aikaa tytön huoneesta kuuluu kolaus. Se on kiivenny askartelukaapille hakemaan vesi- ja sormivärejä. Voi luoja, onneksi ei niitä ehtiny aukasta! Nooh, tähän väliin keittiössä ruoka palaa pohjaan, ei muuta kuin kattila vaihtoon ja parannustöihin. Seuraavaksi neiti-ehtivä olikin jo hakenut nokkamukin ja huusi " Äiti, mitä tapahtui?!" ja olohuoneen nojatuoli + matto kelluu maidossa. Ette usko kuin pännii, savu nousee korvista. Ja mies on autuaasti shoppailemassa autonrenkaita! Onneksi se yöpöytä lähti puhtaaksi. Saapa nähdä, lähtikö siitä lakka päältä sillä kynsilakanpoistoaineella, en vielä ole ehtiny katsoa. Harmittaa, kun pari vuotta vanha pöytä tuhoutuu ja sohvat + nojatuolit yms.

Eka kertaa aloin miettiin, että olikohan sittenkään viisasta ruveta tekemään toista lasta kun jo yksi on kuin vaahteramäen eemelin ja peppi pitkätossun sekoitus....

Että eipä muuta kuin tervetuloa vauva-taaperoarki, ihan pelottaa, mitä se tuokaan tullessaan!

Ja anteeksi tämä omanapainen tilitys, mutta oli pakko saada purkautua!

*Vallu*

Vierailija
53/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

IDALLE piti toivottaa onnea nyytin johdosta :)! Oli varmaan joku muukin, mutta nyt en sitä nikkiä muista.

URKILLE peukut pystyssä *bd bd*

Vierailija
54/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea IdaA ja poikavauva sekä muu perhe!

Ja tsemppiä Urkki, jospa päääsisit vauvanhakureissulle, lupaavalta kuulostaa! Kyllä se sun tautisikin varmaan siinä sit jää taka-alalle!

Mua sattuu nyt! Mutta ei tästä mitään selviä suppareita erota. Ihan jatkuvaa alaselän kipua (koventunut koko päivän) ja nivusista/sisäreisitä vihloo kovaa heti kun ottaa muutaman askeleen. Vauva melskaa aivan älyttömästi joka suuntaan tauotta. Olisko tässä nyt jotain alkamassa ja siksi vauvakin ihan sekona vai johtuuko nää kivut vaan vauvan yllättävän pitkästä energianpurkauksesta..? Onneks miehen pitäis kohta tulla töistä kotiin ettei tarvi täällä yksin kärvistellä ja tiuskia pojalle.

Ninnuli

Vierailija
55/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symppaa Vallu kotihommiin, toihan oli kuin suoraan Spede-showsta ;) Voi teiän tyttöö, kyllä sillä riittää virtaa.

Symppaa myös Urkille, toivottavasti synnytys lähtee käyntiin ja toivottavasti jaksat vaikka flunssa vielä painaa...!

ja onnea IdaA:lle vauvasta!

Saas nähdä mitä tässä vielä illan mittaan ihmisille tapahtuu...

t. amelia

Vierailija
56/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

URKKI:Kuulostaa hyvältä.Ilmottelehan, jos ja kun lähtö tulee.Tsempityksiä kovasti !

IDAa:lle vaaleansiniset onnittelut pojasta ! :)

AMELIALLE Jaksamista !

Neidin kanssa oltiin tallilla.Taluttelin häntä ponilla.:)

Piristi kummasti tuo ulkoilu.

ponnyt 40+3 ja masunasukki

Vierailija
57/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALENCIA: melkonen vauhtineiti teillä.Ymmärrän hyvin fiilikset.Meilläkin aika energinen pakkaus esikoinen.

Vierailija
58/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti putoilemaan sellaista rusehtavaa vuotoa...

ja menkkamainen jomotus jatkuu...

näinköhän tässä pääsisi itekin tositoimiin.. supistuksia on vain niitä normaaleja harjotussellaisia.n toivottavasti ei oo nkl tukkeessa jos tulee yöllä lähtö.

t. amelia *ihmettelee*

Vierailija
59/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

IDAlle VAUVAONNITTELUT!!!

VALLUn perheessäpä tapahtuu :) Aikas kerkeävä neiti teillä.

URKIlle pidetään peukkuja!!!! *bd*

AMELIAllakin taitaa olla merkkejä lähestyvästä synnytyksestä :) *bd*

Olikos NINNULIlla sitä selkäsärkyä ja vihlomisia nivusissa?... Mulla ollut vähän samoja oireita, mutta en osaa ajatella niistä sen kummempia. Tuskinpa mun kohdalla ainakaan mistään järisyttävästä kyse :/

PONNYT se jaksaa olla positiivisin mielin edelleen :) No, tänään olen itsekin ollut positiivisemmalla asenteella liikenteessä.

Missäs KAISA luuraa? Vai meniköhän se ohi multa....

Kävin saunomassa, eikä suppareita ainakaan vielä aiheuttanut. Jospa yöllä...*bd*

Hemulii_i

Vierailija
60/63 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieny suihku kokonaan supistuksia. Vähenivät kyllä.

Lähetin miehen naapuriin saunomaan ja annoin luvan juoda pari kaljaa.