>>>LOKALAISTEN PERJANTAI PINO 21.10<<<
Jospa mä nyt sit taas teen tämän aloituksen ;) kun tästä on tullut jotapa! =D
[b]Dem@[/b] tosi ihana, kun miehesi antoi sulle aikaa rentoutua! Ja ymmärtää miten tärkeää se on. Sekä hyvä, että voit paremmin.
Omaan napaan ei kummempia... välillä tulee pari hassua kipeää supparia ja siihen se jääkin. Yhdessä vaiheessa tuli niin kipeitä etten meinannut päästä sohvalta edes ylos!
Joten nähtäväksi jää... Tuskin vielä tänä yönä lähtöä tulee.
Kaisa 39+5
Ja nyt nukkumaan!
Kommentit (63)
Jolla ei näinä ns. viimeisinä päivinä tunnu olevan omaa elämää! täytyis kai hankkia sellainen :) No nautitaan nyt tästä olemisen ihanuudesta kun voidaan, sitten kun vauva syntyy ei välttämättä ole aikaa pinoutuakaan kovin useasti.
Tympäsee vaan ettei mitään tahdo saada aikaiseksi. Päivät menee siihen että päivittää vauva-lehden odotuspalstaa :) Tekemistä toki riittäis, ois pyykinpesua, pullojen keittämistä ja vauvan ammeen pesua. Mutta kun ei iske niin ei iske! Aivan totaalinen laiskuus iskenu muhun ainaki näinä viimeisinä päivinä.
Oireita siihen että synnyttämään oltais lähössä ei siis ole. Eilen saunoin oikein kunnolla, meni varmaan kiukaallekin kaks kiulullista vettä, eikä supparin supparia!!! Voi plääh!!!!!
Pakko siis asennoitua niin että tulee sitten kun on valmis.
Niin ja Pips:lle onnittelut tyttövauvasta!
Misuli 39+5
Sain taas eilen niitä tikkuja neuvolasta et pitää tarkistaa pissistä ne pari arvoa. Arvot aina ollut ok. Ja niin oli nytkin, mutta... eilen neuvolassa ja tänään kotona tikkuun tuli sitten näkyviin, et seassa olisi verta. Soitin neuvolaan ja kysyin et mitäs toi nyt sit on, kun sitä kerta oli siinä seassa.
Kysyi että supistaako? Sanoin et muutama tulee vaan mut tosi epäsäännöllisenä. Ja kommentti oli: no nyt vaan odottelet vesien menoa tai supisteluja. Kyllä se siitä nyt taitaa alkaa!!
HUI....!!!! Ai et nyt jo???... No saapahan nähdä... =)
-Kaisa-
Sinilaiselle: Kiitos kommentista. En oo nyt yhtään hätäillytkään sen lapsiveden kanssa, kun ei sitä sen enempää oo tullu. Voihan olla valkovuotoakin.
Yöllä oli supisteluja jonkin verran ja menkkajomotusta myös. Tuntuu, että joka yö on aina vaan enemmän tuntemuksia. Kun vaikkapa vaihtaa kylkeä, niin se tekee nykysin aina hiukan kipeen supparin sen muun (liitoskivun tms.) lisäks. Sit kun aamu koittaa, niin ei oo taas mitään. (Kunhan pääsee liikkeelle, nouseminen ja ekat askeleet on aina vaan tuskasempia) Mies lähti päiväks parin sadan kilsan päähän talkoisiin, että en nyt juuri kovasti tuntemuksia toivokaan.
Jos sais ommeltua olohuoneen laskosverhon tänään valmiiks ja korjattua miehen housut, niin sit alkais kaikki olla kunnossa. Huomenna vois sit olla hyvä syntymäpäivä (toiveajattelua). Miehen siskon tytöllä ois samana päivänä 3-vuotissynttäärit, vois sit tulevaisuudessa juhlia samalla kertaa.
39+3 (jo)
En saa mitään tehtyä, nukuttais vain. Hyvä jos saan aamiaisastiat pöydältä kerättyä ja tiskikoneen tyhjennettyä/täytettyä miehen työpäivän aikana. Hävettää. Mutta näin se vaan on. Onneksi ei mitään sen tähellisempää tekemistä (kuten noita järjestämiänne juhlia yms.) olekaan. Olette kyllä aika sissejä te jotka vielä tuparit pyöräytätte ja verhot ompelette! Respect! :D
Minä tosiaan heräsin ekaksi jo puoli viideltä, ja 8:lta olin ihan kypsää lihaa menemään taas nukkumaan. Heräsin klo 12 ihan pihalla kellosta ja vuorokaudesta. Luulin ensin, että on jo huomisaamu (Mutta missäs minun mies on???? Hätä!) ja miehen katoamisen lisäksi mieltä painoi heti, että jätinkö sen jogurttipurkin yöksi pöydälle happanemaan. (Selvisi, että kyllä jätin, onneksi vaan se " yö" olikin luultua lyhyempi...)
Että tällaista tänne. Huokaus. Voisinpa sitten vaikka syödä puolikkaan pizzan joka eilisestä jäi. Sairaalakassin suklaata kyllä tekis mieli vielä enemmän, kiitos vain kun muistutitte!!! ;)
Ai niin, minun suuri intohimoni ois jo yli kuukauden ollut HIEKKA! Aah! Siis himoitsen hiekka, multaa, muraa... ulkona saa olla varuillaan, ettei kaadu maahan nuolemaan. Ja kun eihän sitä uskalla maistaa edes pikkusen, kun voi sen toksoplasmoosin saada ja ties minkä muun. :( Eli jatkan kärvistelyä.
-Miumau 39+0
Joka ikinen ilta sitä oikein ISOSTI toivoo, et jospa sitä tänä yönä päästäs tositoimiin ja joka juuttaan aamu sitä herää ja huomaa olevansa hyvissä voimissa omassa turvallisessa sängyssä! Huh, on tämä odottaminen rankaaa!! Mulla tahtoo olla samanlainen olo Ku Misuli79, et vaikka hommaa olis ( esim. koulu sellaisia, oikein urakaksi asti ), niin mitään en saa oikein aikaiseksi, muuta ku tän palstan päivittämistä!!:) (Ihanaa, että te rakkaat virtuaalikaverit olette edes olemassa, muuten tulisin kai hulluksi!!!) Yleensä sellainen siivousintoilija, mut nyt tahtoo vaan nähdä et millainen kaveri sieltä on tulossa, ku ittepäisesti siellä vielä juntturoi..
Mutta neuvola kutsuu... Kaikille hirmuna suppareita ja muita oikeita oireita!!
Selmaselina 40+6
...mutta viimeistään maanantaina! Kyllä on olo helpottunut. Mullahan oli tilanne siis se, et maanantaina kävin ä-polilla kokoarviossa ja vauva oli iso 4,2-4,3 kg ultran arvio. No lekuri vissiin aatteli, et tää syntyy parin päivän sisällä siitä ja anto käynnistysajan vasta 1.11, jos ei oo syntyny. No tenava on vieläkin mahassa ja mä oon vaan itkeny tän viikon ku synnytys on ruennu pelottaan ton koon takia ja viikolla täällä kirjotinki, et vaadin tänään terkalta lähetteen käynnistykseen. Tänään neuvolaan mennessä yritin olla urhea, mutta terkan kysyessä vointia repesin ja purskahdin saman tien itkuun. Sain sit kerrottua oloni ja tuntemukseni ja hän sano heti et sopisko, et viimestään maanantaina tuun uudestaan ja sit hän soittaa ä-polille uuden ajan. Sanoin, että käy ja tehtiin sit ne tavanomaiset mittaukset. Kaikki oli ok, mut sf-mitta oli kasvanu viikossa 3 cm ja oli nyt 38 cm. Siinä vaiheessa terkka otti puhelimen käteen ja soitti ä-polille. Selosti tilanteen siellä vastanneelle hoitajalle, joka yhdisti puhelun saman tien lääkärille ja lääkäri sano luettuaan mun tiedot sieltä koneelta, et maanantaiaamuna suoraan osastolle käynnistykseen, hän laittaa heti täältä tiedon sinne. Ette usko, että mulle tuli helpottunut olo. Kyllä mua vieläkin se koko hirvittää, mutta jos ois pitäny vielä melken kaks viikkoo ootella, niin hulluks oisin tullu. Toivottavasti ei tarvis ees maanantaihin oottaa, mut kuiteski on nyt tuo takaraja vähä lähempänä. No joo tulipahan pitkä ja sekava sepustus....
Onnea kaikille uusien nyyttien omistajille! Mullakin on kohta oma kainalossa.
Ja tsemppiä kaikille tähän loppuodotukseen, odottavan aika on pitkä ja oikeestaan se " odotus" alkaa vasta lasketun ajan jälkeen.... ainaki mun mielestä.
Auringonpaistetta vesisateen keskelle!
Jensku rv 40+3
Siivous suoritettu ja kaupassa + leipomossa käyty. Sainkin sitten papan hoitamaan tyttöä ja häneltä auton, ettei tarvinut lähteä tuonne vesisateeseen toimittamaan asioitaan. Ihana juttu :).
[b]Pipsille[/b] vaaleanpunaista onnea kera ruusujen :)!
Valitusosuus:
**Voi ¤elvetti, että menee hermo tähän närästykseen!!! En siis kertakaikkiaan voisi laittaa mitään suuhuni, kun kaikki mitä laitan kuosuu :´(. Oli pakko käydä hakemassa ystävääni rennietä apteeksita, vaikka justhan mä viikko sitten paketin hain. VESIKIN närästää!!! Kun kauppaan lähdin, yritin ängetä kihla- ja vihkisormuksen sormeen, mutta sormet on kuin nippu niitä ;) - ei voinut laittaa, pakko_ero tähän loppuun sitten. Turvotusta on tainnu tulla melkoisesti!
Tyttö on mennyt juuri päikkäreille ja nyt mun pitäs KEKSIÄ TEKEMISTÄ tai HANKKIA ELÄMÄ! Pyykkikone on pakko laittaa laulamaan, mutta mitähän sitä muuta ' uurastusta' keksis....
Taidanpa lähteä lukemaan seiskaa....
*Vallu* (jolle domestos-kiintiö ei tule täyteen ;-D)
Kotona ollaan yhtenä kappaleena, ei tästä vielä jakautumaan ole päästy.
Olin esikoisen kanssa pari tuntia avoimessa päiväkodissa, ja oli ihan mukavaa ja rentoa.:)
URKIN äippäpolikuulumiset mukava kuulla.Jospa sullakin kohta nyytti sylkyssä.Kovasti suppareita sinnepäin.;)
KNOPPE Ymmärrän fiiliksesi.Varmasti tuo stressaa jatkuvasti ravata äippäpolilla.Mitkä verenpaineet on nyt olleet ? Luulisi, että voisivat jo ajatella käynnistystä, kun vauvan kokoarviokin noin hyvä ja sulla viikkoja hyvin kasassa.Jaksamista sinulle !
JENSKU Varmasti helpottavaa, että viimeistään maanantaina pääset tositoimiin.Tsemppiä ja toivottavasti kaikki menee hyvin ! :)
Itselläni yllättävän positiivinen mieli, vaikka kolmatta päivää mennään yli LA:n ja esikoinen syntyi jo 38+6.:) Positiivisia säteitä lähetän kaikille.Pian kaikki saamme ihanat nyytit rinnalle.;)
ponnyt rv 40+3
piti sanomani, että pidetäänpä peukut pystyssä, että pääsisit pian sinne nyytinhakureissulle!!! *bd bd*
Sain kovasti ihmetystä tuolla avoimessa päiväkodissa,että tosiaanko on jo laskettuaika ohitettu, kun noin pieni massu...no ei se mua haitannut,mutta kovin yksilöllistähän tuo masun koko on.
ponnyt taas samat rv:t
Kuulin tästä sivusta vasta eilen ystävältäni ja ajattelin heti kokeilla osaisinko käyttää tätä.. olen vähän tumpelo näitten koneitten kanssa.. ;)
Vieläkös tälläinen untuvikko mahtuu joukkoon mukaan?
Elikkä odottelen tässä esikoistani, rv 39+1, eikä vielä minkäänlaisia lähdön merkkejä.. Vauveli on kyllä jo siirtynyt huomattavasti alemmas joten kai tässä jotain tapahtumaa on odoteltavissa.
Löytyykö täältä muita kohtalotovereita hyvinkään suunnalta, joilla olisi loppu lähellä?
Toivottavasti tämä nyt menee sitten oikeaan osoitteeseen.. :}
Juu kyllähän ne käynnistää, mut kun ne meinaa, et hiukan pitäis jotain tapahtua siellä rööreissä ens. Tulee muuten kuulemma niin kivulias kokemus...
Eikö oikeasti kukaan tiedä niistä virtauksista?
Knoppe
itsekin vasta havahduin joku aika sitten pinoilemaan täällä... :) Kaisa, jospa pääsisit jo tänään hakemaan nyyttiäsi.. Sit pitää vaan löytää joku yhtä pätevä pinon aloittaja.. ;)
Kovasti täällä olen viimeisiä järjestelyitä tekemässä tupareita varten, vein puhtaita pyyhkeitä saunaan, uusimpia kuviakin järkkäilin kansioon, niin voi sitten siitä katsella.. :)
Tulen sitten illalla kurkkimaan taas kuulumisia.. Yritän pitää sellaiset pirskeet, että vauvakin tajuaisi lähteä syntymään... :D
knoppe:
Juu kyllähän ne käynnistää, mut kun ne meinaa, et hiukan pitäis jotain tapahtua siellä rööreissä ens. Tulee muuten kuulemma niin kivulias kokemus...Eikö oikeasti kukaan tiedä niistä virtauksista?
Knoppe
Mitähän se tarkoittaa, tuo rööreissä tapahtuminen niin kuin käytännössä? Riittääkö että paikat on pehmenneet, kaula vähän hävinnyt yms.? Vai pitääköhän olla jo aukikin paikat jonkun verran? Itsekin kun pohdin tuota käynnistysmahdollisuutta, jos maanantaina selviää että odotan pientä jättiläisen alkua. :)
Virtauksista en tiiä mitään, mulla ei ole missään vaiheessa niitä mitattu eikä sanallakaan niitä mainittu!
Tervetuloa mukaan, Outi-Kaarina(ko se oli?)!!! Jossain pitäis näkyä pätkä ketjua kun kirjoittaa tänne, en ikinä muista kenenkään nikkejä tässä tilanteessa... Ja onnittelut uusista vauvoista kaikille!
-Miumau 39+0
PS Hitsi kun polttelis nuo sairaalakassin herkut... :/
miumau79:
Mitähän se tarkoittaa, tuo rööreissä tapahtuminen niin kuin käytännössä? Riittääkö että paikat on pehmenneet, kaula vähän hävinnyt yms.? Vai pitääköhän olla jo aukikin paikat jonkun verran? Itsekin kun pohdin tuota käynnistysmahdollisuutta, jos maanantaina selviää että odotan pientä jättiläisen alkua. :)
Mulla siis puolipehmeä ja 1,5 cm jälellä, tiukasti kiinni ja kohdunsuu (?) hyvin ylhäällä ja takana. Lapsi kuitenkin tosi alhaalla. Eipä riitä näille täällä...
Knoppe
[b]knoppe:[/b] Varmaankin parhaimman vastauksen saat soittamalla neuvolaan tai ä.polille. Mutta jos he eivät sanoneet siitä mitään, en usko että on syytä huoleen. Olisivat he kyllä olleet huolestuneempia siinä missä sinäkin, jos jokin olisi ollut vialla!!
[b]Dem@[/b] enköhän mä aloita taas illalla uuden päivän meille (jos siis mies päästää koneelle, kun sillä alkoi vapaa viikonloppu ja valtaa sit yleensä koneen ittelleen!).
Ei meinaan ole minkäänlaisia tuntemuksia siitä, että lähtö tulisi... vaikka tiiän, että se saattaa muuttua hyvinkin nopsaan, kun ne supparit alkaa tuleen tai vedet menee!
Inhottava kipeä olo vaan on nyt päällä! Pienen pieni flunssa ja tuntuu kuin olisi kuumetta, en usko et on, mut voishan sitä kai mitata.
-Kaisa-
Pää pehmenee, en muista nyt nimiä... Paitsi PIPS' in! =)
Kävin siellä neuvolassa ja nyt RR 126/92 ku viimeks oli 136/88 . Pissakin puhdas tällä erää. Eipä th muuta kuin, että jos pääkipu pahenee, niin sitten mennä synnärillä käymään. Tiistaina uus neuvolakeikka, jos ei ennen sitä mitään tapahdu. Niin ja posti toi juuri kutsun sinne yliaikaiskontrolliin joka ois VASTA viikon päästä perjantaina, BLÄÄH!!!!! Että odotetaanpa kaikessa rauhassa sinne asti. En usko, että mitään tapahtuu ennen sitä.
No, mulla on tänään hyvä fiilis, joten asenne tällä hetkellä hyvä :)
VAUVAONNITTELUT PIPSille ja PÄIPYlle!!!!!!!
HENNAJO: Mä lähetän sulle IIIISOOON PIRISTYSRUISKEEN, jotta mielialasi kohentuisi :) Välillä on näitä masispäiviä mullakin.
DEM@: Mä olen myös tänään sillä asenteella, että turha stressata oloaan. Vauva syntyy ku syntyy. EI se ikuisuuksia mahassa ole :)
URKKI: Mites sun RR yleensä? Ajattelin vaan et eiks se ooo hiukka koholla? Vertaan tässä omaani... Onko th sanonu siitä mitään sulle?
KAISA: Peukut pystyyn, että pian pääsisit tositoimiin!!! *bd*
JENSKULIINI: Hyvä, että maanantaina pääset käynnistykseen. Saatpahan mielenrauhan :) Voi, sullakin on jo lähellä, että saat tuhisevan nyytin syliisi. KADE.
VALLU: Mulla oli noin pari viikkoa sitten yhtä paha närästys ku sulla. Pelkkä veden juominen aiheutti hirveen polton ruokatorvessa! Nyt on hellittäny närästys, onneks. Eiköhän se sullakin kohta helpota *bd*
Jospa meitä viikonlopun aikana onnistais ja päästäis pikkuhiljaa itse kukin tositoimiin *bd*
Hemulii_i 40+4
Ajattelin vaan et jos joku muu jolla on ollu verenpaineongelmia niin tietäis, että mitä sen kuuluu olla. Tai mulla ainakin siis sen takia mitataan ku korkea verenpaine haittaa istukan normaalia toimintaa -> napanuoravirtaukset huononee.
Ei tosiaan huoleta sillä tavalla yhtään, et tarttis lähteä soittamaan johonkin. Onhan mulla maanantaina taas aika sinne.
Niin ja Outi-Kaarinalle tervetulotoivotukset.
Knoppe taas.
Ei ole tullu vaan kirjoiteltua, kun ketutusta on ilmassa niin paljon, että muidenkin maailma mustuu.
Tänään taas äippäpolilla (toksemiaepäily 4 vkoa sitten). Paikat: kiinni ja puolipehmeää 1,5 cm jäljellä, paineet suht ok, turvotusta ja v*****sta superit. Toivoin jo et ne sanoo, et tervetuloa maanantaina käynnistykseen, mut ehei. Liian epäkypsää. Sen sijaan menen normaalille kontrolille sinne polille TAAS.
Olen tällä hetkellä niin über katkera kaikille joilla on kiva odotusaika takana tai vaihtoehtoisesti lapsi jo kainalossa, että argh! Onnea vaan tasapuolisesti kaikille!!!
Niin ja painoarvio oli 3,7 kg! Hääh. Viime viikolla se oli 3,1 ja sitä edellisellä 2,7... Kaverilla on pikku spurtti vissiin menossa tai lääkärillä hiukan haritusta silmissä.
Tietääkö joku muuten niistä napanuoravirtauksista. Mulla on ollu joka kerta tähän asti 1 ja sanottu aina et hyvä. Tänään oli 0,67, ei kommenttia. Ajattelin et jos siinäkin syy siihen et maanantaina menen taas...
Äitikin jo ehdotti, et jos mun mies vois tulla tänään jo kesken päivän töistä ja sit voitais tänään, huomenna ja ylihuomenna vaan naida, niin jos sit jotain olis tapahtunu maanantaihin mennessä :)
Knoppe 38+5
p.s. ei muuten supistuksen supistusta viikkoon
p.p.s. itse ole syntynyt juuri tasan näillä viikoilla