>>>LOKALAISTEN PERJANTAI PINO 21.10<<<
Jospa mä nyt sit taas teen tämän aloituksen ;) kun tästä on tullut jotapa! =D
[b]Dem@[/b] tosi ihana, kun miehesi antoi sulle aikaa rentoutua! Ja ymmärtää miten tärkeää se on. Sekä hyvä, että voit paremmin.
Omaan napaan ei kummempia... välillä tulee pari hassua kipeää supparia ja siihen se jääkin. Yhdessä vaiheessa tuli niin kipeitä etten meinannut päästä sohvalta edes ylos!
Joten nähtäväksi jää... Tuskin vielä tänä yönä lähtöä tulee.
Kaisa 39+5
Ja nyt nukkumaan!
Kommentit (63)
Tulin katsastaan viel torstain pinon, vaan Kaisahan oli jo kerennyt perjantaillekin pinon aloittaa - on vissiin teittin hommaa tämä uuden pinon aloitus.:)
Omaan oloon ei mitään uutta, vauva jo tosi alhaalla lähtöasemissa, mut ei kuitenkaa viel kai valmis tulemaan ku ei kuulu mitään ihmeellisempiä. Paineen tunteet ja vihlomiset tuttuja, mut ne oikeet supparit puuttuu kokonaan! No, eipä niitä ollut esikoisenkaan aikaaan, ennen ku oli jo tosi kyseessä ja sit neiti tulikin hirveellä rytinällä.. saapa nähä, miten tässä käy??!:) -jännittää-
Oli ihanaa ku siskot kävi piristämässä oloa nyt illalla. Tulikin herkuteltua oikein urakalla! Huomenna taas neuvolaan, kuinkahan monta kertaa sitä vielä ehtii sielläkin käydä..Th meinas viimeksi ettei mene kahta viikkoa yli ku paikat niin valmiit, mut eipä tästä juntturasta tiedä! :)
Niin, toivottavasti joku teistä Oyssilaisista sattus samaan aikaan osastolle, ku tunnuttiin kaikki halajavan huonekaveriksi sitä puheliaampaa äiteetä!:)
Nyt unijukan maille lähteepi selmaselina ( rv 40+6 JO! )
Heräsin jo tunti sitten, yritin lukea mutta ei silti tullut uni. Eilinen neuvolakäynti ja sisätutkimus (paikat tosi pehmeät, kohdunsuu melkein sormelle auki) sai aikaan tosi kipeitä vihlaisuja ja supistuksiakin pitkin iltaa, mutta nyt niistä ei tietenkään ole enää merkkiäkään.
On se kumma, jos muuten nukkuminen onnistuiskin, pitää sitten olla nenän niin tukossa joka yö, että hengittäminen on entistäkin hankalampaa. Ei oo reilua tuo!! :(
Känkkäränkkä on siis taas tullut minulle kylään jo heti aamusta. Parempaa päivän aloitusta muille!
-Miumau 39+0, tasaviikot jeejee
Hirvee yö takana, kun kuopus on flunssassa.
Kohta lähtö Jorviin yliaikaistarkastaukseen, jännittää niin että vatsa on kuralla...
Nyt valmistautumaan.
Urkki ja Aarre rv 41+2
Ah, olikohan turhan pirteä aloitus!? No joo viitatkoon vaikka siihen että mulla oli hyvä yö takana ja olen pirteä. Ehkä liiankin hyvä, kun olisin toivonut edes muutamaan otteeseen herääväni mojovaan supistukseen. Eilinen oli niiin lupaava kun koko päivän supisteli (tosin suht tehottomasti) että ajattelin jo että yöllä voisi tulla lähtö. Siinä sitten Saunaan, mutta lienee sekö se oli joka rentoutti niin että nukuttiin kuin pikkuvauva. Blaah.
JOH@NNA tervetuloia " gängiin" ;)
HEMULI ai ai ai ai... eihän nyt suklaapatukoita voi etukäteen ostaa sairaalakassiin. Tai tietysti voi, mutta sitten pitää miehen tuoda joka päivä uusi patukka sinne, kun edellinen on mennyttä kalua ;)
VALLU eiiiiiiih :) Vai suuseksiä ja ruuvipuristimia!!?? Mitä ihmettä sun ukkokultasi vielä keksii :D Varsinkin noiden yhdistelmä voisi olla.. hmm... aika erikoista ;) Ja yritähän olla imppailematta liikaa tai jättävät vielä synnärin ovien ulkopuolelle :D
HÖMÖTINTTI mä en ainakaan olisi huolissani jos ei enempää tiputtelisi sen vesareissun jälken. Eköhän jos se olisi lapsivettä niin hulahtelisi sitten aina välillä enemmänkin? Tosin päätäni en mene laittamaan pantiksi kun synnytykset ei oo ikinä alkaneet vesien menolla.
Voi LOKAKUU mitkä himot :) Raakoja perunoita. Huh! Ei tulis heti ekana mieleeni alkaa ahtamaan sisuksiin mutta kukin meistä tyylillään. Mulla ei oikeastaa ole HIMOJA ollutkaan, paitsi mitä nyt välillä " pakko saada" suklaata ja välillä taas jotain raikasta niin kuin kivettömiä viinirypäleitä..NAM :P
KAISA se vaan panttaa äSSiä :) Joo pakko myöntää ettei se " mukavin äSSä" täälläkään maistu entiseen tyyliin. Toissailtana kokeiltiin reilu viikon tauon jälkeen, mutta se tuntui kyllä toimivan kun yöllä sitten suppaili. Mietinkin että kun nuo kaksi huliviliä lähtee tänään isälleen, niin voisi varmaan yrittää kuitenkin ruinata lisää ja käydä vaikka piiiitkällä kävelylenkillä niin josko alkaisi tapahtumaan.
URKKI tervemenoa yliaikaiskontrolliin :) Kertoilehan sitten kuinka kävi.
Sitten vielä pitkän aamuviesti omanapainen osuus. Olossa ei siis tuntemuksia juuri nyt, mutta toivo elää. Eipä yhtään Kättäriäitiä sitten ilmoittautunut, jokohan kaikki on synnyttäneet :) Täytyy kai harkita tota muuttoa Ouluun niin pääsisi sitten mukaan teidän pikkujouluihin ;) Jos tämä muksu ei synny huomenna niin sitten teen jo oman raskausviikkoenkkani...sitä en tosin mielelläni lähtisi tekemään eli nyt ne Empun tsup tsup tsupparit joita VALLU hienosti tuuraa, vois todella tehdä gutaa :)
Oikein kivaa perjantaita kaikille
Sinilainen 39+2
Eli katkeran vuodatukseni jälkeen keskiviikkona tehtiin päätös kalvojen puhkaisusta. Pääsin saliin klo 11, kalvot puhkaistiin klo 12, supistukset alkoivat 12.20 ja poika syntyi 14.20. Synnytys sujui siis vauhdilla, tuloksena iso 4440g painava pikkuherra (ed. pvnä ultrassa arvioitiin painoksi 3700g!). Pituutta hänellä on 52 cm ja päänympärys 36 cm. Olemme vielä sairaalassa, tänään odottelemme kotiutumislupaa.
Päippy ja poitsu
Tänään minäkin heräsin paremmalla tuulella. Johtuisko, että miehellä vp.
Mulla oliskin ylimääräinen neuvolakäynti, jossa mitataan verenpaine. (jos ette muista, se on nousussa ollut) Mulla alkoi lievä päänsärky taas eilen illalla nukkumaan mennessä ja nyttekin jomottaa. Mutta mä tuun sitten paremmalla ajalla lisää tarinoimaan.
En meinannu päästä ollenkaan pinoon, jotain häikkää nettiyhteydessä :-/. Ehdin jo ajattelemaan, että kohta luulette mun menneen ;-).
Paska, mikä ilma. Vettä tulee kuin esterin ahterista ja vielä pitäs lähtee kärräileen kauppaan ja leipomolle. Muuten mun aamu on alkanut [b]S[/b]iivouksella. Matot ja makuukset on ulkona tuulettumassa ja lattiat on nyt imuroitu. Sain ne onneksi tuohon katoksen alle, johon ei sada! Tuon jälkeen, kun kaikki saa ulos roundattua ja lattiat imuroitua, on jo melkein siivottua. Enää pölyt ja lattiat - jes!
Sinilainen:
**Miehen logiikkaa, mitähän se mulle tekiskään, jos mulle ei ois ees tän vertaa aivoja ;-D!!! Domestos-pullo on taas korkattuna, että pääsen kiillottaan ;).
Urkki:
**Tsemejä mukaan!!!!
Päippy:
**Onnittelut pikkuherran syntymän johdosta!!! Toivottavasti pääsette viikonlopuksi kotiin, minä mielelläni lähtisin sairaalaan ;).
Kohtukoti:
**Ei sitten niin mitään uutta. Illalla [b]S[/b]aunaan ja jos vaikka väkisten yrittäs sitä epätoivon [b]S[/b]:ää, sittenhän nuo miesten hömpötykset ois taas kaikki kokeiltu!
Uudet:
**Tervetuloa joukkoon :)!!
Ok. Nyt lähden heiluttamaan luutua. Käyn taas piipahtelemassa sikäli mikäli yhteys ei ala taas pätkiä :-(.
Ja sitten Empun tuuraukseen, ottakaa kiinni, näissä on t.e.h.o.a!!!!
[b]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~[/b]
*Vallu ja ' paavo' 39+3*
Täällä ollaan jo hereillä ja suhteellisen pirteenä, vaikka esikoinen herätti jo seiskalta... Flunssa ei helpota, päinvastoin, korva ja nenä on niin tukossa, että ei oikeen tiedä mistä kautta sais happea. No voihan olla, että ehdin hyvinkin parantua tästä flunssasta ennen kun vauva syntyy, ei nimittäin ainuttakaan kipeetä supistusta oo tullu! Eilisen seksinkin jälkeen, vauva villiinty vaan potkimaan kamalasti joka puolelle(miten se mahtuukin pommittamaan ympäriinsä, on kyllä mulle mysteeri...). No toisaalta mä odottelen ihan levollisin mielin synnytyksen alkamista, kun vointi on niin hyvä. Ja sitä paitsi edessä oleva synnytys pelottaa sen verran paljon, että ei haittaa vaikkei ihan heti synnyykkään. Esikoinen oli nimittäin yli neljä kiloa ja jouduttiin tunnin ponnistamisen jälkeen vetämään imukupilla ulos... Ei ollu kivaa! No toivossa elän, että toinen olis helpompi...
Ei muuta kun supistuksia kaikille oikein roppakaupalla :)
Joh@nna 39+1
Jo eilen sain puhelimeeni seuraavan viestin, mutta valitettavasti pääsin vasta nyt teille uutiset kertomaan:
Kymmenen pientä varvasta
pienen pientä ja somaa,
kymmenen pientä sormea
nyytin ikiomaa
Kaksi silmää, korvat, nenä ja suu
voi kuinka siihen rakastuu
Syntynyt uusi kukka
tyttö silkkitukka
20.10. klo 10:42
Mitat 3210g, 48cm
Äiti ja vauva voivat molemmat hyvin eikä isikään pyörtynyt :)
Tiedon teille välitti Mami
Omaan napaan ei ihmeempiä.Aamupala syöty, ja heti alkaa masunasukki mylläämään.
Inhottava sadesää.Taidetaan mennä esikoisen kanssa käymään avoimessa päiväkodissa.
URKILLE: Tsemppiä ! Kerrohan sitten, miten meni ?
PÄIPYLLE Onnittelut vaaleansinisestä nyytistä ! Potra poika.:)
Ihanaa viikonloppu alkamassa.!
Ja kaikille tsuppareita kovasti.;)
ponnyt rv 40+3 ja masunasukki
Hirvee ilma!
Pipsille oikein paljon onnea!!!
SINILAINEN: Multa meni eilen ohi sun kyselys. Olenhan minä menossa Kättärille, toivottavasti viimeistään ensi viikolla. Tiedä vaikka törmättäis.
Meillä mies tuntuu kanssa olevan tosi fiksu. Kyseli eilen, et miten voin olla niin varma, etten ehkä ensi viikolla ole ruokaa joka pävä laittamassa vaan että kaupasta pitää ostaa sellaiset tarvikkeet, että mies osaa ruuan lapsille laittaa. Piti jo vähän päähän sitä kohta kolmen lapsen isää kolkuttaa ja muistuttaa, ettei kumpikaan lapsista menny yli lasketunajan. Mies on varmaan töihinki sanonu, et jää isyyslomalle joskus marraskuun lopussa kun vauva syntyy....
Yön hikoilin kun mikäkin pieni sika. Aamulla oli ihan pakko mennä suihkuun. Olo on vähän flunssanen ja muutenki mieli matalalla, kun äidilläni olisi tänään synttärit jos vaan vielä eläisi. Hautuumaalle siis suuntautuu illalla matka, pilkko pimeessä ja vesi sateessa, kuvastaa hyvin olotilaa.
Neuvolaankin pitäis jaksaa raahautua. Enpäs ajatellut aikaa varatessa, et joku toinen päivä olis ehkä parempi. Jos vaikka alkais synnytys käynnistymään tuosta kävelymatkasta. Eilen pesin ikkunat, imuiroin ja pesin lattiat ja tulos; muutama hassu supistus. Tänään siivoan yläkerran ja enköhän tuota keksi jotain muutakin. Tuntuu aika käyvän pitkäksi, pakko kehittää jotain toimintaa.
SUPPAREITA KAIKILLE!!!!!!!!!
Hennajo 38+5
Taas tosi hyvin nukuttu yö, jo toinen perättäin. Ihanaa nukahtaa sänkyyn alta tunnissa ja vaan pari vessareissua yöllä. Olo on muutenkin ihan liian hyvä, liekö ennustavan pian alkavaa synnytystä (toiveajattelua kuitenkin). Oikeastaan pitäis vielä pysyä yhdessä koossa ensviikon puoliväliin, kauppakirjan teko ja perinnönjako olisi tiistaina. Valtakirjan jo tein varoiksi jos en kumminkaan pääsekkään paikalle niin ei homma sitten tyssä siihen.
Nyt taidan aloittaa siivouksen, mies tulee tänään kotiin eli ei enää kuin 6-7 tuntia jonka jälkeen ei tarvi enää ennen vauvan syntymää olla lasten kanssa keskenään kotona.
Onnea kaikille nyyttinsä hakeneille ja hyvää perjantaita kaikille suhruisesta ilmasta huolimatta!
lokakuu05 ja rv 39+0 (tasaviikot täälläkin)
Täälläkin ollaan hyvällä tuulella, vaikkei MITÄÄN tuntemuksia olekaan, yö meni hyvin ja eilisen aamupäivän huonosta olosta tietoakaan.. :) Ja jotenkin tajusin kans, et oon ihan liikaa taas stressannut kaiken maailman asioita, ja sitä, että vauvan pitää syntyy.. Nyt täytyy taas hetki rauhoittua, ja asennoitua et tulee kun tulee, en mä sitä vauvaa stressaamalla ainakaan saa syntymään.... Vaikka kyllähän koko ajan toivoo, että kohta menis vaikka vedet tai jotain.. ;)
Stressitöntä perjantaipäivää ja onnea nyyttinsä lunastaneille!! :)
dem@ tasistunnelmissa 39+0
Yliaikaistarkastus takana.
Verenpaineet 141/93
Kohdunsuu auki 2cm ja vauva lähtökuopassaan.
Lapsivesi vähissä.
Muuten kaikki hyvin, siis käyrät ja vauva ultran perusteella.
Tietokone antoi painoarvioksi 3500g, mut lekuri sanoi että käsikopelolla olis noin 3000g. Saa nähdä kumpi on oikeessa.
Jos ei ole sunnuntai aamuun kello 9.00. syntynyt, niin sit uudestaan Jorviin tarkastaa veden määrä.
Nyt leikkimään...
Tää pinohan on ihan kamalan lyhyt.
jengiä taitaa kaikota synnärille yhä enemmän ja enemmän. Tai sitten jotkut ovat vaan hankkineet elämän ;) Pitäis varmaan kokeilla joskus samaa ettei vaan päivät pitkät tulis nuokuttua täällä.
HENNAJO kiva että on muitakin Kättärille mänijöitä, kun kaikki tuntuu paukkaan OYSiin. Kukapa tietää vaikka törmättäisiin...ei meillä kuitenkaan kovin montaa päivää eroa noilla lasketuilla ajoilla ole. Pitäis varmaan kiinnittää siihen ihanaan sairaalapaitaan joku rintamerkki, josa lukee nimimerkki ;)
Omaan oloon ei muutosta joten enpä häiritse sen enempiä :)
Sinilainen edelleen 39+2
Paljon Onnea nyyteistä PIPSille ja PÄIPPYlle!
VALLU: Alan nyt ymmärtää ton sun siivousinnon... kaikkensa sitä ihminen tietty tekee että sais himoamiaan aineita jatkuvasti haistella!
Toi ruuvipuristinjuttu oli aika hervoton ja kukas se nyt oli kun vielä yhdisti sen suuseksin samaan mielikuvaan... Mulle tulee nyt jotenkin mieleen sellainen joku keskiaikainen kidutusvehje, mihin on kädet ja jalat ruuvattuna... kyllä sellanen jo alkais varmaan käynnistellä :D
OMA NAPA: Tänään olen ollut kolme viikkoa kauemmin raskaana kuin esikoisesta!!! Mä en ymmärrä, miten tämä yksilö on nyt niin erilainen, että sitä täytyy näin kauan kauemmin hautoa??? Voisko se nyt todellakin olla tyttö? Hiukan mulla taas on toivo herännyt, että joskohan sen nyt viikonlopun aikana sais ulos mahasta. Yöllä nimittäin heräsin pari kertaa kipeään suppariin, mutta sitten taas nukahdin. Aamun ajan on tasaisesti selkää jomotellut ja maha on alkanut toimia sujuvammin kuin kuukausiin mutta ei nyt vielä mitään ripulia sentään.
Iltapäivällä mennään äidin kanssa katsomaan paikkakunnalla vierailevaa orkideanäyttelyä, jospa ostaisin sieltä itselleni piristykseksi jonkun ihanuuden!
Palailen varmaan tässä taas päivän mittaan jutustelemaan, aika hiljaista olllut pinossa tänään tähän asti? Kaikki tietty synnärillä...
Ninnuli rv41+1
oot kaisa kyllä tosi ahkera.. :) On kyllä mies ollut tosi ymmärtäväinen viime aikoina... :) Oikea ihanuus!!! :) Mullakin on nyt muutama vihlova suppari ollu, mut tuskin tässä kuitenkaan mitään ihmeempiä tapahtuu.. Päätä alkaa nyt hiukan taas jomottaa, mut ehkä tää koneella istuminen nyt vähän vaikuttaa, ja kuitenkin ehkä vois pikku hiljaa miettii nukkumistakin.. ;)
Viikonloppu edessä, ja tänään perjantaina olis tuparitkin, saa nyt nähdä sit viel, saadaanko ne järjestää kunnialla, vai pitääkö laittaa viestiä et on peruuntunu.. ;) Noh, kivahan se on pippalot pitää.. :) Palaillaan taas aamulla, ja sitten nähdään kuinka moni on poksauttanut ensi yönä vedet tai muuten vaan " kadonnut" ...
dem@ 39+0 (tasispäivä jee jee)